Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker alias, få kjøpe meg en på datakjeden. Får ikke cpuen til å kjøre på 100%, jeg tror den blir for varm. De 6 corene går opp og ned, det er ca 20-30s på 100% så ned til 86% i ca 8-10s.

PS: Det er vel foldingen den ikke liker.

Jeg fant at jeg måtte skru av alt av strømsparing i BIOS for å få 1090T til å bli stabil ved overklokking (tenker da på frekvensen og last, ikke BSOD).

Hvilke verdier bruker du når du klokker? Har du prøvd å redusere med 100-200mhz og se om det samme fortsatt skjer?

Lenke til kommentar

Det går en diskusjon nå på forumet hos Stanford om stat-serveren som er nede, hvor flere (også jeg) frykter at WUene som er overført i denne perioden vil være tapt. Det har skjedd tidligere at mye har gått tapt, så jeg skal benytte anledningen å ta ned alle riggene som kjører big før de leverer, for å rengjøre dem for støv. Når stat-server er tilbake og fungerer starter jeg dem opp igjen. Sist dette skjedde mistet jeg bonus på flere bigadv samt poeng fra flere workunits . Kasson hos Stanford har tatt tak i saken og prøver å berolige foldere som er bekymret, sitat:

"Re: Stats appear to have frozen up during update

icon_post_target.gifby kasson » Thu Feb 17, 2011 5:56 pm

As long as the work servers are functioning properly, the stats should register with the next successful update. I'll pass a note to the California folks to see what's going on."

I Troms hvor jeg bor står vi dessuten i fare for å kunne miste strømmen, kanskje over flere dager, på grunn av et brudd lenger sør på hovedtransportledningen mellom sør og nord. På grunn av dårlig vær på bruddstedet er det usikkert når feilen er utbedret.

Edit: Sjefen selv kom også på banen, sitat:

"

Re: Stats appear to have frozen up during update

icon_post_target.gifby VijayPande » Thu Feb 17, 2011 6:20 pm

We are working on it. There shouldn't be any major loss of points, but we'll know more in a little bit."

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Endelig har Stanford oppdaget at stats-serveren er nede og har begynt å se på saken.

We are working on it. There shouldn't be any major loss of points, but we'll know more in a little bit.

Har hatt to tilfeller der big har gått 100% og avsluttet med en ekkel 75/113 uten å få sendt resultat (og følgelig 0 poeng). Jeg har en mistanke om at Norton AV har vært innblandet, men er ikke sikker. Etter å ha satt AV til å la alt Fah-relatert være i fred, ble iallefall WU'en sendt imorges. Får se om det fortsetter slik.

Lenke til kommentar

Gulllars: Har kun stock kjøler så jeg tørr ikke å overklokke den enda. Jeg vil prøve å nå 3.5-3.6 med å øke fra 16.5x200 til 17.5/18x200. Men MÅ ha nye kjøler, kjøper kanskje nytt kabinett også i morgen. Det jeg har amd 1100T i er ett gammelt kab fra 2006. Har kun 3x80mm.

PS: PPD viser nå 13183 på amd 1100T på 3300MHz, P6070, TPF er 3,41.

Skal si dere er opptatt med poengene, joda viktig for laget men det viktigste er jo å bidra. Så jeg kjører som normalt.

ei57: Har du prøvd Microsoft security essentials? Den er sikker ikke verre en norton. Det beste er at den er gratis.

Lenke til kommentar
Skal si dere er opptatt med poengene, joda viktig for laget men det viktigste er jo å bidra. Så jeg kjører som normalt.

Jeg bryr meg ikke så mye om gpu WUene, men å miste en big eller fire er ergelig siden det faktisk tar omkring 2 dager å få den fram til Stanford.

Med hensyn til antivirus så bruker jeg ikke det på noen av riggene, sikkert mest fordi jeg ikke bruker maskinene til annet enn folding. Dog ville jeg holdt meg langt unna Norton, har aldri opplevd maken til bremsekloss av datamaskiner. Microsoft security essentials synes jeg er topp, og bruker den på maskiner som jobber med andre ting.

Lenke til kommentar

Ja kan være enig i det at å miste p på en wu som tar 2 dager er trist? Men det viktigste er fremdeles at standford får den i retur, selv om du ikke får poengene den gir. Men skal ikke si for mye om bigwu, jeg har jo aldri prøvd dem enda. Skal når de nye cpuene med 8++ core kommer ut.

Jeg bruker antivirus på alle mine maskiner. Ser ikke noe grunn for å ikke gjøre det, jeg har testet med og uten, merket ikke noen forskjell.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Jeg har MSE på to big PC'er, men kjører Norton på den tredje. Har ikke merket noe før for noen dager siden og håper at det ikke blir noe mer tull fremover. Ingen av dem påvirker foldingen i nevneverdig grad.

Det er heller ikke helt sikkert at det skyldes AV. Er litt forvirret siden samme WU hoppet ut på litt forskjellig sted, begge dog etter 100%. Første gang var det feil checksum på wudata_xx.trr, neste gang var det wudata_xx.xtc som feilet. Tredje gang på samme WU gikk det greit, men da var innstillingene på AV'n endret. Om det ikke gjentar seg, så heller bevisene sterkt mot AV, alternativt bør ram og hdd sjekkes.

Lenke til kommentar

[settings]

username=knopflerbruce

team=37651

passkey=xyz

asknet=no

machineid=1

bigpackets=big

extra_parms=-smp

[http]

active=no

host=localhost

port=8080

usereg=no

[core]

priority=96

cpuusage=100

disableassembly=no

checkpoint=15

ignoredeadlines=no

nocpulock=0

addr=

[power]

battery=no

[clienttype]

memory=6134

type=0

Skiten kjører kun på en kjerne. why? win 7 64bit, w3520 @ 4.2 m/HT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...