Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Virker som jeg mangler ca 173 av poengene mine på update'n som var 6am iflg extremeoverklocking - har noen av dere merket noe galt? Ikke fått en ENESTE feil i HFM på noen dager, og oppdateringene før og etter ser helt normale ut.

 

Mener du 173K eller bare 173 poeng? Nei jeg har ikke merket noe galt med oppdateringene de siste dagene.

 

Mente 1/3 :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For høy temperatur kan være en årsak men jeg tror ikke det er tilfelle her. Kortet har fungert feilfritt og levert normal PPD over noe tid og blir neppe plutselig overopphetet, hvis ikke viften har røket da. Tipper nok det er den etterhvert så kjente Fermi "sovesyken" som ingen finner ut av. Jeg hadde et lignende problem selv på et GTS450, men ved å sette det i en annen maskin fungerte det igjen 100% og har gjort det siden. Mitt problem var at kortet aldri kom over 70% før jeg byttet maskin. Jeg tipper kortet her er ok igjen etter en restart av klient, evt. også maskinen.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å lage en handleliste i prisguiden igår, med det for øye å hjelpe en trengende her på forumet. I ren frustrasjon over mangelfullt produktsortiment og en CPU som dukker opp uansett hvor mange ganger den har blitt slettet, registrerte jeg meg på prisjakt. På det tidspunktet må det ha vært rimelig svart over snippen, og jeg gav til slutt opp å logge meg inn. Brukernavn og epostadresse funka naturlig nok ikke, siden passordet ikke var identisk med epostadressen. Det var som sagt helt svart.

 

Idag gikk alt derimot meget bedre og jeg fikk satt sammen et forslag til en bigadv rigg. Prislappen ble 6.682 + omkostninger, men det er innsparingspotesiale på disk, kabinett og ram. Herligheten er uten mus/tastatur og OS, siden big nå igjen er kjørbar i Linux.

 

http://www.prisjakt.no/product_list.php?do=lista&k=5146

Lenke til kommentar

Perfekt, og det burde hjelpe flere i gang med SB & bigadv.

 

Med hensyn til at big igjen kan kjøre under Linux, er det noen forskjell på ytelse (les PPD) i Linux vs Windows?

 

Forøvrig så er det noe tull med servere som betjener GPU2, har nå tre klienter som bare står slik:

 

[09:09:28] + Attempting to get work packet

[09:09:28] - Connecting to assignment server

[09:09:29] - Successful: assigned to (171.64.65.61).

[09:09:29] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home

[09:09:29] Loaded queue successfully.

[09:09:29] - Couldn't send HTTP request to server

[09:09:29] (Got status 503)

[09:09:29] + Could not connect to Work Server

[09:09:29] - Attempt #20 to get work failed, and no other work to do.

Waiting before retry.

 

De får heller ikke levert tidligere WUer som bare blir liggende i queue slik:

 

[00:29:29] + Could not connect to Work Server (results)

[00:29:29] (171.64.65.61:80)

[00:29:29] - Error: Could not transmit unit 01 (completed February 27) to work server.

[00:29:29] Keeping unit 01 in queue.

 

Har pinget serverene og de svarer slik de skal så jeg forstår ikke hva som skjer. Kan det være noe lokalt hos meg?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Med hensyn til at big igjen kan kjøre under Linux, er det noen forskjell på ytelse (les PPD) i Linux vs Windows?

Basert på en tilbakemelding i tråden "Frame times on A5 BigAdv WUs", så er det ting som tyder på det. I7 [email protected] og tpf 22m45 er langt under det jeg får på 4.7GHz eller uttrykt i ppd, så er det en økning på over 9000. En får holde et øye med denne tråden og se om det er flere som har tilsvarende ytelse:

 

http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=55&t=17730

Lenke til kommentar

Fordelen med Linux er vel først og fremst kostnaden på OS og enkelheten på oppsettet (om man kan litt linux). Ellers er det en fin mulighet til å begynne å lære seg Linux men man bør ikke slenge inn en hvilken som helst distro eller kjerneversjon men undersøke nøye hva som lønner seg å bruke.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dersom bytte fra Win 7 til Linux (Ubuntu 10.10) kan redusere tpf fra 26 min til ned mot 22 min, så gir det også en pen ppd-boost. At kostnaden ved OS faller bort, er jo ren bonus. Det krever heller ikke allverden å laste ned Ubuntu og følger en installasjonsveiledningen for klienten, bør det gå greit.

Lenke til kommentar

Helt enig, så det er en liten velsignelse at BigAdv igjen får Linux støtte, det har vært savnet. Dette er også frivillig veldedighetsarbeid for verdenssamfunnet og det er greit å kunne spare kostnader der det lar seg gjøre for heller å bruke dem på økt bidrag til saken.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Lurer på om disse buggene går utover 80% comp / stats

Den laster jo ned og forkaster x 100

Snakker du big, så går det nok utover statistikken. Hadde en tilsvarende imorges og måtte fortelle AV'n at FahCore_A5 måtte den ligge unna. Hos meg er det heldigvis bare Norton som reagerer på den nye kjernen.

Lenke til kommentar

ei57: I din handleliste er det en veldig lite psu? Det er en fordel å kjøpe større, da slipper du/jeg å bytte den ut ved neste oppgradering.

Slik tenker jeg nå jeg kjøper/velger psu?

Så ditt forslag var veldig bra forslag, men jeg trenger ikke psu/kabinett. Har en coolermaster silent pro gold 800W liggende, vil ikke bli så dyrt for meg å oppgradere.

Men jeg venter også på Bulldozer, så vet ikke hva jeg skal gjøre.

Men så kjører jeg som dere sikker vet, fendora 14 64Bit på vanlige smp folding, det funker utmerket. Har også A70 kjøler.

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Det skal være mer enn nok PSU for oppsettet. Regner med at det trekker ca 150W fra veggen. Seasonic'en er 80plus bronse og vil være like effektiv som CM silent pro gold 800 på så lav last. Dessuten er den relativt billig og av god kvalitet. Ønskes flere watt med tanke på fremtidige oppgraderinger, så finnes den i utgaver på 380 og 430 watt. Det er dessverre ikke mange som selger Seasonic, men det er ingenting i veien for å velge Antec Earthwatts eller Chieftec Nitro. De finnes også i relativt "små" utgaver og er relativt gode mtp effektivitet, uten at en må vrenge lommeboka.

 

Bulldozer har jeg lite greie på, men AMD virker litt akterutseilt i øyeblikket. Til høsten kommer også Intel med en litt kraftigere variant av SB, flere kjerner, uten grafikk og 4-kanals ram. Det hadde vært å håpe at AMD kunne matche det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...