Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Forsøker meg med bigadv på i7 920 4GHz, men fikk bare ned P6076 som har en TPF på 2min39sec, som skulle bli ca. 21.6K PPD. Dette er såvidt jeg forstår en standard SMP med bonus. Er det spesielle innstillinger i client.cfg som må til for å få ned big, eller er det bare tilfeldig at det skjer? Jeg kan se at CPU folder med 8 tråder.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er listet her:

 

http://fah-web.stanford.edu/psummary.html

 

7103 128.143.199.96 2kxa_bax 77178 2.60 4.00 585.00 100 GRO-A3 Description pela3247 3.23

 

Rettelse:

Det var listet, men er borte nå. Godt at jeg tok en klipp og lim før jeg oppdaterte siden. Det er kun en WU som offisielt er big_A5, og det kan nok være i minste laget. 6900 er listet som "UNLISTED", men jeg mener at jeg har fått minst en slik på den nye FahCore_A5. Det virker uansett som er en en viss mangel på big om dagen.

Endret av ei57
Lenke til kommentar

Hvis det er flere enn meg som har bestilt/ skal bestille 2600K til folding så har komplett tilbud (kr 2600->2300) denne uka. Jeg sparte akkurat kr 300 på å kansellere og bestille ordren min på nytt ettersom HK ikke kommer inn på lager før i morgen. :cool:

Tenkte bare jeg skulle si ifra, gleder meg til å se hvor stort utslag den vil gjøre for foldingen min.

Lenke til kommentar

34000 PPD på 3,9

S1366 950 , gigabyte UD3 6GB ram

Har nå 4 av disse med lik hardware, men 3 av de får blåskjerm 1-2 ganger i mnd pga ett tungt prosjekt så nå er de fleste på 3,3 ca

Må finne tid til å finklokke dem igjen. 3,9 trur jeg er grensen da de står i rack som ikke lufter godt nok.

Lenke til kommentar

War, har du vurdert å sette vannblokk på de med hver sin loop og kjøre til felles reservoar og radiator? eventuelt seriekoble de i samme loop om de står til så det lar seg gjøre lett?

Det burde redusere problemet med temp i rack om radiator settes utenfor, dersom det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Her: gir Xell en oppskrift på start og stopp av en tjeneste; fungerer helt strålende for min del, men skulle svært gjerne vite hvordan jeg stopper en oppgave som ikke er en tjeneste. Å starte er jo enkelt; oppgaveplanleggeren gjør det, men; altså det å stoppe har ikke jeg funnet ut av! Noen som kan hjelpe?
Lenke til kommentar

Det er ikke den mest renslige måten å stoppe et program på, men det kan se ut for meg som at eneste måten å gjøre det når du har startet den med opgaveplanleggeren er å buke Task Manager og "drepe" prosessen. Det er jo i praksis det samme du gjør når du har startet programmet på kommandolinje og bruker ctrl+c for å stoppe det.

 

Altså: når du har startet et program ved hjelp av oppgaveplanleggeren så blir trykker du ctrl+alt+del for å starte Task Manager, finner programmet i lista (i mitt tilfelle fah623.exe), høyreklikk på det og velg End Process. Her er det viktig at du ikke dreper core-prsessene (FaHCore_78.exe), da dette kan ødelegge ting i log og lagrede resultater og føre til at du ikke får startet ting opp igjenn. La hovedprogrammet avslutte coreprosessene så lagnt det er mulig.

Lenke til kommentar

Ønsker man å slippe taskmanager eller lokalisere vinduet og trykke ctrl+c kan man bruke følgende ikon/batch kommando.

 

taskkill /IM "notepad.exe"

 

Dette må som Xell presiserer brukes på hovedprosessen og ikke trådprosessene. Vil man være mer presis kan man lage et script som lokaliserer korrekt PID Og deretter kjører taskkill mot PID. Husk at /IM avslutter alle prosesser med samme navn og derfor kan PID være nyttig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Alias, du er ikke alene om å få vanlig SMP, og i så måte er 6076 av de bedre. SB'n måtte tåle en 6701 i natt, men har nå fått en 6901.

 

Fikk aldri bigadv på den maskinen så jeg gikk tilbake til XP 64 etter 2 døgn, og siden har den kjørt big.

 

Et annet spørsmål, tidligere når jeg har overklokket CPU på X58/1366 har jeg alltid slått av SpeedStep funksjonen i bios. På SandyBridge/1155 fikk jeg ikke til å slå av funksjonen. Dvs. jeg kan tilsynelatende slå den av i bios men når jeg sjekker i CPU-Z så er den fremdeles på og senker GHz ned til 1600 ved idle. Går jeg inn igjen i bios så er den tilsynelatende avslått, men likevel ikke. Er det kanskje flere "brytere" som må disables i bios? Har tenkt på at dette kanskje er grunnen til at jeg ikke kan klokke mitt system til samme nivå som ditt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...