Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Harddisken er vel flaskehalsen på alle mine maskiner tror jeg, da blir jo scoren fort lik. Eller, på laptopen er det vel gaming graphics intels innebygde grafikk ikke duger til. :p

Tror jeg må prøve å klokke stasjonærmaskine med windowssoftware, så jeg kan få klokket den kun når jeg skal spille. Orker ikke ha E6600-en kjørende på 3,4 bortsett fra når jeg spiller, men orker ikke tukle med BIOSen ved hver reboot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sandy Bridge frister så absolutt, men det er kostnaden på å sette opp en hel rigg uten å kunne bruke noe særlig gammelt utstyr jeg må se på der. Akkurat på det området er GPU folding helt supert. Men det frister alvorlig, så jeg får se om Norsk Tipping vil være kompis i løpet av våren he he.

Bulldozer er jeg veldig spent på, det har vært mye frem og tilbake i div. fora om at det kan yte bedre på folding ift. hva mange forventer, men i dette gamet vet man å aldri ta noe på forskudd. Jeg forventet mye av SB men utfra hva vi ser her overasker den meg i positiv forstand.

Ellers er jeg spent på v7 klienten som skal gjøre livet enklere for de fleste på all type folding, om man skal tro det som sies.. ehm :p

EDIT:

Ellers nesten litt vemodig å slakte 460 riggen. Jeg har aldri noen sinne opplevd mer stabil, stillegående og problemfri folding enn den har gitt meg. Det var så nær "set and forget it" som man kan komme innen folding tror jeg. EVGA vant mitt hjerte der og det blir nok flere kort derfra.

Men prioriteringer, det blir nå noen glade barn av dette.

EDIT2:

Forøvrig, gratulerer med stadig nye rekorder.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Haha, folding-klienten har jeg lite tro på i hvertfall. :p

Har stort sett valgt Intel, men har en liten ulogisk forkjærlighet for AMD også. Pris/ytelse/strømforbruk blir nok ganske viktig i valget, det ALLER råeste (og dyreste går jeg i hvert fall ikke for.

Lenke til kommentar

SR2 er ikke klokket nå, har ikke tid enda, har enda en SR2 jeg ikke har satt opp og har ikke kjøpt sandy bridge enda eller hva det heter, tenkte jeg skulle vente til neste socket kom 6 minnekanal-utgaven 2011 socket eller hva det blir.

Nå folder jeg bare for å bidra da, konkurrerer ikke med noen.

Lenke til kommentar

Da var først WU sendt og ny standard WU igang @ 4.6 GHz. P6061 gir en tpf på 2.18. Settinger er som følger:

Load Line - Ultra High

Vcore - 1.27 (1.255)

Dram - 1.625

VCCSA - 1.0125

VCCIO - 1.11875 (1.1125)

VCC PLL - 1.825 (1.8125)

PCH - 1.10

Makstemp fra 49-55C, strømtrekk 162 W med idle HD3870. Tall i parantes er settinger brukt på 4.4 GHz.

Har brukt ditt oppsett i hovedsak som over her med unntak av Vcore hvor jeg må gå til 1.32. For å få dette til måtte jeg oppdatere til bios v1204. Kjernetemperaturer varierer mellom 51 - 57C. TPF for P6900 kommer til å ligge på omlag 25.56 ser det ut som, kanskje noe lavere når den får stå i ro. Jeg rotet litt omkring og det senker TPF. Nå er det bare å håpe at blåskjermen ikke kommer. Se forøvrig bilde® under her.

post-53451-0-21231800-1296647720_thumb.jpg

Strømtrekk fra veggen er 259 - 260Watt. Skifter jeg fra 9800GX2 til GTS250 idle vil forbruket falle til ca. 170Watt vil jeg tro, kanskje litt lavere.

Edit:

Fikk blåskjerm etter en stund, økte Vcore til 1.34 og DDR til 1.625 og den holder seg i live ennå. Finner at den skal tåle en temperatur på inntil 72.6 Celsius.

Her er et stygt bilde hvor jeg la inn verdiene jeg fant her for å teste ut om det gikk: http://hardforum.com...d.php?t=1578249

Maskinen bootet greit, men det ble mange røde verdier etterhvert og jeg turte ikke kjøre slik. Mener å huske jeg leste et sted at max Vcore bør ikke overstige 1.35V, VCC PLL ikke over 1.9V, og Dram Volt ikke over 1.1625.

post-53451-0-32903000-1296647758_thumb.jpg

Edit: TPF er nå stabil på 25.58 på P6900, PPD er 45450 i følge HFM.NET. Forskjellen i TPF fra 4.3 til 4.6GHz synes jeg ble heller liten.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

SR2 er ikke klokket nå, har ikke tid enda, har enda en SR2 jeg ikke har satt opp og har ikke kjøpt sandy bridge enda eller hva det heter, tenkte jeg skulle vente til neste socket kom 6 minnekanal-utgaven 2011 socket eller hva det blir.

Nå folder jeg bare for å bidra da, konkurrerer ikke med noen.

Ikke akkurat noe stusselig bidrag for å si det sånn he he.

Lenke til kommentar

Alias, det var ikke noe eksempel til etterfølgelse, nei! Fant litt oc-info her:

http://www.overclock.net/overclock-net-folding-home-team/908467-2600k-dedicated-bigadv-build-w-pics.html

Virker som det er litt mer edruelig enn forslaget du hadde funnet - over 1.5V Vcore er nok å be om trøbbel. Her er big nr 2 klar litt før kl 11 ikveld, men jeg venter til etter neste før jeg gjør noe mer. Giđer ikke sitte opp halve natta og sjekke. 4.5 GHz gir tross alt akseptabel ytelse og det gir også en helt grei ppd/W.

Lenke til kommentar

Nei det var en stygg test som jeg ikke skal gjenta, det lyste rødt på for høy Vcore Volt, CPU-temp og en par temperaturer til!:thumbdown:

Det du fant ser straks bedre ut, men det spørs hvor langt jeg klarer det på luft. Nå kan jeg åpne 2 vinduer bare for å teste, da senkes temperaturen til 5 - 6 grader som da holder det meste kjølig og godt. Det hadde jo vært morsomt å se 5GHz komme opp. Ellers så stemte det veldig godt med mine temperaturer og strømforbruk. Men tror vel at for stabil langvarig folding så er jeg omtrent i mål med 4.6GHz. Passerer 32% nå så det ser ut til å fungere ok.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Æsj, nå klikker GPU-klienten min konstant, selv ikke en reinstall hjalp.

[19:02:50] Trying to send all finished work units
[19:02:50] Working on queue slot 01 [February 2 1[1[19:02:50] - Autosend completed
[19:02:55] CoreStatus = C0000135 (-1073741515)
[19:02:55] Client-core communications error: ERROR 0xc0000135
[19:02:55] This is a sign of more serious problems, shutting down.

Det betyr visst at den mangler en .dll. Yay for at den forteller meg hvilken...

Lenke til kommentar

Men den fungerte fint før den plutselig stoppet å fungere. Virker rart om det skulle skyldes filmangel, egentlig. Kjører den under linux via wine, men det skal jo fungere (og har fungert lenge). Skal prøve å legge filen inn i mappen direkte, tror bare det ligger en snarvei der nå.

Hm, var plutselig ingen fil der lenger, noen må ha oppdatert pakken/skriptet som skal få det til å kjøre greit gjennom wine, og glemt filen i "hovedmappen". Snarveien i mappen til selve klienten viste dermed til en fil som ikke eksisterte. Ikke så rart at det ikke går. :p

Jaja, da vet jeg det til jeg evt. reinstallerer igjen.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...