Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vil jeg fremdeles kunne bruke maskinen med multi-core klienten uten å merke forandringer på hastigheten ved f.eks kompilering av større prosjekter?

 

Velkommen skal du være. Det vil nok lønne seg for deg å folde SMP med alle kjerner. Når du bruker maskinen vil den automatisk redusere på foldingen og gi deg cpu-kraft til kompilering eller hva du starter av øvrig programvare. Alternativt kan du stoppe foldingen mens dette pågår, men det skal ikke være nødvendig. Du skal da bruke den nederste av klientene på denne siden: http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther Trenger du hjelp til å sette ting opp er det bare å si fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer. Synes du absolutt skal ha noe av æren for framgangen, det kom mange nye til etter ditt framstøt, hos ITavisen var det vel. Stå på videre, kanskje klarer vi en ny rekord også denne måneden, selv om muligheten er liten. Vi må i tilfelle klare ca. 1.5mill PPD, om i tilfelle blir den femte månedrekorden på rad.:thumbup:

 

Det bør bli ny rekord denne gangen og, vi har 4 1/2 dag igjen, og med en snitt-PPD på 1.35m (som må sies å være en nedgang ift de siste 3-4 dagene) vil vi komme akkurat over.

 

Tipper vi får økning neste mnd og, så begynner det vel å gå nedover igjen pga vårlige tilstander og mindre oppvarmingsbehov.

Lenke til kommentar

Folder dere for oppvarmingsbehov? Her foldes det døgnkontinuerlig enten graderstokken

viser -20 eller +20.

 

Noen gjør det, mens andre igjen må skru av når det blir +30 ute (jeg kan ikke kjøre med 1900w på en hybel med et vindu - da blir det 40 grader her inne...). Har også noe med temperaturen på hardwaren å gjøre, når tempen stiger kanskje ikke maskina er foldingstabil lenger, og den må klokkes ned og evt undervoltes = tap i PPD.

Lenke til kommentar
kanskje klarer vi en ny rekord også denne måneden, selv om muligheten er liten. Vi må i tilfelle klare ca. 1.5mill PPD, om i tilfelle blir den femte månedrekorden på rad.:thumbup:

Vi er på 1.501.318 PPD as we speak :w00t:

Siden det er en liten stund siden sist, og ting har forandret seg en smule har jeg laget en ny PDD distribusjonsgraf, denne gangen med en twist. Si fra om dette blir for komplekst og/eller uoversiktlig.

post-163450-0-12762700-1298580119_thumb.png

Hva mener dere om en slik visuell oppdatering fra tid til annen?

Lenke til kommentar

Veldig bra graf! men jeg forsto ikke den som synker kraftig? den største grafen. vil du forklare? :)

 

Edit: Hva synes dere om at jeg burde kjøpe en Sandy bridge rigg til folding, eller gpu? hva er mest effektivt i forhold til strømforbruk og ppd/kr betalt? :)

Endret av Kokosen
Lenke til kommentar

Alle tre viser det samme.

 

Vertikalaksen er PPD (Points Per Day, der selvsagt mer er bedre)

 

Horisontalaksen er Hardware.no-teamets bidragsytere rangert etter hvor mange PPD de bidrar med.

 

Den som bidrar mest har i snitt drøyt 250 000 PPD, den som bidrar nest mest drøyt 225 000 PPD osv. Selv ligger jeg på nesten 300.-plass og bidrar tydeligvis ikke med annet enn muselort langt utenfor høyre side av diagrammet.

Lenke til kommentar

Hva synes dere om at jeg burde kjøpe en Sandy bridge rigg til folding, eller gpu? hva er mest effektivt i forhold til strømforbruk og ppd/kr betalt? :)

SB gir best ppd/watt. Unngår du p2684, så bør 45k ppd være relativt greit å oppnå. Velger du i tillegg et slapt skjermkort, kan du klare deg med 150W.

Lenke til kommentar

Veldig bra graf! men jeg forsto ikke den som synker kraftig? den største grafen. vil du forklare? :)

 

Edit: Hva synes dere om at jeg burde kjøpe en Sandy bridge rigg til folding, eller gpu? hva er mest effektivt i forhold til strømforbruk og ppd/kr betalt? :)

SB rigg vil helt klart være bedre/mer effektiv. SB med den nye CPU fra Intel er helt klart å foretrekke ift. PPD/Watt.

Lenke til kommentar

Veldig bra graf! men jeg forsto ikke den som synker kraftig? den største grafen. vil du forklare? :)

Simen nevnte det, men det er en distribusjonsgraf som viser poeng pr dag fra de ca 150 aktive brukerne på hw.no's f@h lag. Som det går tydelig frem av grafen er det noen få som bidrar mesteparten. Jeg la ved søylediagrammer med grupperinger for 10-20, 20-50, og "resten" for å gjøre det lettere å se volumet av "halen" på grafen.

