Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå her hele dagen, det er rommet mitt, jeg håper dette ikke går under øresus-opplegget mange plages med på støyete arbeidsplasser.

 

Det hjalp mye etter jeg solgte 7 gpuer og satte opp -bigadv isteden.

 

Utstyr som venter på montering, kan kjøre 70 servere på 1 switch , håper SandyB kommer snart.

post-64596-0-78062600-1297296071_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På kontoret har jeg 6 maskiner, hvor 2 er dedikert til folding. Som regel går 3 eller 4 av dem konstant. Jeg har en VoltCraft SL-100 støymåler som sier at støyen i rommet er 45 dBA. Nå er vaskerommet rett ved siden av, og der står det et ventilasjonsanlegg oppe under taket som sannsynligvis avgir mer støy enn maskinene. Jeg hører suset når jeg lytter etter det, men er blitt så vant til støyen at jeg ikke legger merke til den til vanlig. Som oftes så står radioen på samtidig også, og da drukner suset fra maskinene i lyden av den. Trafikkstøy eller lavfrekvent støy takler jeg imidlertid ikke over noe tid.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

kjellms:

Jeg tenkte meg det ja, men måtte få det bekreftet. Kanskje du viste noe som ikke jeg/vi viste om.

H80:

Gtx 460 er oppgitt til å bruke ca 150W. Gtx 560 er ca 170W

 

Det som jeg ikke liker med de nye kortene, er at de kvitter seg med varmen inni kabinettene.

Hadde ikke gtx 580 vært så dyre, hadde jeg kjøpt meg ett.

Men har faktisk vurdert ett gtx 570 også. Grunnen er at de flytter mesteparten av varmen ut av kabinettet.

Jeg vil flytte evga 460 sc inn i linux boxen min, derfor ønsker jeg meg ett nytt kort. Det skal inn i w7 maskinen min.

Har ett gtx 260-192 i linux boxen.

Lenke til kommentar

Mens vi er inne på varmeflytting, hvor mange av dere har vannkjøling på folde-riggene, og har dere radiatoren i kabinettet, utenfor kabinettet, eller utenfor huset? (hengende utenfor vinduet)

Jeg vurderer sterkt å prøve vannkjøling, og har vurdert det før også, men det ble aldri noe av.

EDIT: og hva slags kjølevæske bruker dere?

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Mens vi er inne på varmeflytting, hvor mange av dere har vannkjøling på folde-riggene, og har dere radiatoren i kabinettet, utenfor kabinettet, eller utenfor huset? (hengende utenfor vinduet)

Jeg vurderer sterkt å prøve vannkjøling, og har vurdert det før også, men det ble aldri noe av.

EDIT: og hva slags kjølevæske bruker dere?

 

Ja til alle :rofl:

Radiator(er) i kabinett og utenfor og i vinduskarmen.(har bilder om noen vil se :p)

Har 6 stk vannkjølte maskiner med forskjellige kjølevæsker, bruker Feser og Thermaltake på 2 og batterivann på resten. Jeg syns batterivann er enklest å bruke lett å få tak i og ikke dyrt, du kan også kjøpe sterilisertvann på apoteket.

Lenke til kommentar

Hvordan tror du det hadde gått med 50/50 vann og etanol i systemet der radiatoren er i vinduskarmen? Med frysepunkt under -20C kunne det vært spennende å sett hvordan det kjøler når det er skikkelig kaldt ute. Det ville krevd isolasjon rundt kjøleblokkene mot fuktighet da.

 

Hva er forskjellen mellom romtemperatur og vanntemperatur i systemene dine?

Lenke til kommentar

Hvordan tror du det hadde gått med 50/50 vann og etanol i systemet der radiatoren er i vinduskarmen? Med frysepunkt under -20C kunne det vært spennende å sett hvordan det kjøler når det er skikkelig kaldt ute. Det ville krevd isolasjon rundt kjøleblokkene mot fuktighet da.

 

Hva er forskjellen mellom romtemperatur og vanntemperatur i systemene dine?

 

Det er litt forskjellig avhengig av rad/vifte etc men har noen eks.

980X @4,3 GHz(1,34 vcore) med egen 360 rad med 3 stk phapst 2k rpm vifter(bråker litt) der er vanntempen ca 6-8 grader over romtemp.

 

SR-2 fulcoverblokk + 2x X5690 cpuer @ 4,25GHz (1,33 Vcore på begge) 420 monsta Lite rad holder vanntempen på 4 grader over romtemp. Her har jeg radiatorene stående i vinduskarmen og kan regulere temps med åpningen på vinduet.

 

 

Vi snakker her full load 24/7.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Som et eksperiment tester jeg med en dedikert Fermi-rigg som, hvis jeg får det til, skal inneholde

4 x GTS450. Kortene henter jeg fra i7 9xxx riggene, og erstatter dem der med mere strømgjerrige kort som ikke skal folde. Kun bigadv vil kjøre i disse riggene heretter, noe som vil øke samlet PPD med omlag 4 - 5K i fire rigger, ikke mye men alle monner drar.

