-alias- Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) I år skal jeg også undersøke mulighetene rundt dette. Har du regnet på hvor mye du vil spare over året ift. flytende? Sist jeg tegnet fastpris var fra 01.11.2009 til 01.11.2010 til 31.7 øre/KWh. Snittprisen i perioden ble 42.22 så jeg var særdeles uvanlig heldig med den. Så heldig blir jeg neppe igjen, men hvis jeg klarer +/- 5 øre fra flytende gjennomsnitt for året er jeg fornøyd. Da får jeg en stabil utgift jeg kan leve godt med. Dvs. at gevinsten for meg det året ble ca. 3700 kroner i favør fastpris med mitt forbruk. Det normale er nok mer slik Simen1 beskriver det, dog har jeg ikke skakkjørt økonomi. Endret 26. januar 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Da er det muligheter for å spare penger på fastpris slik sett. Jeg ville vel spart halvparten av deg mtp. strømforbruket og kanskje fått en vesentlig dårligere avtale så det hadde gått i null på årsresultatet. Vi får se hva regjeringen gjør ift. energisitusajonen i landet. Akkurat nå og tidligere år mener jeg omtrent samtlige ledd som står frem i TV/Media i alt fra Enøk/Enova, Regjeringsmedlemmer, analyster, Huseier representanter osv. bedriver kraftig desinformasjon i den grad at de forsøker å få nordmenn til å tro at prisene styres av vannmagasinene. De snakker som om vi satt på et isolert fjell og bare hadde oss selv å skylde for å la kaffetrakteren stå på en halvtime ekstra. Dette er direkte løgn så lenge vi tapper magasinene uansett hvor fulle de har vært for å selge kraft på det åpne markedet. Jeg venter fortsatt på å få høre sannheter i media rundt dette og det bekymrer meg sterkt at alle disse som representerer borgerne enten lyver nordmenn rett opp i ansiktet eller selv ikke har greie på hvordan dette faktisk foregår. Samtidig forviller de borgerne til å tro at de må gå å fryse hjemme for å redde vannmagasinene slik at de skifter fokus mot å bruke all tid til å overvåke eget strømforbruk fremfor å stille regjeringen til ansvar. Hele saken er i grunn utrolig. Dette ligger på nivå med å få alle de ansatte i en bedrift til å gå ned i lønn, spare kraftig, masseoppsigelser for å "redde bedriften" for deretter å få et kjempeoverskudd som går rett i lommene til aksjonærene. Her må nordmenn våkne opp. Vi serveres løgnaktig propaganda med ene hånden og ranes med den andre. Kraftige ord joda, men nordmenn er noen sovende zombier som aksepterer det meste og tror på det meste som blir sagt av frontfigurer. Endret 26. januar 2011 av Theo343 2 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Kunne ikke vært mer enig med deg der Theo. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Kraftige ord joda, men nordmenn er noen sovende zombier som aksepterer det meste og tror på det meste som blir sagt av frontfigurer. Enig, men hva gjør vi med det? Starter et opprør på Facebook, går i tog samtidig i alle byene i Norge , brenner ned en offentlig bygning, eller sukker og og lar det være med det? Hadde dette skjedd i sydeuropa så ville det vært fullt opprør inntil noe ble gjort med saken. Vi blir rett og slett ranet av det offentlige med politikerens velsignelse! Vi kan jo begynne med å delta her: http://www.stromaksjonen.no/ Send den videre til alle du har i adresselista. Endret 26. januar 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Brenne en offentlig bygning hørtes forlokkende ut.....kan vi ikke brenne to? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Det beste folk kan gjøre er å sitte helt i ro. La bilen stå, redusere innkjøp til et minimum og foreta disse utenlands om mulig. Det vil gi 0 i statskassa. Å brenne en offentlig bygning hjelper lite, utgiftene til gjenoppbygning blir tatt fra folk flest. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg hadde ikke tenkt å brenne ned en tom bygning ..... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) ha ha Alias: Takk for linken, jeg lette etter akkurat noe slik og oppfordrer så mange som mulig til å delta. Tror jeg legger det inn i signaturen her inne. De midlene vi sparer på strøm kan vi heller bruke til å hjelpe andre slik vi selv ønsker. Ikke minst er jeg lei av at vi stuer fattige alenemødre som sliter under teppet her i landet. EDIT: Hadde forøvrig en av disse stumme øst-europeerne som går rundt med et laminert skilt og ryggsekk som selger små utskjærte figurer i finerplate form som er fargelagt, på døren for 10min siden. Ingen pris stod på disse og når jeg spurte, hvorpå han selvsagt ikke kan svare muntlig, så det ut som han skrev tallet 250,- opp ned. Jeg sa sorry at det kunne jeg ikke kjøpe og ga ham 35,- i småpenger fra lommen for bryderiet med å dra alt ut av sekken. I utgangspunktet kan man selvf. tenke at dette er lureri og organisert tigging på nivå med de andre organiserte tiggebussene som går til Norge hver uke, men det gjør meg ikke noe. Ellers er det selvfølgelig litt ubehagelig med tiggere på døra, men jeg foretrekker heller det enn innbrudd og passer alltid på at det ikke er godt innsyn i gangen når jeg lukker opp døra. Ellers så jeg at han kastet et raskt blikk på jakkene som hang som i entreen... En annen ting er at man ikke må finne på å gå for å hente penger mens en slik person står med døren på gløtt, lukk i så fall døren før du går for å hente penger. Derfor