Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tok å kjøpte inn en GTX 460 og satte den til å jobbe litt, men jeg er litt usikker på hvor bra den yter. Den gir 8847 i PPD på P6805 og ca det samme på P6800

 

Du må nok klokke (shader) litt for å få det til å yte bedre. Mine MSI GTS450 850MHz gir 9216 PPD med P6805 og GTX460 skal normalt yte betydelig bedre enn mine kort.

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da får jeg teste litt med Afterburner i morgen ettermiddag. Pr nå så gir kortet mellom 1298 og 1348 poeng avhengig om det er P6800 eller P6805.

Hvor høyt er det mulig å presse disse kortene da?

 

Edit: Rettet skrivefeil

 

Det du oppgir er poengene for prosjektene. Ta frametida i min (1%) x 100 /60min/h = Prosjektida i timer. Prosjektpoeng x 24h/prosjekt tida i timer= PPD. Jeg har bare ett slikt kort EVGA som er klokket 850MHz, det gir vel 12k PPD.

 

 

 

 

Bruk f eks, HFM.NET så får du farta i PPD direkte.

 

 

Endret av kjellms
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kortet gir 8847 i PPD på P6805 og ca det samme på P6800 stock. Poengene skrev jeg for å gi ekstra info. Hvor mye temp tåler disse?

Er litt usikker på hvor god kjøleløsningen i fra Gainward er. Nå ligger den på 62 grader med 47% vifte.

Ellers så er kjernen på 675, shader på 1350 og minnet på 1752 akkurat nå. Gir 9216 i PPD.

Lenke til kommentar

Vet egentlig ikke, noen som nevnte at jeg hadde litt høye temperaturer her. 470 kortet holder ca 90 og 460 holder også 90 nå når jeg har det ganske varmt her. Det ser ut som de tåler det fint. Men det er kanskje ikke alle kort som tåler like høy temp. Men fra 62 gr har du sikkert ganske mye å gå på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er det bare å prøve seg frem. Riggen skal settes i en kald kjellerbod hvor ingen kan høre vifter så det går kanskje ann å presse det litt. Skal prøve meg litt frem og se. Får titte litt på tester og andre kort på hvilke innstillinger de har brukt. Bruker du stock spenning eller er disse også stilt?

Lenke til kommentar

Det blir moro å finne ut ihvertfall. Stock så var denne utgaven veldig snill satt. Skal prøve å komme meg opp mot 800. Vi får se hvor bra/dårlig chip jeg har fått. Core/shader på 711/1422 gir ihvertfall en ppd på 9616.

 

Takk for infoen så langt :thumbup:

 

Edit:

Da har jeg kommet litt lengre. Endte på på følgende oppsett som har produsert uten problemer i hele natt.

(Core/shader/memory) 816/1632/1801. Ligger på 64 grader med 49% vifte.

 

Det viser seg at jeg har SE utgaven av GTX 460. Dvs at den har 288 shader units istedet for 336 som den vanlige utgaven har. Den klarer ikke å gå like høyt som endel tester på nettet viser pluss at den rett og slett har litt mindre regnekraft. Men uansett så klarer den å levere 11048 PPD på P6805 og 10888 på P6800.

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Tror jeg er godt fornøyd så langt. Sånn som maskinen står nå så klarer den å kverne igjennom 6 WU i døgnet i tillegg til at cpu'en tygger igjennom en smp wu hvert 2 døgn.

 

Hovedriggen jobber med en X6 1090T når den ikke er opptatt og 2 bærbare på jobb. Så langt så går det greit unna. Passerte 400 plass på laget i løpet av natta.

 

Edit: Fjernet en haug med tillegg :blush:

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Hei igjen, har lest meg opp på de siste sidene og har laget meg en liten vegg med ting jeg lurte på ang folding og rundt det.

 

Hvordan regner dere ut PPD? Bruker dere 24h avg. eller siste "dagsmålingspunkt" på extremeoverclocking sida?

 

Hvordan finner man ut hvor mye points man har fått for WU'ene man er ferdig med?

 

Er laget offisielt under hardware.no-websiden og/eller har de ansatte som folder for de?

 

I disse fler-kjerne tider, ville det ikke være langt mer aktuelt enn før å sette av en kjerne eller to til folding for mange flere? Eksempelvis kommer det flere og flere maskiner inn der jeg jobber med 4 kjerner, selv om sjelden mer enn 50% blir brukt. Å legge inn en single-core klient(evt smp med 2kjerner) på 4 kjerners maskinene ville ikke merkes på brukeropplevelsen, men ville bidratt til en god sak. Worst-case ville de tape 2-3 kroner om dagen på strøm, best case får de god PR.

Det er klart at steder med firewall/strenge policys ville sikkert ikke dette fungert, men burde ikke norske bedrifter og brukere ta del og gjøre en innsats for "the greater good"?

 

Gratulerer i samme slengen BAT med passeringen av 400.plass, i følge "User future" er jeg der om en måned selv :w00t:

Lenke til kommentar

Velkommen i laget hvis jeg ikke har sagt det før.

 

Man bruker et program som heter HFM.NET som du finner her http://www.hfm-net.com/ Avhenging av hvordan du setter innstillingene vil det fortelle deg alt du spør om. Laget er resultatet av medlemmenes gode vilje til å låne ut privat utstyr til formålet. Hardware.no har ingen annen relasjon til laget enn at vi benytter navnet og diskusjonsforumet for å fremme saken og få flere med oss. Det er ingen ting i vegen for å få med seg maskiner fra sin egen arbeidsplass, men sørg for at det er avtalt med arbeidsgiver først slik at vi ikke havner i media med negativt fortegn.

 

Av en eller annen grunn virket ikke nedlastingslinken til hfm.net i dag, men her er et alternativ: https://code.google.com/p/hfm-net/downloads/list

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Fant fram SSD'en med Ubuntu på og oppgraderte til 10.04 på 860'n. Lastet ned versjon 6.34 av klienten og renamet den og gjorde den eksekverbar. Flyttet den til foldekatalogen og startet det gamle skriptet og vips så var tpf redusert med mer enn 3 minutter. I ppd utgjør det ca 5k. Det blir nok Ubuntu på 2600k'n også, enten sent idag eller på onsdag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...