Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg galt? Jeg ligger på 200 PPD med en Xeon "Gulftown" E5630 med 2,53 GHz også klarer ei57 hele 45 000 PPD med en CPU som er relativt lik, men ca 80% høyere klokkefrekvens?

 

Hvordan kan du få ut over 200 ganger mer PPD enn meg med bare 1,8x klokkefrekvensen (på relativt like arkitekturer)

Hvilken klient kjører du? Med SMP/SMP2 klient skal du få vesentlig mer enn det.

Jeg kjører helt standard single core klient.

 

Hvilken bør jeg laste ned?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør laste ned denne - FAH6.30-win32-SMP.zip, som du finner nederst på siden her:

 

http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther

 

Last ned zip-fila og pakk ut i en katalog du kaller Fah6. Rename exe-fila til Fah6.exe og lag en shortcut til denne på skrivebordet.

 

Trykk egenskaper og endre Target til C:\Fah6.exe -configonly.

 

Start f@h fra shortcutten og legg inn user, team osv. Under Extra_parms legger du inn -smp (og -verbosity 9).

 

Så må -configonly fjernes fra shortcutten og den skal være klar for folding. Det går også fint å lage en kopi og endre denne. Da kan en ha en for config og en for folding. Passende navn kan være Config og SMP. De som har anledning og lyst kan lage en tredje kopi der -configonly byttes med -big.

Lenke til kommentar

Jeg bruker realtemp_360. Den viser kun tempen på cpu.

 

simen1: Jeg har ikke laget noen snarveier for å starte smp.

Starter de fra comand :cd fah enter

fah6 -smp enter. Skal jeg forandre på noe bruker jeg fah6 -configonly enter.

Linux er det ./fah6 -smp enter, det starter den.

cd folding enter.

Men de har veldig gode guider hos standfort, bruk dem?

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Ei57:

Du gjør det ikke enkelt å stå i mot SB kjøpsimpulsen her nå, men de nye hovedkorta kommer vel ikke før i april :S Da blir dere en eksklusiv gjeng frem til dag :)

Du har isåfall noe å se frem til, SB er overlegen forgjengerne på alt - ytelse, oc og effekt.

 

Alias, jeg fikk kjørt ferdig WU'en igår, men måtte tåle en core communication error etter 91%. Justerte opp Vcore til 1.315V før jeg satte igang big, og det har gått bra sålangt - 46%. Gjeldende innstillinger / mål er:

 

Freq 4,7

Vcore 1,315

Dram 1,6

VCCSA 1

VCCIO 1,0625

VCC PLL 1,8325

PCH 1,05

Load Line UH

watt 171

temp 50

ppd 47000

Lenke til kommentar

Fantastisk, jeg skal forsøke meg i morgen når big er ferdig i 1900 tiden. Planen er å bytte til det mindre strømkrevende GTS250 som vil erstatte 9800GX2 som står der, som jeg håper vil senke temperaturen i kabinettet med noen grader. Det jeg ser er at ditt system klarer seg med betydelig lavere volt på vcore enn mitt, ellers er det rimelig likt, men det er kanskje ikke uvanlig med forskjeller mellom ellers like hovedkort / cpuer?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Du bør laste ned denne - FAH6.30-win32-SMP.zip, som du finner nederst på siden her:

 

http://folding.stanf...ownloadWinOther

 

Last ned zip-fila og pakk ut i en katalog du kaller Fah6. Rename exe-fila til Fah6.exe og lag en shortcut til denne på skrivebordet.

 

Trykk egenskaper og endre Target til C:\Fah6.exe -configonly.

 

Start f@h fra shortcutten og legg inn user, team osv. Under Extra_parms legger du inn -smp (og -verbosity 9).

 

Så må -configonly fjernes fra shortcutten og den skal være klar for folding. Det går også fint å lage en kopi og endre denne. Da kan en ha en for config og en for folding. Passende navn kan være Config og SMP. De som har anledning og lyst kan lage en tredje kopi der -configonly byttes med -big.

 

 

Er den beta klienten der stabil og takler den 24 cpu-tråder?

Har tenkt å teste F@H på SR-2 maskinen men kun på CPU.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Windows: V6 Beta SMP2/CPU clients

 

Den jeg kjører, du må ha 10 pass først da (med passkey) før du får bonus, så du burde vel ikke sette på bigattributten før det 11 runnet.

 

Hm Hva skjedde med teksten...

 

 

Noen av dere ekspertene som har tid til å hjelpe meg med installasjonen og oppsettet?

Tar det gjerne på MSN nikket mitt ligger på profilen min.

Dette skjønner jeg ikke noe av :no:

  1. Use the -smp or -smp N switch at all times. If at any time you forget this switch, the client will probably be assigned a non-SMP WU. Without this switch, the client becomes a classic CPU client.
  2. Configure and use the big setting for "Acceptable size of work assignment" at all times. This 'BigWU' setting is hard coded in the client, so the configuration setting must match.

Er denne jeg prøver meg på: Windows SMP (v6.30) Client Installation Guide

 

 

Lenke til kommentar

Er den beta klienten der stabil og takler den 24 cpu-tråder?

Har tenkt å teste F@H på SR-2 maskinen men kun på CPU.

Den er stabil og takler 24 tråder og er kun beregnet på CPU. Du vil også som War skriver, trenge passkey. Link og forklaring finner du her:

 

http://folding.stanford.edu/English/FAQ-passkey

 

For maks score må du kvalifisere for bonus. Det betinger at du leverer 10 oppgaver (Work Units) med mer enn 80% success rate. Det finnes to typer WU's, vanlig og big. Førstnevnte vil du kunne kjøre 10+ av på et døgn om du er heldig, big vil ta bortimot et døgn per stykk. Bruk en dag på vanlig for å kvalifisere for big. Klienten holder tellingen over hvor mange du leverer.

 

[20:19:59] + Number of Units Completed: 10

Lenke til kommentar

Du bare skriver det du vil ha i få-passkey-siden så bruker du akkuratt det samme i klienten.

 

Du kan jo bare få mine filer og legge inn passkey selv så er alt i boks.

 

Hvis du ikke vil messe opp failrate eller sitte å glane på 10ende run så pleier jeg på 10 eller etter det når jeg kommer til maskinen stoppe den ved å lukke vinduet , gå i egenskaper på ikonet man starter den med og skrive -oneunit for å så starte den igjen.

Da kjører den ferdig og stopper sånn at man kan gå inn i egenskaper igjen, fjerne -oneunit og bytte den med -bigadv isteden.

Endret av War
Lenke til kommentar

I cmd, gå til katalogen der Fah6.exe ligger og skriv: Fah6.exe -configonly.

 

Du må så fylle inn litt info:

 

username=<ditt navn>

team=37651

passkey=<din passkey>

asknet=no

machineid=1

bigpackets=big

extra_parms=-smp -verbosity 9

.

.

checkpoint=30

Endret av ei57
Lenke til kommentar

Tungvindt, jeg bare lager snarveg av det røde ikonet og skriver -configonly i egenskaper og kjører det ikonet.

 

Er det lurt og sette inn " bigpackets=big" på de første 10?

Skriver normal jeg så endrer jeg den til big på nr 11+

post-64596-0-51717700-1297031337_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...