Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for det! :wee: Skal bli morro å begynne å folde igjen. Håper bare jeg får programmet til å virke.

 

Hadde vært morro hvis laget rykket oppover! :new_woot: Men 26. plass i verden er slettes ikke dårlig! En venn av meg foldet også på Itpro.no-teamet, men er ikke aktiv nå tror jeg. Han har nettopp kjøpt et blodoverklokket GTX 460-kort (MSI GTX 460 HAWK Talon Attack). Vil tro at det gå unna med det kortet! Skal prøve å få han med, så håper jeg vi kan rykke opp mot toppen!

 

[EDIT]

Btw, ser ut til at vi går ned til en 27. plass nå. Jeg har begynte med min første WU nå, men med CPU-klienten. Har fortsatt ikke fått til GPU-klienten, setter pris på hvis noen vil hjelpe. :)

Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar
Hmm, kan jo prøve konsollklienten, den jeg burde installere i førsteomgang. Men selve kjerneprogrammet er vel noe av det samme, så tviler på at det virker noe bedre.

 

Jeg har heller ikke erfaring med Ati-baserte kort, men når jeg leser guiden for disse finner jeg dette:

 

Sitat:

 

"Note: GPU manufacturers often release new video card types faster than the GPU client can be updated to automatically recognize that hardware. A GPU not supported message is a common indicator. The solution is to add a client switch to bypass the hardware detection. Please use the switch appropriate for your hardware, and add it to the Additional Client Parameters field on the Advanced tab. Do not use a switch unless it's needed to solve the GPU not supported error, or when specifying hardware types while running older and newer generations of GPUs in the same computer.

 

  • ATI 3xxx series: -forcegpu ati_r600
  • ATI 4xxx series: -forcegpu ati_r700"

Sitat slutt.

 

Tror det handler om å sette riktig "client switch" for at GPU skal kunne godtas. Hele guiden finner du her: http://folding.stanf...ish/WinGPUGuide

 

ei57

Har nå nedgradert skjermkortet i SB-riggen til å være et ATI X800RX, (originalt er vel betegnelsen X800GT, men Club3D brukte egne betegnelser den gang) noe som fikk strømforbruket totalt ned til 187Watt for riggen. Jeg vet ikke hva dette kortet bruker idle, (load er oppgitt til 35W) men det må være noen Watt siden jeg havner 17Watt over deg. Vcore har jeg senket fra 1.34V til 1.325V. Skal la det stå litt slik og så forsøke å gå ned litt til. Tidligere kunne jeg ikke gå under 1.34V ved 4.6GHz, så jeg er usikker på hvorfor det ser ut til å gå nå. Skjermkortskifte kan vel ikke påvirke Vcore?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg har dessverre ikke erfaring med ATI-folding.

 

 

Edit: Den feilmeldingen får jeg om jeg prøver og folde uten driver eller folder på kort nr 2 på xp uten å utvide skrivebordet.

 

Vanligvis har man glemt å utvide skrivebordet når man får den meldinga. Noen ganger repareres ting ved omstart. Da jeg endelig fikk igang GPUfolding på XP64 husker jeg at foldinga startet iallfall på ett av kortene uten at jeg hadde installert skikkelig og det eneste jeg fikk til var en console versjon.Det kjørte stabilt lenge (når man ser bort nettverks-IP-problemet) med tre kort og SMP. Så skulle jeg rydde litt, oppgradere, gjøre om størrelser på partisjoner (C var proppfullt), satte inn en ekstra disk osv. Systemet fikk en del skader men får kjøre videre med folding på SMP, GF470 og en 8800GS inntil videre. Systray fungerer bra og det er lettere enn før å få de forskjellige drivere på plass. Nå går det bra å bruke maskinvare-veilederen fra enhetsbehandling på den enheten du skal ha ny driver på. Det funka ikke i gamle dager til GPU-folding.

 

 

En irriterende ting litt tidligere var at satte du igang en installasjon, etter kortbytte (flytting) visste du aldri med sikkerhet om du trengte å installere alle drivere på nytt eller om det funket direkte med en omstart (fordel når kortene var nesten de samme). Siden jeg stort sett har samm XP på alle så har kanskje det mye med hovedkort og tilstanden i akkurat den aktuelle riggen å gjøre.

 

I helga fikk jeg for første gang til å installere kun en ny driver på et av kortene uten å påvirke de andre ved å starte installasjonprogrammet fra Nvidia. Forbauset konstatert jeg at den faktisk hadde installert seg der jeg ville og latt de to andre GPUene og driverne der være. Høres kanskje rart, men jeg ville teste et 8800GS-kort med en annen driver. Konklusjonen var at det tas ut av folding.

 

Noe annet som ikke er en selvfølge, er at rekkefølgen som kortene står på i enhetsbehandling ikke trenger å korrenspondere med det som er rekkefølgen (prioritet) på hovedkortet og hva f eks Rivatuner leser som GPU 0,1,2. Dette hadde jeg glemt da jeg skulle sjekke dette GS-kortet og flytte ett av dem. På dette hovedkortet er prioriteringa PCI-e (det øvre) først, så det nedre og så det midtre. Resultatet var at da jeg flytta det kortet som jeg trodde var feil på til en annen maskin kjørte det helt perfekt, men så oppdaget jeg at det antakelig var det andre GS-kortet (midtre var nr. 3, ikke det nedre) som var i ferd med å fuske.

