Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvorfor får i7 870'en bare ca 1300 Ppd?

Den har -smp 8 -bigadv og -advmetheods eller hva det heter på. også verbosity 9.

 

Jeg har lagt inn den koden som gjør at man kan få ekstra bonuser, og jeg har foldet før slik at ppd på den var oppe i 20-25K.

 

Derfor spør jeg dere kloke foldere. Har noen peiling? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I hvilket program leser du av dette? Husk at det er et fåtall som viser bonus, hvor HFM.NET er et som gjør det. I dag trenger du kun å sette dette: -bigadv -smp -verbosity 9

 

-advmethods er hvis du ønsker å få ned eksperimentelle WU (tror jeg/mener jeg å huske) noe jeg aldri bruker.

 

Man trenger ikke lenger å sette bryter for antall kjerner.

 

Hvilken WU er det snakk om og hva leser du av på TPF?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Rayline TWB: Lurer selv om jeg skal kjøpe meg ett gtx 570 evga sc. Evga 570 sc kjører på 797/1594. Hva få du på PPD?

Hvorfor bare intel? Dårlige erfaringer med AMD/ATI?

 

Bestilte og har satt sammen ett amd system til folding: AMD phenom 2 1100T BE, Asus m4n98td evo(sli støtte)derfor jeg valgte akkurat det kortet. Ja og 4GiB ram, pris:3300. PPD er nå ca 10-13000.

PS: OS er fedora 14.

Alias: -advmethods er test wu ja, jeg bruker det. Og gtx 260 funker på amd3 kortet, derfor det har sli støtte. Har ikke prøvd å folde med det.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Til alle folderne, dette kan være interesant lesning. Stor test av strømforbruk på de mest populære kortene i fra AMD og Nvidia. Kortene som er testet:

 

Radeon HD 6970 GeForce GTX 580

Radeon HD 6950 GeForce GTX 570

Radeon HD 6870 GeForce GTX 480

Radeon HD 6850 GeForce GTX 470

Radeon HD 5870 GeForce GTX 465

Radeon HD 5850 GeForce GTX 460

 

Link til testen

Lenke til kommentar
Bestilte og har satt sammen ett amd system til folding: AMD phenom 2 1100T BE, Asus m4n98td evo(sli støtte)derfor jeg valgte akkurat det kortet. Ja og 4GiB ram, pris:3300. PPD er nå ca 10-13000.PS: OS er fedora 14.

 

Snakker vi standard smp klienter da, og hvor mange kjører du samtidig med Amd phenom 2 1100T BE sine 6 kjerner? Med hensyn til Amd og Fermi så forsøkte jeg å sette opp en rigg med 4 X GTS450, men måtte gi opp da jeg ikke fikk kortene til å folde med 100%, kun 70% var det meste jeg leste av. Nå minnes jeg å ha lest et sted at GTS450 kan være trøblete å få opp farten på, men fant ikke tilbake til artikkelen. Monterte derfor mine gamle 9800X2 kort i den og satte den i garasjen hvor den kan stå å varme og støye for seg selv. OS er Windows7 64.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Har vært plaget med en del ustabilitet ved å kjøre smp + gpu klient under Win7 64. Testet med forskjellige drivere, overklokk, underklokk og standardinnstillinger uten at det bedret seg. Det artet seg slik at gpu-klienten oftest ikke greide å starte med ny unit og gikk i sleep, samt at burken klikket og ikke fant boot device når den skulle restarte. Det siste skjedde om jeg kjørte smp eller smp + gpu. Problemet med gpu-klienten vedvarte enten den ble kjørt sammen med smp eller alene.

 

Satte opp dualboot med 32-bits Win XP og installerte klientene her, og når har det surret og gått i et par døgn med en etterhvert frisk overklokk - uten antydning til ustabilitet. Riktignok er XP og Win7 installert på hver sine fysiske disker, men jeg har vondt for å tro at det er ene disken som er problemet siden alt unntatt fah er hammerstabilt under Win7 både overklokket og ved standard.

 

Merkelige sak som jeg har problemer med å forklare, regner med at det er mange som kjører fah under Win7 på samme hardware som meg.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke erfaring med Ati-baserte kort, men når jeg leser guiden for disse finner jeg dette:

 

Sitat:

 

"Note: GPU manufacturers often release new video card types faster than the GPU client can be updated to automatically recognize that hardware. A GPU not supported message is a common indicator. The solution is to add a client switch to bypass the hardware detection. Please use the switch appropriate for your hardware, and add it to the Additional Client Parameters field on the Advanced tab. Do not use a switch unless it's needed to solve the GPU not supported error, or when specifying hardware types while running older and newer generations of GPUs in the same computer.

 

ATI 3xxx series: -forcegpu ati_r600

ATI 4xxx series: -forcegpu ati_r700"

 

Sitat slutt.

Dette fikset problemet, prøvde det nettopp. Holder på med WU nå. Skal fortsette med det i dag, hjemme (er på skolen) og laster opp imorgen. Har ikke internettilkobling hjemme for øyeblikket, så må overføre slikt på skolen.

 

Hvordan gikk det, fikk du ting opp å kjøre til slutt?

