Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Xell, Theo343;

takk for raske svar. :)

Jeg skulle vel ha forklart bedre hva jeg tenkte på, men ideen er altså å starte en GPU-oppgave etter arbeidstid, og stoppe igjen før kollegene kommer på jobb. Det er akseptert å folde på jobb, men en kollega er støyallergisk og jeg vil gjerne at han ikke får folding i vrangstrupen og stopper tillatelsen til å folde.

Jeg vil forsøke -taskkill-. Er det andre som har forsøkt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alias, du er ikke alene om å få vanlig SMP, og i så måte er 6076 av de bedre. SB'n måtte tåle en 6701 i natt, men har nå fått en 6901.

Fikk aldri bigadv på den maskinen så jeg gikk tilbake til XP 64 etter 2 døgn, og siden har den kjørt big.

Et annet spørsmål, tidligere når jeg har overklokket CPU på X58/1366 har jeg alltid slått av SpeedStep funksjonen i bios. På SandyBridge/1155 fikk jeg ikke til å slå av funksjonen.

Jeg har ikke rørt speedstep eller noen av de andre funksjonene for strømsparing. Så lenge folding pågår, slår de aldri inn, men jeg har satt "Load Line" til Ultra High slik at CPU'en skal få nok suppe.

Jeg kjører SB og 860 på Linux nå og ser at annenhver WU på SB er standard SMP. 930 blir benyttet av flere i huset, så der har jeg beholdt Win 7. Har ikke registrert noen standard der, og det virker som "menyen" er noe mer variert. Den startet på en 2686 for ikke lenge siden. I Linux virker big begrenset til 6901 og supplerer med standard når det ikke finnes 6901 å oppdrive.

Lenke til kommentar

Da var vi også oppe på en 25. plass, og fremtidsutsiktene ser også gode ut.

I følge statistikken vil vi i løpet av ett år ta igjen 4, og kun bli tatt igjen av 2.

Dog har vi har en sterkere økning på PPD enn begge de to som kommer bak, så med litt hell vil vi kun gå oppover i året som kommer. :new_woot:

Og jeg har klart å karre meg opp på en 500.plass på laget, yay.

Lenke til kommentar

Oleball:

Nå er det snart vår/sommer tid og da faller vi veldig.

Men jeg kommer til å kjøre for fult, så lenge jeg overlever den veldige varme som oppstår av foldingen min.

Det som er trist er at mangen har falt av lasset. Men håper de kommer tilbake i høst/vinter.

Lenke til kommentar

Skjønner at det er mange som må skru ned på grunn av temperaturene i sommerhalvåret, men skal prøve å holde det gående mest mulig selv(det lille jeg har).

Skulle vært mulig å meldt seg på et nyhetsbrev eller noe lignende som ble sendt ut på høsten og minnet folk på at det var tid for å folde igjen, og kanskje en liten oppdatering/statistikk i året som gikk, tror noe sånn ville gjort underverker. Ville noe slikt vært mulig å få til?

Lenke til kommentar
Det som er trist er at mangen har falt av lasset. Men håper de kommer tilbake i høst/vinter.

Nå er det kommet mange nye til da, så pr. dato har vi som lag aldri produsert mer. Holder vi koken ut måneden blir det garantert ny rekord igjen, kanskje klarer vi 40mill denne måneden. Skal ihvertfall gjøre mitt for at dette skjer ved å sparke på litt ekstra. Mot sommeren må jeg nok gire noe ned, men vi får se, kanskje blir den sommeren som i fjor, kjølig som en grønn vinter.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg synes laget har fått mye friskt blod og er i en positiv bølge om dagen. Litt nedgang mot og over sommeren er naturlig og vi har også noen som er litt til og fra (bla. meg).

Ser positivt på lagets muligheter og bidrag fremover. Selv blir det en SB, IB eller Bulldozer rigg etterhvert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Foldeburken min står i en kald kjellerbod og bruker kun 220W så der er det ikke noe problem. Skal også flytte 1090T inn i samme maskinen når jeg går over på Bulldozer til høsten. Har en god driv for tiden så får vi håpe at ikke noe kneler mens jeg er borte hjemmefra litt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sjekket på statistikker, men jeg har en mistanke om at mer lagets produksjon har gått over på SMP og GPU i forhold til vanlige klienter, og at en større andel av produksjonen er fra dedikerte folde-rigger.

Av disse kan mange settes i bod/skjul/garasje om sommeren der varmeutviklingen ikke er et problem, og strøm er også billigere om sommeren.

Jeg har planer om å holde SMP gående året rundt (selv om min 1090T ikke drar mer enn rundt 10K i snitt når jeg regner med bruk av maskinen), og ha vinduet helt oppe om sommeren for å holde temperaturen grei.

Lenke til kommentar

Kommer antageligvis til å selge dette kortet snart:

http://www.clunk.org.uk/images/reviews/dfi-ut-p45-t2rs/dfi-ut-p45-t2rs-big.jpg

Meget folding-vennlig pcie-layout om man ønsker å kjøre GPU. Har en Celeron 420 og en stockkjøler også, blir en grei setup av det da :)

Lar dere her få førsteretten, sjekker om noen er interesserte når jeg kommer hjem fra gymmen om et par timer.

Lenke til kommentar

alias:

Ja det har kommet en del nye, men av erfaring så vil vi miste mangen i sommer.

Jeg har også ac i mitt kryp inn, men går ac på så går foldingen av.

Bruker ca 2000w til folding, ac bruker ca 1000w.

Skal prøve meg på big, men venter til 8core cpuene kommer.

Lenke til kommentar

Muligens blir det en dedikert SandyBridge eller Bulldozer BigAdv rigg til sommeren som settes i uteboden på den kjøligste siden av huset. Linux, trådløst nett og kun remote tilgang. Hadde planer om dette i fjor sommer. Kjøpte også en sata->compactflash sak for formålet, får se om jeg bruker den som diskløsning og evt. kjøre ramdisk for WU med backup til CF ved jevne mellomrom. Hvis ikke går jeg til innkjøp av den billigste SSDen jeg kan finne, satser på noen greie produkter til rundt 5-600,- i sommer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...