 

Det rareste var jo etterpå at HFM.net leste og regna ut PPD fra GF 260-kortet tilsynelatende i 8800GTS-mappa (joda henvisningene var riktige) slik at GTS kortet tilsynelatende ga over 8k mens 260 kortet ga vel 3k. Mystisk. Men pytt pytt, det funker jo.

Lenke til kommentar

ei57

Har nå nedgradert skjermkortet i SB-riggen til å være et ATI X800RX, (originalt er vel betegnelsen X800GT, men Club3D brukte egne betegnelser den gang) noe som fikk strømforbruket totalt ned til 187Watt for riggen. Jeg vet ikke hva dette kortet bruker idle, (load er oppgitt til 35W) men det må

 

Er det slik at ATI-kort generelt sett har lavere idle forbruk? Husker da jeg foldet på 3700 var det uhyggelig varmt hele tiden og litt over 2000 bare PPD (om jeg husker rett). Da jeg startet en av riggene nå noterte jeg 220W med Asus Striker extreme, Q6600 og to GTS 250, det synes jeg var mye før jeg startet folding, på full folding bruker den nå 435 W med de tre clientene to GPU og en SMP, den gikk alstå ikke opp over 300W som man kunne vente, men allikevel er det ganske mye(?).

Lenke til kommentar

Nyere ATI kort bruker vel generelt mindre strøm en kort fra Nvidia det er naturlig å sammenligne. I "gamle dager" var det vel nesten motsatt. Kortet jeg satte inn har ikke engang ekstra strømtilførsel ut over PCI-E kontakten så det kan jo neppe bruke mer 10 - 15Watt idle. For å sjekke kortene bruker jeg denne: http://www.geeks3d.c...r-tdp-database/ men de eldste kortene står ikke i listen, og da må man lete hos produsenten. Det er likevel ikke alltid jeg finner rett specs for gamle kort. Trodde jo aldri jeg ville få bruk for noen av disse kortene fra 2003 - 2004 igjen, og det er vel bare flaks at jeg hadde tatt vare på dem. Har et ATI Radeon 9600XT som også skal få bytte plass med et GTS250 i en i7950 rigg siden 40 - 50Watt er penger spart over noe tid, ca. 36KW pr. måned faktisk. Jøss ble det så mye bare ved å spare 50Watt, som blir til 432KW pr år hvis jeg regner riktig i hodet, og i kroner blir det over 300.

 

Edit: Jeg begynner å huske dårlig siden det viste seg at mitt gamle ATI Radeon 9600XT hadde AGP grensesnitt og ikke PCI-E som jeg trodde. Forsøkte så med et S3 av PCI-utgaven, men hovedkortet nektet å boote. Må kanskje se meg om etter noen billige Nvidia Geforce 210 som har lavt wattforbruk.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Hmm, kan jo prøve konsollklienten,

 

Hvordan gikk det, fikk du ting opp å kjøre til slutt?

 

Edit: Forøvrig så har vi aldri produsert så bra som nå, 1,321,056 i gjennomsnitt er veldig veldig godt! Det ser ut som vi vil klatre til plass 25 igjen i løpet av neste måned, men vil så bli tatt igjen av Vietnam Global Team i april en gang. Uansett så gjør alle aktive i hardware teamet en kjempejobb, spesielt tatt i betraktning strømprisene vi sloss med til daglig. Top 20 Producers har aldri vært bedre samlet sett, og et gjennomsnitt totalt for de aktive ligger nå på fantastiske 9,174.0 PPD som nesten er uvirkelig. Vi er tross alt bare 144 aktive medlemmer i hardware teamet i øyeblikket, men er likevel nr. 26 i verden.:thumbup: NRK eller TV2 burde egentlig laget et eget program om oss!

 

War: Ser du produserer fantastisk bra og stabilt nå, har du kanskje fått start på SR2-rigg nr.2?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Og i tillegg er jeg i gang igjen! Fått GTX 460 i hus, og leverer nå hele 10k PPD+, om det holder seg. Så må man trekke fra booting inn i Windows, spilling osv., men likevel bedre enn de 6K jeg har ligget på i det siste, håper jeg. Føler det blir en dråpe i havet,, men jeg raser da oppover på listene, og det er nå litt gøy likevel. :p

 

edit: Er det noen annen måte å få en klient til å levere en unit uten å be om enn ny bortsett fra å sette asknet=yes i config-filen? Kunne godt tenke meg at den leverte av seg selv, og ikke lastet ned en ny, mens asknet-valget gjør at den spør før den leverer også. Skal slutte å kjøre en smp-klient, det gir ~300PPD, på en E6600@3,1GHz, og det er det virkelig ikke verdt.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn passkey, men nettopp kjørt igang. ca. 19K var basert på den farten den holdt de første 20% av den første WU-en, og stemmer med det fahmon estimerer så langt. (den tar ikke med bonus, så vidt jeg vet.)

 

Så mye som jeg har styrt med å få det i gang igjen, har jeg sikkert ørten WU som ikke blir returnert, så det blir vel så som så med bonus første uken uansett. Regner med det var med tanke på bonus du spurte?

Lenke til kommentar

Er det noen annen måte å få en klient til å levere en unit uten å be om enn ny bortsett fra å sette asknet=yes i config-filen? Kunne godt tenke meg at den leverte av seg selv, og ikke lastet ned en ny, mens asknet-valget gjør at den spør før den leverer også. Skal slutte å kjøre en smp-klient, det gir ~300PPD, på en E6600@3,1GHz, og det er det virkelig ikke verdt.

 

Du kan sette inn "-oneunit" uten hermetegn så vil den stoppe når aktiv WU er levert. Husk at du må resette klienten før kommandoen trår i kraft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...