Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville resatt maskinen ja, du starter jo bare klienten på nytt etterpå så ser vi hva som skjer.

Det ser ut som jeg har vært heldig med byggingen av SB riggen, noen tørre tall:

post-53451-0-98766900-1296155798_thumb.jpg

War: Slik skal Autosend fungere, ingen tap av tid er det normale.

Lenke til kommentar

Det fulgte med software for autotuning av hovedkort, har kun brukt det til å klokke CPU. Før dette valgte jeg via Asus DIGI+ VRM å sette "reliability and stability" til Ultra. Valgene var Regular / Medium / High / Ultra / Extreme.

Det virker litt søkt at autotune fra Asus skal velge verdier som kan ta livet av CPU?

Lenke til kommentar

Leste den og fulgte noen linker, og ja jeg ble litt skremt der! Skal øyeblikkelig gå ned og endre de verdiene som er utenfor de anbefalte så få jeg se hva CPU havner på av fart.

Takk for tipset.:thumbup:

Edit: Da har jeg endret de viktigste verdiene slik:

post-53451-0-05903200-1296166093_thumb.jpg

Økte samtidig frekvensen til 4.4GHz så får jeg håpe den kjører stabilt i natt!

i7 2600K blir jo ikke varm i det hele tatt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Bruk heller pengene på en Sandy Bridge rigg. Etter at jeg endret verdiene og senket volten på noe så sank wattforbruket for hele riggen til 246 Watt. Det er ca. 60 - 70 Watt mindre enn for en 4.1GHz i7 950 rigg som ligger på 310 - 320 Watt. Dette skjedde enda jeg økte frekvensen med 75MHz på CPU. Hvis dette går fint øker jeg med trinn på 100MHz til det stopper opp. Etter det jeg har lest så bør denne kombinasjonen klare tett opp mot 5GHz. Dette blir utrolig spennende!

Edit: TPF sank nå til 26.50, sjekker du det i arket ditt ei57?

Edit2: Og videre ned til 26.41 som ser ut (ifølge HFM.NET) til å produsere omkring 44.5K PPD.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg vet egentlig ikke, men har erfaring (les tror) med at Ultimate utgavene alltid er bedre på kommunikasjon og nett(verk). Jeg hater å plages med å få ting til å fungere mot lokalnettet og internett, og velger derfor Ultimate løsningene. Jeg tar kanskje feil, men jeg slipper å irritere meg unødig over meningsløse problemer. Meningen var å bruke XP 64 som jeg hadde en ledig lisens på, men siden jeg samtidig kjøpte ny SSD tok jeg likegodt en OEM utgave av Win7 Ultimate med, kostet noe omkring 1500 hvis jeg husker rett.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Laptop er vel simen1-s-område, ville kjørt uten batt isåfall.

En av mine i7 har 17k PPD 24/7 siste mnd. 24K på den andre.

34 og 34 på to andre. Lurer på hvorfor de 2, alltid samme pcene er så mye lavere på lik klokk.

Konstant lavere.

Lenke til kommentar
26.41 gir en ppd på 44.681, WU ferdig ila 1,853 døgn og en engangsutbetaling på 82.795 poeng. Det er omtrent 13k mer enn jeg får på mine i7'er og som en ekstra bonus kommer lavere effektforbruk.

Fikk "mdrun returned 255" med "corestatus = 72 (114)" i natt, så jeg girer ned til 4.3GHz nå. I morges kom også et strømbrudd på nesten 2 timer, men er oppe igjen med alt ok. Venter til du har fått ditt i hus og håper du deler noen erfaringer siden du nok kan dette med OC bedre enn meg.

Lenke til kommentar

27.45 blir litt over 42k i mitt excel-ark. Du gjør unna WU'en på rett under 2 dager og med 52C er potensialet for høyere ppd absolutt til stede. Klør litt i fingra akkurat nå.

Må si det var rimelig gode nyheter. Jeg går muligens for ren bigadv fremover.

Forøvrig, Windows 7 Professional er like god som Ultimate på alt som har med nett å gjøre og har slik jeg ser det alt det viktigste og mer til med. Da kan man spare 500,- per lisens og få 3 for prisen av 2.

Windows 7 Home Premium skal også være mer enn god nok ift. stabilitet på nettverksfunksjoner om man ikke har active directory domene med behov for ekstra funksjonalitet, da får man 3 lisenser i familie pakke for kun 1095,-.

Jeg ville gått for Pro på de mest avanserte bruksmaskiner og HP-FP på "droner/bots/slaver".

EDIT:

Hvordan er strømstyringa på SB 2600K? Vurderer om jeg heller skal bygge en server på den fremfor W3520. Men støtter 2600K ECC minne?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Venter til du har fått ditt i hus og håper du deler noen erfaringer siden du nok kan dette med OC bedre enn meg.

Good news, A har overgått seg selv (sendt elitetropper til indre Mongolia og spadd ut PSU'en?) og alt er i hus. HK m/CPU og kjølerer på plass i kabinettet, og jeg holder på å sortere kabel fra PSU'en. Til tross for relativt lav effekt, så er det utrolig mye ledninger.

Fikk også bestilt feil DVD brenner - ekstern USB, men har en gammel Dell med et par drev. Håper et av dem gjør susen. Alternativt blir det en tur innom Clas Ohlson imorgen.

Tror ikke jeg får noe liv i boksen før tidligst imorgen kveld, men regnermed at du klokker like bra som meg.

Lenke til kommentar

Flott! Jeg manglet også DVD drev på min, men hentet ned et program (Koala) som overførte Windows7 plata til en usb minnepinne og gjorde den bootbar. Installerte så deretter lynraskt derfra. Ellers så gikk 4 - 5 WUer til helvete når jeg begynte å endre på volt og frekvenser manuelt. Klienten sletter WUen med engang den tryner med feilmelding, irriterende at det ikke går å starte der man slapp.

Har akkurat startet opp en ny klient med verdiene som jeg hadde første gangen. Tror jeg venter til du er i gang før jeg foretar meg noe mer av justeringer.

Link til Koala: http://www.freemoddi...modding-it.html

Her er et til som også støtter Windows XP: http://wintoflash.com/download/en/

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...