 

Den dedikerte Fermi-riggen består av flg. maskinvare:

Hovedkort MSI K9A2 Platinium, CPU AMD Phenom X4 9950 Black Edition OC til 3.1GHz, RAM OCZ 8GB 800MHz, 500GB WD, Chieftec 850Watt. OS er Windows7 64

 

Problemet er at GTS450 kun yter det halve av hva det gjorde i i7-riggen! Jeg folder ikke med CPU her, så det skulle være rikelig power til støtte for folding på GPU. Jeg har tidligere foldet på denne maskinvaren (med 1500W PSU) med 4 X 9800GX2 (8 X GPU) og kjørt SMP samtidig uten problemer.

 

Jeg forstår derfor ikke hvorfor jeg ikke får GPU til å folde med 100%. MSI Afterburner viser at GPU kun folder med 72% og PPD blir jo deretter.

 

Takler ikke AMD CPU Fermi?

Hvem ser en løsning her?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Nokon som har erfaring, med å kjøra både AMD og Nvidia skjemkort i samme pc?Tenkte å kjøre eit nvidia skjemkort til folding.Har Windows 7 64Bit

Har kjørt med både AMD og Nvida i samme maskin, det er bare rett fram installasjon på vanlig måte. For deretter å kunne folde på Nvidia-kortet må det kanskje brukes noen force kommandoer, jeg vet ikke, men det er det nok andre her som kan svare på. Ellers så er det bare å prøve seg litt fram, gpu0 og gpu1 er en god start.

Lenke til kommentar

Ellers kan jeg med glede medele at en kjøper av "Gigabyte GeForce GTX 560 Ti SO" har gitt tilbakemelding i testtråden på at kortet er meget støysvakt opptil rundt 55% vifte og at lydkarateristikken er god over dette. Dermed blir det et slikt kort i datterens rigg på meg og det blir spennende å høre foldingerfaringene fra eks. -alias-.

 

Etter at jeg må returnere 2x580 Gainward "GOOD" pga. horribel støy og lydkarakteristikk under load og langt over GTX480 referanse, tok jeg ingenting for god fisk her med testmeldinger som "fremtredene" etc. Men etter en god brukertilbakemelding som har dette i en maskin i stuen er jeg beroliget og bestiller. Riktignok bruker han et Fractal kabinett som er godt kjent for støyisolering men dette skal hos meg stå i et Fractal R2.

 

Jeg har nettopp fått dette skjermkortet i hus og jeg kan helt ærlig si at det er temmelig stille ved idle (40%). Ved 45% er lydnivået identisk med 40%. Det er ikke før 55% fan-speed at jeg merker en særlig økning i lydnivået og ut over dette øker lydnivået med et støybilde jeg anser som akseptabelt.

 

Jeg er selv allergisk mot støy fra PC-en, da min står på stua. Tidligere hadde jeg et GTX 260 med referansekjøler fra XFX som jeg var fornøyd med mtp. støynivå. Var litt skeptisk til dette også, men nå som mitt GTX 560 SO er tatt i bruk, så er jeg meget, meget fornøyd med støynivået.

 

Kombinasjonen Fractal Define XL, i5-2500 (SB-stockkjøler), GTX 560, SSD+HDD og Corsair HX 750 PSU støyer mindre enn en 360 Slim som idler i et lukket TV-bord med åpning bak. Kabinettet står da 50cm til venstre for meg, og TV-benken omtrent 1 meter til høyre for der jeg sitter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Blir aldri noe mer Gainward på meg nei :). Sitter å leker meg med å unlokke HD69502GB kort nå, fader for et kupp å få de til 2000,-. Får helt opptil 1000 poeng mer i Furmark uten å klokke men bare unlocke shaderne. Det er heller omtrent ikke hørbart under BC2 1920x1080 4xMSAA/16AF og selv i Furmark var det såvidt auto på viften beveget seg opp i 30% og lå mest på 25-27% mens tempen ikke gikk over 75C. Blir nok et slik i riggen til dattern om jeg ikke lar meg friste alvorlig av GB 560 kortet.

 

Før unlock av shaders:

post-38451-0-90135800-1297423835_thumb.png

post-38451-0-51755300-1297423777_thumb.png

 

Etter unlock av shaders:

post-38451-0-00343000-1297423899_thumb.png

post-38451-0-19624000-1297423921_thumb.png

 

Og nå blir det å teste litt klokking.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Men "Bioshock 2" til 49,- på PC er helt vilt! Samt Rapture Edition (limited edition) til 79,-.

Blur til 79,-, fader at jeg har begge :p.

 

Ellers HIS HD6970-2GB til 2595,- var et ok tilbud.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616723

 

Og 99,- for tidenes beste spillmus.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619514

 

Forøvrig litt annoying at G700 har blitt satt ned ytterligere 100,- siden ukestilbudet på mandag.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=603222

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...