Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Og hvor kjøper man et GTX460 for 900 kroner? Finner et "zotac"-kort til 1000 kroner på "NetOnNet", men bortsett fra det koster jo 460-kortene minst 1300 kroner.

Er det noen som vil anbefale kjøp av Zotac-kortet fra NetOnNet? Har aldri hørt om produsenten og har ingen erfaring med butikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har faktisk vurdert ett gtx 560 selv, men de bruker fra ca 170W til ca 200 for de som er overklokket mye.

Bestillte dette http://www.komplett....ku=622735#extra tidligere i dag, leveranse en gang etter den 15. Kjøper det ikke primært for folding, men til litt andre formål. Likevel, det skal bli interessant å se hva det klarer med Core Clock 1000MHz, Shader Clock 2000MHz og Memory Clock 4580Mhz.

Som dedikert foldekort blir det definitivt ikke å stå, til det bruker det for mye strøm.

BTW: Har Komplett og MPX lager sammen? Ser at de har de samme varene, samme antall på lager, og samme dato for tilgjengelighet.

Komplett har forresten akkurat nå Gainward GTX 560 til 1.795 som må sies å være rimelig. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623122

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Og hvor kjøper man et GTX460 for 900 kroner? Finner et "zotac"-kort til 1000 kroner på "NetOnNet", men bortsett fra det koster jo 460-kortene minst 1300 kroner.

Er det noen som vil anbefale kjøp av Zotac-kortet fra NetOnNet? Har aldri hørt om produsenten og har ingen erfaring med butikken.

Zotac-kortet bråker visst mer enn referansekortet til Nvidia, så ikke nødvendgvis noe sjakktrekk for en 24/7 maskin dersom du sitter innen hørevidde. Sannsynligvis derfor de selger det få steder, og såpass rimelig. Om maskinen står et sted du uansett ikke hører den, er det vel ikke noe sort problem. Mulig det også var littegrann varmere, husker ikke helt. Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Snakker vi flisespikking på en skarve hundrelapp her? Prisen er så godt som det dobbelte. 990,- for Zotac hos netonet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Linkene ga meg ingenting. Jeg spør igjen: Hvordan er PPD/W for 560 kontra 460?

I den første linken jeg la ut ser du PPD/Watt. Nederst i grafen vises Watt, og GTX 560 kommer best ut av samtlige såvidt jeg kan forstå. Samme link igjen: http://www.overclock...ad.php?t=667283 Hvis jeg leser det rett så betyr Watt i grafen strømtrekk fra vegg, dvs. hele maskinen under folding med GPU.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Joda, det var jo det forsåvidt. Her er en som viser forholdet mellom samtlige i 5-serien.

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/40552-nvidia-geforce-gtx-560-ti-roundup-asus-evga-gigabyte-msi-18.html

Ser at kortet jeg bestilte kommer ut nesten som GTX 580.

Det GB- kortet må jeg si ser meget snasent ut - for å si det mildt. :dribble:

Komplett hadde 5 av dem på lager i går til 2200,-. Tester som er gjort sier at det støyer en del på load men ytelsen er helt fabelaktig om man tåler den fremtredende støyen.

Ellers kommer det flere av dem om en ukes tid til komplett. Jeg holdt på å bestille mens de hadde på lager i går til datterns rigg men ville vente og se ann tester på støyen, noe jeg er glad for at jeg gjorde. Vi har blitt litt allergiske mot støy. Dvs. GTX580 referanse har en helt grei støy men noen av disse ikke-referanse kortene har en veldig turbin-hvinende karakteristikk på lyden, og det blir slitsomt i lengden. Det gjelder dog fåtallet men dette kortet skal hvistnok støye en del på load.

Sender akkurat tilbake 2x580 Gainward "GOOD" fordi ikke-referanse kjøleren hadde en helt horribel lyd under last i spill.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Komplett hadde 5 av dem på lager i går til 2200,-. Tester som er gjort sier at det støyer en del på load men ytelsen er helt fabelaktig om man tåler den fremtredende støyen.

Ja, satt og så på det da, og vurderte å bestille, og angrer veldig på at jeg ikke trykket <Enter> der og da.:cry:

Med hensyn til støy, så tåler jeg det. Tror forresten ikke det støyer så mye før det blir ganske belastet.

Hardware har forresten nylig testet kortet og det kommer bra ut når det gjelder støy, "- Litt mer støy enn referansekortet" er det de konkluderer med, samt at de anbefaler kortet. Link: http://www.hardware.no/artikler/gigabyte_geforce_gtx_560_ti_so/89328

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det sies å støye noen hakk over referanse kjøleren siden klokken er så høy. Men som det også skrives har ikke støydnivået vært en prioritet på det kortet. Ytelsen er fabelaktig.

At det er like ille som Gainward "Good" tviler jeg på.

TwinFrozrII serien sies dog å være en del bedre på støy enn referanse.

Jeg leste hw.no testen i dag tidlig samt at jeg diskuterte i tråden. Støyen betegnes der som "fremtredende" og en faktor som nesten fører til et minus. De anbefaler kortet om man er ute etter ytelse og kan tolerere støyen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Støy er oppskryt, Har vel 120 vifter på rommet, de nye gpuene er stille da 85% er maks i bios ( 580 ol)

Switcher derimot, hissige 30mm eller U1 med 20 vifter i satt i seriekobling .

Men så er det kjekkt og kappe ting med vinkelkutter uten å høre den, må bare huske å slå den av.

Lenke til kommentar

Støy i et serverrom og på riggen man skal sitte ved hele dagen kan ikke sammenlignes. Støy er en avgjørende faktor for veldig mange så lenge maskinen ikke skal stues bort i et annet rom.

Nå har jeg selv sittet med 2x9800GX + 3x8800GS samtidig rundt ørene mine i folding og jeg forstår ikke i ettertid hvordan jeg orket det. Og det var først når jeg fikk 2x460GTX EVGA SC at jeg virkelig forstod hvor stille og godt selv folding kan foregå der man sitter :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...