Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde sett fram til å få GB GTX560 SO Ti denne uken, men ser nå at levering er utsatt til 1.april hos Komplett. Så lenge blir et slit å vente så jeg valgte å kansellere ordren. Leveringsdato er i tillegg ikke bekreftet så da er det ennå mere usikkert.

 

Vurderer å heller bestille et HD6950, som etter det jeg har lest kan oppgraderes til 6970 ved å oppdatere bios.

 

Theo343

Mener å huske at du gjorde noe slikt, eller husker jeg feil? Dette er ennå ikke et kort for folding, men når GPU3 for ATI (Amd) slippes snart så blir det jo det også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke Gigabyte sin SO utgave til 1898? Den skal dessuten gi 17.5K med P6805 hvis jeg husker rett. Hvor handlet du forresten? Det er betydelig forskjell i PPD på 6801 og 6805 hvor sistnevnte gir mest. Forskjellen blir større dess "kraftigere" kort man har for å si det veldig enkelt.

 

Mitt avbestilte kort er dette: http://www.komplett....aspx?sku=622735

 

Og bestillte samme kort igjen hos PS som selger det for kr. 2065 med antatt levering den 22 denne måneden. Dette er verstingkortet til en veldig bra pris, faktisk koster den vanlige OC modellen 25 kroner mer. Lurer på om noen har priset feil her, uansett jeg har lyst på akkurat dette kortet og er det noen jeg stoler på så er det PS. Link til kortet hos PS: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=216958&model=&salg=

 

post-53451-0-35267000-1297769504_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Er det noen annen måte å få en klient til å levere en unit uten å be om enn ny bortsett fra å sette asknet=yes i config-filen? Kunne godt tenke meg at den leverte av seg selv, og ikke lastet ned en ny, mens asknet-valget gjør at den spør før den leverer også. Skal slutte å kjøre en smp-klient, det gir ~300PPD, på en E6600@3,1GHz, og det er det virkelig ikke verdt.

 

Du kan sette inn "-oneunit" uten hermetegn så vil den stoppe når aktiv WU er levert. Husk at du må resette klienten før kommandoen trår i kraft.

Ok, takk.

 

Tror jeg må pprøve å sette priority til low i stedet for idle om jeg skal bli ferdsig i år. Det ser ut som om klieten holder seg på ~50% selv når annen cpu-bruk totalt er på 9% Greit nok at den er forsiktig med å kreve ressurser, men den blir jo aldri ferdig med dette tempoet. 240.60 PPD akkurat nå, etter at PC-en har ståt uten å være iu bruk siden i natt. Merkelig.

Lenke til kommentar

Jeg kjører med 100% load på alle kjerner på mine rigger som kjører cpu-folding, og da ser det slik ut:

post-53451-0-78410800-1297785005_thumb.jpg

 

Nå er mine rigger dedikert til folding og gjør ingen ting annet, mens din brukes kanskje til flere ting. Da regulerer programmet for Folding@home cpu-bruken slik at du skal merke minst mulig til foldingen.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Du kan fint kjøre begge Fermi-kortene i samme maskin. Hvis du ser på oversikten nedenfor finnes begge 9800GX2 (4xGPU) i samme rigg. Har tidligere kjørt 4 slike kort i samme rigg (8xGPU). En spart maskin = spart strøm. Nå er jo ikke 9800GX2 noe godt eksempel i dag på å spare strøm, men for ett par år siden var de bra på det. Ellers så kjører bigadv og GTS450 fint i samme rigg.

post-53451-0-74030800-1297793525_thumb.jpg

Lenke til kommentar

alias: jeg kjøpte hos Mil/stud-rab, har ingen erfaring med dem. Netshop er ikke noe problem for meg, men Amentio har oppført seg som kjeltringer, og jeg vil ikke bruke dem i framtida.

 

Gleden over GTX560 var kortvarig tror jeg, nå er det nesten latterlig. Etter at kortet fikk opp dampen og leverte litt bedre enn et 460 på speed, har luften nå helt gått ut av det. P6800: rundetid 4 blank og PPD 4673. Jeg får se om det tar seg opp ved neste WU.

Lenke til kommentar

P6800 er enda tregere en P6801, sjekk oversikten jeg la ut over her så ser du forskjellen opp til P6805 for mine GTS450. Med hensyn til at du synes GTX560 gir lite PPD så må du ta i betraktning at hvis du bruker maskinen mens den folder så senkes PPD ganske betydelig, og kan ofte falle til under det halve, hvis du kjører film eller andre skjermintensive oppgaver, av hvis maskinen fikk stå dedikert til folding. La den folde alene en hel WU så får du resultatet du håpet på, og som ei57 skriver, ta gjerne en restart av maskinen først.

 

Edit: Med hensyn til Amentio så har jeg egentlig bare gode erfaringer hvis jeg ser bort fra lange leveringstider, der har de ikke kontroll på logistikken sin. Men hvis jeg har klaget (høflig) på lang leveringstid har de bøtet på det ved å gi fri frakt flere ganger til meg.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Om Amentio: Jeg er ikke typen til å stå med lua i handa og beklage at andre gjør feil. Når Amentio har lurt meg, med eller uten vilje, så skal de rette opp feilen. Når de ikke vil det så vil ikke jeg være venner med dem lenger. :thumbdown:

 

Når det gjelder 560-kortet så måtte jeg reinstallere driveren, tempen i kortet hadde falt til idle-nivå og produksjonen var på nivå med et 9800GT. Restart av PC'en gjorde ingen forskjell. Nå er det normalt igjen :cool: men ikke som jeg forventet.

 

Skjermen blinker mens jeg skriver dette, som en respons på tastene, kanskje jeg skal prøve driveren igjen? :hmm:

Lenke til kommentar
Du kan fint kjøre begge Fermi-kortene i samme maskin.
Kan jeg det når jeg kjører systray- klienten også? Jeg kjører bare systray.

 

Tror jeg lar Theo343 eller ei57 svare på det, selv kjører jeg multigpu kun med consoll-klienter, men jeg mener det skal gå. Ellers så finner du alt om gpu3 installasjon(er) her: http://foldingforum....hp?f=59&t=15196 og detaljert info her: http://foldingforum....=158855#p158855 Når jeg tenker meg om så er det samme framgangsmåte for gpu3 som det var for gpu2, og det gjelder også for systray, som jeg også har kjørt i multigpu. Hvis du følger denne guiden så vil du få det til: http://folding.stanf...nGPUGuide#ntoc4

 

BTW: Kjører du på Intel eller Amd plattform?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg kjører systray og det går greit med mer enn en klient. Det er bare å lage kopier av folde-mappa:

 

C:\Documents and Settings\<User name>\Application Data\Folding@home-gpu

 

Rename kopien:

 

C:\Documents and Settings\<User name>\Application Data\Folding@home-gpu2

 

Lage en shortcut til der [email protected] ligger, f.eks.:

 

"C:\Program Files\Folding@Home\Folding@home-gpu\[email protected]"

 

Endre "Start in" eller den norske ekvivalenten til:

 

C:\Documents and Settings\<User name>\Application Data\Folding@home-gpu2

 

En må også passe på følgende i config:

 

machineid=1, må være unik for alle klienter på samme maskin.

extra_parms=-gpu 0 (-advmethods -verbosity 9), gpu nummer må også være unik, paramtre i parantes er kjekt å ha.

 

Om en i tillegg har utvidet skrivebordet til å omfatte det andre skjermkortet, skal det folde uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...