 

Selv ligger jeg på nesten 300.-plass og bidrar tydeligvis ikke med annet enn muselort langt utenfor høyre side av diagrammet.

Du ligger på 111 plass med 136PPD, og ca 148.000 poeng totalt. Dvs top3 på laget vårt får mer poeng om dagen enn du har totalt :) (edit, og jeg har ca 100x PPD mer enn deg, men bare ca 10x totalt mer poeng ;) )

Uansett, alle monner drar for selve prosjektet som helhet, og 10.000 brukere med ~100-1000PPD gjør en forskjell.

 

 

SB gir best ppd/watt

Hvor mange W er det snakk om?

SR2 24core 577w 130K PPD

= 130K/577 = 233PPD/W

SB: 45K/150W = 300PPD/W

Så var det regnestykket med TCO, med beregnet 3(-5?) år på en SMP folde-rigg. Innkjøpskostnad + strøm*år, -bruktpris ved salg (om det er aktuelt å ha med).

EDIT2: Hvordan klarer du 557W fra et 2x 6-kjerne i7 setup? GPU drar sikkert ned PPD/W betydelig.

 

PS. kommer med en distribusjonsgraf for poeng også.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Poengdistribusjon for HW.no F@H

post-163450-0-55945100-1298587956_thumb.png

post-163450-0-78308300-1298587971_thumb.png

 

Top10 har ca like mye poeng som resten av laget, og top2 har ca like mye som alle under top50.

ca 75% av lagets poeng er konsentrert i top50.

Merk: dette er en ganske forskjellig distribusjon fra PPD, og ikke alle som har top10 PPD har top10 points. Samme gjelder også top100 PPD og top100 points.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Blir spennende å se om dette forandrer noe på PPD generelt.

Selve klienten gjør ingen forskjell når det kommer til ppd, men den nye FahCore_a5 kan. Det er vel grunn til å anta at det kommer nye WU'er og forhåpentligvis er de ikke av samme kaliber som p2684. Klienten ser ut til å kunne byttes nåe en måtte ønske. Det er bare stopp / bytt / restart.

Lenke til kommentar

Siden en lineær distribusjonsgraf for poeng for HW.no laget ikke vil være leselig laget jeg en med logaritmisk y-akse for top1000 bidragsytere til laget (total poeng) av de ca 2700 som har levert arbeid for team 37651. Jeg tok også med rest for de siste ca 1700, som ble på 3,2 millioner poeng, tilsvarende 32 plass. Det er spiken som vises helt til høyre. Grafen inneholder 1001 datapunkter.

 

Siden en lineær distribusjonsgraf for poeng for HW.no laget ikke vil være leselig laget jeg en med logaritmisk y-akse for top1000 bidragsytere til laget (total poeng) av de ca 2700 som har levert arbeid for team 37651. Jeg tok også med rest for de siste ca 1700, som ble på 3,2 millioner poeng, tilsvarende 32 plass. Det er spiken som vises helt til høyre. Grafen inneholder 1001 datapunkter.

post-163450-0-06969700-1298589823_thumb.png

Lenke til kommentar

Spennende blir det uansett! Ellers så ser jeg (som jeg har sagt før) at jeg var litt tidlig uten med å satse på i7 første generasjon i forhold til SB med hensyn til PPD/Watt. Her er det mye å spare, tenk deg 6 x SB = 1KW = 270.000PPD mot det jeg har i dag som er 2.5KW = 240.000PPD. Mest sannsynlig har jeg snart 5 stk. X58 hovedkort + i7920 billig til salgs.

Lenke til kommentar

Alias, hva er dine tanker om 6x 2600k oppsett vannkjølt stablet i custom kabinett av hobbyplater, med muligens 340W(?) earthwatts PSU og 4/5 serie AMD GPU (for lav idle), eller eventuelt kjøre uten GPU i det hele tatt om mulig?

 

Her er forresten PPD distribusjon med logaritmisk y-akse. Jeg tenkte jeg skulle prøve det etter poeng grafen over, og det ser ut som det er en fin tilnærming, med avvik i top 15.

post-163450-0-60464700-1298591328_thumb.png

EDIT: etter å ha tegnet et par frihånd trendlinjer i paint (med rett linje) ser det ut som det går skiller (der stigningstallet forandres) ved 130, 55, 15, 5.

EDIT2: disse kan kanskje sees som grovt å korrespondere med: CPU (singlecore klient. 130+ = 100PPD+), low end SMP/GPU (55+ 1000PPD+), high end SMP/GPU (15+ 10.000PPD+), og dedikert(e) BigAdv (5+ 100.000PPD+)?

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...