NgZ Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Til dere som skal folde GPU på linux: Vær OBS på at man manuelt må inn i nvidia-settings og skru opp ytelsesinnstillingen til "perfomrance", ellers går kortet i sparemodus. Det gjelder bare noen kort, men må gjøres hver gang man har logget ut/inn/restartet maskinen. Var derfor jeg plutselig gikk fra 10k+ til 2-3K, og så til 0 da klienten klikket. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Nå har jeg ikke noe særlig peil på linux, men kan du ikke fikse det med en config fil, eller med et script som kjører ved oppstart? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Joda, kan fikse det med et script, etter litt google-fu ser det imidlertid ikke ut som det er mulig å sette en gang for alle. Det hadde jo vært den beste løsningen. Veldig merkelig egentlig, i Windows driverprogrammet til Nvidia kan man jo stille inn dette uten problemer. Kan være en bug, eller så er det den sedvanlige "dette er bare en linuxdriver"-mentaliteten. Endret 3. mars 2011 av NgZ Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Fikk en P6702 på den nye maskina... det er vel en vanlig SMP, er det ikke? Satte -bigav, -smp -verbosity 9 i shortcut'en, og ellers koperte jeg enkelt og greit bare config'en fra denne maskinen (som kjører BIG atm). Noe galt? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Sjekk om du har rett klient, det må være v6.34. Dersom du følger installasjonsveiledningen til Stanford, så vil du laste ned feil klient. curl -O http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/release/FAH6.29-Linux.tgz tar xzf FAH6.29-Linux.tgz Rett versjon får du om du laster ned via pingvinen her: http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther fah6 (eller hva du velger å kalle den) skal i v6.34 være 307.5KB. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Er det noe å hente på bruke et par singelslot GTX 570? Sparkle kommer nemlig med en nå snart. Link Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) GTX570 gir omtrentlig det 480 ga og litt mer pga. bedre shadere . Men det spørs jo hvor varmt det kortet blir til annet enn spilling og om en slik design er særlig egnet til folding. Endret 3. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det vil nok vise seg når første review kommer. Uansett spennende å se Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Produktet er meget spennende og ikke minst til SLI . Link til review så fort du kommer over den. Jeg likte også spesielt at det har fullsize HDMI. Hmm dette må vi få høre mer om. Selv er jeg mest spent på støy, selv om det ikke er like aktuelt for folding. Endret 3. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Greit at det kan være mye bøll med RMA av disse kortene hvis de overoppheter under folding, men det er ikke sluttbrukers ansvar å sørge for at kortets kjøler er god nok (med unntak av støv og annet vedlikehold, eventuelt). Og DA var P6901 igang på big-rig #2, med A5 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Absolutt ikke, jeg er mer opptatt av om det blir bøll for meg å måtte RMAe produkter jeg bruker. Er opptatt av driftstabilitet for oppgaven det er tiltenkt Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Om et par måneder slippes Z68, et hybridkort som er summen av H67 og P67. For meg virker det som om dette kortet er født til bigadv folding siden man slipper eksternt skjermkort! Tror jeg utsetter mitt planlagte innkjøp av nytt hovedkort til dette er testet. Kortet er omtalt her på hardware i dag: http://www.hardware....t_skjulte/90615 Håpet er at det kommer et Z68 kort med bare ett eller helst ingen PCIe-spor siden man strengt tatt ikke har bruk for dem lenger til dedikert bigadv folding. Endret 3. mars 2011 av -alias- Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det låter forlokkende, men det gjenstår å se hvordan GPU'en påvirker ytelsen til CPU'en. De deler cache og det kan bety at mer skyves ut i langsommere minne. Vi får se når det foreligger tester. Om er par måneder, er det heller ikke lenge til høyende CPU'ene av SB kommer. De er ikke heftet med distraherende bifunksjonalitet og vil i tillegg ha 4-kanals ram. De vil nok by på en ytelse en bare kan drømme om idag. Det spørs bare hvor langt de klokker og hva Intel skal ha betalt. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Til dere som skal folde GPU på linux: Vær OBS på at man manuelt må inn i nvidia-settings og skru opp ytelsesinnstillingen til "perfomrance", ellers går kortet i sparemodus. Fant en guide for Fermi / GPU3 under Linux som ser interessant ut: Guide For GPU3 BETA Client {Windows & Linux} Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det låter forlokkende, men det gjenstår å se hvordan GPU'en påvirker ytelsen til CPU'en. De deler cache og det kan bety at mer skyves ut i langsommere minne. Vi får se når det foreligger tester. Ja, men vil GPU her i det hele tatt brukes under selve foldingen slik jeg konfigurerer den? Slik jeg ser det (les forstår det) bruker jeg GPU kun under installasjonen, for der etter å betjene maskinen via remote, foreks. logmein eller TeamViewer som ikke benytter maskinens GPU. Jeg er ingen spesialist så korriger meg hvis jeg tar feil her. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det enkleste er å bare kjøpe noe gammelt ræl av noen pci/pcie-skjermkort og bruke de. Jeg kjører et 7300gs i den dedikerte bigadv-maskina, det bruker neppe mye ekstra strøm. Husk også at den integrerte GPUen bruker strøm den også, og antageligvis øker CPUtempen noen hakk. Det går fort utover PPD om det må klokkes ned pga økt temps vs et system med et "gammeldags", lowend skjermkort. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Der ligger du nok langt foran meg, og det kan hende det går. Det vil sikkert bli noen erfaringer på foldingforumet om det. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Tenkte bare jeg ville si i fra at det har dukket opp en ny serie SMP WU's, 7000-serien. Jeg fikk akkurat 7100 (R0, C33, G2) på en Phenom II x3 @ 3,3Ghz, og den drar ca 4900PPD. Med 60xx får den ca 4000-4200PPD, og med 67xx får den rundt 2800-3200PPD. Base credit for 7100 er 585, og den er 500K iterations/steps. EDIT: Core A3. Endret 3. mars 2011 av GullLars Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Fant en guide for Fermi / GPU3 under Linux som ser interessant ut: Guide For GPU3 BETA Client {Windows & Linux} Ja det kjører helt greit, eneste er at jeg får litt lite PPD innimellom 10-11,5K med et GTX 460 EVGA OC, innimellom litt under 10K og. Men jeg bruker jo maskinen en del, så det trekker vel ned litt. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Mer nyheter: Enda en ny serie WU's for SMP: 10.000-serien. Jeg fikk nettop 10114 (R91, C1, G0). 4mill steps/iterations. Dette var på Phenom II x6 @ 3,7Ghz. Jeg kommer med oppdateringer på den når jeg har fått unna noen steps og kan se snitt TPF og PPD. Den har base score 1798. Edit 720BE @ 3,3 ligger fortsatt på 4874PPD med WU 7100 (TPF 8:12) EDIT2: ca 18 min TPF på 10114, mens jeg er på youtube videoer. Det gir ca 9K PPD Endret 4. mars 2011 av GullLars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå