Gå til innhold

Anbefalte innlegg

OpenCL implementasjonen til AMD/ATi er for dårlig ennå til at SF har gitt det noe stort fokus. Arkitekturen har dog kommer mer på rett vei med Cayman (ikke barts).

 

Forløpig ville jeg ikke kjøpt AMD kort for folding, men heller for spill/video/flerskjerm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gainward er billigmerket av alle billigmerker, viftelageret går på alle mine.

Ingen regel uten unntak, jeg har et GW9800GX2 som har overlevd 3 stk. XFXditto, og som ennå yter med de beste med hensyn til GPU-folding. 11K PPD på 197Watt er ikke dårlig, selv sammenlignet med Fermi GTX460 som gir omtrent det samme med WU P6801 på 160Watt. GB SO GTX560 Ti er kanskje unntaket som gir 17K PPD for omtrent samme Watt, men det er tross alt 3 generasjoner forskjell. Bakdelen er at de gamle kortene produserer mye varme og støyer en del ved full load. Jeg får neppe solgt dem så de blir nok lagt på lager for mitt framtidige museum for eksperimentell maskinvare.

 

Med hensyn til framtidig folding så er nok GPU-folding tilbakelagt når en Sandy Bridge CPU gir 2.5 ganger så mye PPD for samme Watt. Tror nok det var rett av meg å satse på rene bigadv rigger, selv om jeg var noe tidlig ute. Jeg burde nok ventet til i nå hvor CPU-folding er det som gjelder.

 

Med hensyn til viftelager så byttes disse særdeles enkelt og til en svært rimelig sum.

Lenke til kommentar

Inspirert av alias kjøpte jeg et par wattmetre i vår engang. Ble ikke å bruke dem, men nå prøvde jeg dem på ett par maskiner.

 

Overaskende tall: Serveren (eldre P5..WS hk og D945 CPU) 188 W på idle er jo for mye etter dagens standarder, men mest overaskende GPUen på den:

 

250GTS 5339 PPD pr 57W = 93 PPD/W det er vel OK i disse SB -tider.

 

En rigg med Intel 9550 (SMP) , 8800GT og 8800GS ga i sum 330 W forbruk og 13106 PPD (39PPD/W).

 

 

Lenke til kommentar

Er hvistnok trøbbel med Gigabyte 560 kortet. Muligens for høy fabrikklokk.

Etter litt googling fant jeg fram til flere som hadde samme problem med Gigabytes SOC-kort. Her hadde flere midlertidig løst problemet ved å underklokke core i ulik grad.

 

Jeg har nå underklokket kortet til 950 MHz Core og en halvtime i Grand Ages: Rome gav ingen blackouts eller artifacter. Mine verdier er nå 950/1900/2290 (memory clock uforandret).

 

Får håpe dette bare er problemer med ferske drivere og ikke en høy feilprosent i denne serien med fabrikkoverklokkede kort.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har også hatt trøbbel med mitt Gigabyte 560Ti OC-kort. Kjører ikke stabilt på 900MHz som er fabrikklokk. Men er stabilt på 870MHz. Har snakket med Digitalimpuls som jeg kjøpte det av, og de er villig til å bytte det ut om jeg tar det med til dem og tester det hos dem. Har ikke tatt meg tid til å gjøre dette ennå, da jeg egentlig er veldig fornøyd med kortet @870MHz. Vi får se hva Digitalimpuls, og produsenten, sier når kortet kræsjer i deres testrigg.

Lenke til kommentar
Jeg måler rett over 170W på SB'n og mener å huske rundt 70W idle. Det gir 47k ppd om en unngår 2684 eller nesten 30k ppd med 2684. Da er det fortsatt god nedside i forbruk om jeg bytter et HD3870 med f.eks. et Geforce G210.

 

Det er et utrolig lavt strømforbruk. Hos meg står det et GTX250 og jeg ender dermed på 212 - 213 Watt. Har et X800XT (TDP 35Watt) som kun bruker noen få Watt idle som jeg skal inn med. Da bør jeg komme meg ned på ditt nivå eller omkring der.

Lenke til kommentar

GeForce GTX 295 med en TDP på 289Watt bruker betydelig med power sammenlignet med nyere kort. I tillegg støyer det ganske horribelt under folding og avgir en betydelig mengde varme. PPD er vel omkring 15K så det blir dyre poeng sammenlignet med en i7 SB-rigg som produserer 45K for under 200Watt. Mine GTS450 produserer opptil 15K med 925 poengere og bruker 106Watt. Jeg ville tenkt meg om før jeg satte et GTX295 i folding.

 

Link til TDP oversikt for alle moderne skjermkort: http://www.geeks3d.c...r-tdp-database/

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

okei jeg forstår. Da blir det en cpu alikevel på meg.

 

Noen som kan hjelpe meg angående folding på gpu over Teamviewer? Er bokstavelig talt drittlei da klientene nekter å gjøre noe selv om det ser ut i mine øyne at jeg gjør riktig.

 

send pm om noen skulle føle for å hjelpe meg!

 

Ellers har alle det bra?

Endret av Klementino
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å oppgradere linux boxen min, som jeg sa for noen dager siden så kunne jeg tenke meg ett kraftigere skjermkort alla Gtx 560 eller 570 evga sc. Men har nå sett på dette i tillegg til skjermkortet. Vurdering ønskes: Hovedkort: ASUS M4N98TD EVO, Socket-AM3, Ram: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9, Cpu: AMD Phenom II X6 1100T Black Edition. Kommer på ca 3300 + frakt. PS: Evga gtx 570 koster 3000kr.

Går det å kjøre big eller må det være 8 core, 4 core med HT on.

Har mere lyst på amd, er veldig lenge siden jeg kjørte amd på folding.

Det brikkesette velger jeg fordi da kan jeg bruke noen av de gtx 285 jeg har liggende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...