 

Edit: Forøvrig så har vi aldri produsert så bra som nå, 1,321,056 i gjennomsnitt er veldig veldig godt! Det ser ut som vi vil klatre til plass 25 igjen i løpet av neste måned, men vil så bli tatt igjen av Vietnam Global Team i april en gang. Uansett så gjør alle aktive i hardware teamet en kjempejobb, spesielt tatt i betraktning strømprisene vi sloss med til daglig. Top 20 Producers har aldri vært bedre samlet sett, og et gjennomsnitt totalt for de aktive ligger nå på fantastiske 9,174.0 PPD som nesten er uvirkelig. Vi er tross alt bare 144 aktive medlemmer i hardware teamet i øyeblikket, men er likevel nr. 26 i verden.:thumbup: NRK eller TV2 burde egentlig laget et eget program om oss!

Som sagt, prøvde tipset ditt nå, det funket. :) Takk! Jeg lastet forøvrig ned CPU-klienten, og har foldet i et par dager nå. Har fullført 1 WU, men går litt tregt med en kombinasjon av dårlig maskinvare og mangel av internettilkobling. Når jeg får fiber, så skal jeg bruke PS3-en døgnet rundt (nesten ivertfall) til dette. Det får jeg når det blir varmere og det ikke er tele (frost) i jorden, så vil vi få fiber inn til huset. Da bruker jeg også min stasjonære til dette. Jeg folder for øyeblikket med GPU og CPU på min bærbare, og har ID 1 på CPU-klient og ID 2 på GPU-klient, er dette rett? Regner med det skal være forskjellig for hver klient/maskin.

 

Har også fått med en til (nesten to), så vi skal nok få laget opp på en 25. plass! :wee: Hadde vært kult å klatre lenger opp på stigen også!

Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar

Jeg kjører nå med smp + gpu på win7 64b. Det er stabit som bare det. Har ikke overklokket cpu(2833) Har ett gtx 460 sc(805/1610)

Hadde litt problemer med at den gikk kun på 50% på gpu, fikset det ved å skrue av alt som har med strømsparing.

 

alias: Ja det er en standar smp, bruker alle 6, jeg har ikke prøvd å overklokke den enda, det skal være enkelt å gjøre det på BE modellene til amd. Vet heller ikke hvor bra den standard cpu kjøleren er.

Om ikke jeg husker feil så må jeg bruke wine for å kjøre gpu på linux, så vet ikke om jeg vil det.

Ja og du få mere problemer ved å bruke flere en 2 gpu i en pc, så jeg bruker kun max 2 stk.

Men på dette hovedkortet kan jeg kun ha 2stk gpuer.

PS: Ligger nå på 12329 PPD, før jeg byttet lå jeg på ca 5-7000PPD på de samme wu.

Det HK som sto i var asus P5K og Q9650 + 4GiB ram.

Lenke til kommentar

Rayline TWB: Lurer selv om jeg skal kjøpe meg ett gtx 570 evga sc. Evga 570 sc kjører på 797/1594. Hva få du på PPD?

Hvorfor bare intel? Dårlige erfaringer med AMD/ATI?

Du skal få PPD så snart jeg vet noe. Akkurat nå er systray- klienten i status "Sleeping for 1 day", siden jeg startet og avbrøt klienten 5 ganger i går kveld.

 

Intel fordi jeg synes de har stabile og gode brikkesett som det er lite fuzz med. AMD liker jeg ikke av den grunn at det har vært så mye styr med enkelte av brikkesettene deres - liker ikke den og den type ram osv, osv....

Lenke til kommentar
Som sagt, prøvde tipset ditt nå, det funket. :) Takk! Har også fått med en til (nesten to), så vi skal nok få laget opp på en 25. plass! :wee: Hadde vært kult å klatre lenger opp på stigen også!

 

Flott, bare kjekt å kunne hjelpe og fint at du verver flere til laget, stå på, slike medlemmer vil vi gjerne ha flere av.:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å restarte flere ganger, men det fungerer ikke. Jeg som bruker systray- klienten kan bare høyreklikke på systray- ikonet og velge exit så stopper klienten.

 

EDIT: Skal prøve å avinstallere hele greia, for så å installere den helt fresh for å se om det hjelper.

 

 

EDIT2: Reinstallasjon gjorde susen ja.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Noe er galt med serverene hos Stanford, laster opp og får ned nye WUer, men poengtellingen har stoppet opp og ikke vært oppdatert siden kl.07.05 i morges norsk tid. Håper det ikke blir som en gang tidligere at vi mistet 100-vis av K poeng. Sjekket forumet hos SF, men kan ikke finne info der. http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userpage&teamnum=37651&username=-alias- har stått slik siden i morges, ser ut som ting er frosset fast der.:thumbdown:

Lenke til kommentar

A70 støyer noe, men lite i forhold til andre kjølere jeg har, dvs. det er såvidt jeg hører den spesielt hvis jeg bøyer meg ned mot kabinettet, men den går tross alt med 2010 RPM, mens 2000 er max den er oppgitt å gå med. Da holder den en i7 2600K som sykler på 4.6GHz på kjølige 56C. Den er oppgitt til å avgi mellom 26 - 31.5 dBA, men tror nok den avgir mer lyd enn det siden den tross alt har 2 14CM vifter som går på max. I rommet har jeg også 2 maskiner til så jeg får ikke målt A70 alene, men lyden i rommet er 46dBA som er rimelig mye. Hvis jeg senker viftehastigheten til ca. 1600 RPM forsvinner lyden helt fra den.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...