Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er feil versjon for fermi.

Ikke bare tror her nei, 6.23 støtter ikke fermi :) Tok som en selvfølge at han hadde lastet ned klienten for fermi haha. Jaja, der ser man... basisen ;).

(no offence, vi burde også sett at du fortsatt var på GPU2)

 

Klementino:

Går til denne siden og last ned riktig klient for Fermi. Skal stå "required for fermi".

http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther

 

Da skal du være i gang.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Allerde her kom forøvrig svaret...

Det skal ikke være noe problem å få WU'er til GPU. Hvilken klient bruker du? Dersom du kjører GPU2, så vil det funke dårlig med GTX4xx og nyere kort. Da må du oppgradere klienten.

Og her...

Edit: War, den du viser til er vel GPU2 og ikke til Fermi kort.

Men da er saken løst.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Theo343:

Det er ihvertfall akkurat båndbredde nok til å laste opp nettsider osv. Har vel kapasitet til å overføre 200-500kbit/s i sekundet tenker jeg. Jeg har forstått det slik at det overføres når en gjeldende oppgave er ferdig, samt for å hente en ny? Og under foldeprosessen så belaster det ikke internettilkoblingen?

 

Jeg sitter på et Mobility HD 3650 som jeg driver og overklokker (fra kjerne/minne: 600/700 til 765/833 MHz stabilt :dribble:). Imponerende på en bærbar må jeg si! :p Vet det ikke er mye å hente ut av dette kortet, men litt gøy er det alikevel. Skal bruke mitt GTX 280-kort så snart jeg får installert operativsystem på den stasjonære maskinen. Blir Ubuntu i førsteomgang. :p

 

På grunn av tele (frost) i jorden så får jeg ikke trådbundet internettilkobling før om minst 1-2 måned(er). Venter på fiber, men "entreprenøren" kan ikke grave inn kabelen før det blir varmere (og det tar lang tid på disse kanter).

Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar

"Jeg har forstått det slik at det overføres når en gjeldende oppgave er ferdig, samt for å hente en ny? Og under foldeprosessen så belaster det ikke internettilkoblingen?"

 

Jeg er ikke like oppdatert som de andre gutta her nå, men det er slik ja. Med unntak av at den kan forsøke å laste opp WUer som ligger i kø for opplasting om de av en eller annen grunn ikke ble lastet opp når de skille. Den sjekker køen innimellom under foldingen for å se om noe må lastes opp for registrering. Men noe særlig internett trafikk skaper den ikke om du ikke må laste opp eller ned en WU. Den laster også ned kjerner innimellom etter WU fordi den kan kreve en annen kjerne, men også unntaksvis.

 

Heftig overklokk på en lappis ja :thumbup:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Du kan da bare bruke ett kort per maskin med consol versjonen. Med systray kan du bruke mangen.

Følg linken jeg postet, den funket for meg.

http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther

Eh nei? Det er jo helt feil....

 

Klemention:

Du kan kjøre mange kort med console utgaven. Vi er mange her som gjør det.

 

1. Legg inn denne først.

[Full] GPU3 Console 6.31 For Windows Vista/7 (32 bit & 64 bit):

 

2. Vil du oppgradere til 6.41 (som sikkert er lurt) så erstatter du exe filen med denne:

[Drop-in] GOU3 Console 6.41 For All Windows (32 bit & 64 bit):

 

3. Start så opp clientene med -configonly, konfigurer dem ferdig og start dem med samme parametere som før.

Det er alltid lurt å kjøre -configonly på nytt når man oppgraderer exe/binærfilen. For enkelhets skyld lager du egne ikoner for -configonly.

 

 

 

Da skal du være i mål, selv om jeg ikke helt hadde regnet med en times support her midt på natt til mandag. Men da er du i gang.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Synes det er kult at Hardware.no-teamet er på 26. plass i hele verden! Jeg foldet for ItPro.no for et par år siden, og slik jeg husker det så var de på 500-600 plass eller noe sånt. :p Skal begynne med folding igjen, nå på hardware.no laget! :new_woot:

 

Lurer på hvor mye foldingen i verden egentlig påvirker forskningen, og hva de faktisk har funnet ut pga dette. :)

Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar

I all hovedsak ja :). Samt at du på GPU klienter i tillegg må ha med parameteren -GPU 0, -GPU 1, -GPU 2 osv ift. hvilken kjerne/kort du vil den skal folde på. Det gjelder også kort med 2 GPUer.

 

SMP er enklere i så måte, der anngir man bare antall kjerner man vil skal folde. Eks. -SMP 2, -SMP 4, -SMP 7 osv. Hadde vært greit om GPU folding ble forenklet til samme nivå men det ligger nok noen utfordringer der. Ellers er det kjekt å kunne styre hvilke gpu kjerner du vil folde på som igjen er mer avansert å få til med SMP.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...