ga jeg ham småpenger fra lommen fremfor å gå inn for å hente penger. Man skal heller ikke se bort fra at disse kan være spanere og innenfor de samme gjengene som reiser rundt og begår innbrudd. Endret 26. januar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Folk som selger noe er forsåvidt fair enough. Heller det enn ren tigging. Glad det ikke vanker sånne her i studentbyen, de skjønner vel at folk her eier nesten like lite som dem selv, takket være lånekassen Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Da er SB-riggen oppe og kjører, men skal leke meg litt før jeg starter folding med den. Splitter ny bios jeg aldri har vært borte i tidligere, så det blir nok litt prøving og feiling, men det ser veldig bra ut så langt. Installasjonen av Windows7 Ultimate 64 tok kun få minutter fra en USB minnepinne. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Ræva poeng fortiden, kurvene stuper, men sånt skjer, ser bare dommedag-aktig-ut. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg venter fortsatt på HK og PSU. Ringte kundeservice idag og ble fortalt at HK kunne komme imorgen, men PSU ikke kom før onsdag til uka. Det ble opplyst at PSU ble sendt fra fjernlager. Det er nå 19 dager siden det ble bestilt og fra dag 1 har det vært 20+ PSU'er på dette fjernlageret. På spørsmål om dette lageret lå nedsnødd i indre Mongolia, lurte stakkaren i andre enden om de kunne bytte til en PSU de hadde i butikken. Gjerne det, sa jeg, men tviler på at dere har noen av tilsvarende kvalitet der. Der fikk jeg rett, men ble lovt en oppdatering pr mail. Den venter jeg på enda. Hvilken logistikk! Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Antar det er Amentio du beskriver! Jepp, jeg hadde inne en bestilling på Corsair A70 hos dem, bestillt den 17 denne måneden, 8 stk. på lager og +100 fjernlager. Da en liten uke var gått og ingenting skjedde klaget jeg til support og fikk tilbud om "gratis frakt som plaster på såret". jeg takket ja, men bestillte (klok av skade) samtidig ditto fra DustinHome samme dag. Dustin sendte samme dag og varen ankom i dag, sammen med resten av varene fra PS. A70 fra Amentio ble først sendt fra en butikk i Trondheim nå sist tirsdag, 4 dager etter siste avtale. De lot den ligge fra fredag kl. 14.00 til tirsdag uka etter før de sendte den, og det var kun takket være at jeg purret igjen. Så av sporingen at den ikke var levert inn. Vel, det er Amentio i et nøtteskall, men jeg fikk nå gratis frakt da, så jeg skal ikke klage veldig mye. Nå har jeg en A70 i reserve hvis en av kjølerne på de andre riggene ryker. Sliter litt med å klokke opp CPU! Det stopper omkring 4.3GHz. Endret 27. januar 2011 av -alias- Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Den forbannede Lucid-driveren fucker opp her, får BSOD avogtil med den i beskrivelsen... liker ikke å kjøre 4 kort i maskina, gitt. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Antar det er Amentio du beskriver! Det er nok det. Etter at A+D=sant har kaoset blitt tilnærmet komplett. Sporingen er heller ikke mye å skryte av - jeg har kabinett (og et webkamera) hjemme allerede, og ingen av de er levert, om en skal tro det en ser på skjermen. For meg er det ingen katastrofe om det tar litt tid, men spørs om jeg ikke benytter en annen leverandør ved neste korsvei. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 De har falt helt av skaftet, kjøpte kabinett og noen ssd-rack der og ville hente i butikk. De lå nå i sjappa i 3 mnd før jeg dro dit og maste, sende ut mld om at det har kommet var det ingen som hadde tenkt på , de brukte kassa med kabinettet mitt i til et skrivebord på lunchrommet. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Da er i7 2600K i gang med folding, kjører nå med en P2686 hvor TPF ligger på 27.45 som blir noe omkring 42K PPD. Har rotet bort linken til PPD kalkulatoren så jeg gjetter litt. HFM.NET viser ennå bare et snitt og siden jeg rotet litt omkring med maskinen så senket det foldingen. CPU er klokket forsiktig til 4.325GHz så hvis jeg klarer å nå 4.6 - 4.8 burde det være mulig å få omkring 50K PPD på den. Strømforbruket er veldig hyggelig selv med et 9800GX2 i maskinen, den drar kun 248 Watt fra veggen (hele riggen). Temperaturene er hyggelige, med omkring 52 grader C på CPU, så dette tegner bra for videre klokking når jeg blir bedre kjent med maskinen. Den står i romtemperatur 20 C under skrivebordet. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 27.45 blir litt over 42k i mitt excel-ark. Du gjør unna WU'en på rett under 2 dager og med 52C er potensialet for høyere ppd absolutt til stede. Klør litt i fingra akkurat nå. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Hva skjer her, autosend mellom 1-2% og 300 PPD. Stått sånn i en uke. Logg for fungerende arbeid [03:26:07] Leaving Run [03:26:08] - Writing 95851687 bytes of core data to disk... [03:26:10] ... Done. [03:26:29] - Shutting down core [03:26:29] [03:26:29] Folding@home Core Shutdown: FINISHED_UNIT [03:26:53] CoreStatus = 64 (100) [03:26:53] Unit 1 finished with 52 percent of time to deadline remaining. Logg for feilende arbeid. [16:07:41] Completed 7501 out of 250001 steps (3%) [19:29:24] - Autosending finished units... [January 19 19:29:24 UTC] [19:29:24] Trying to send all finished work units [19:29:24] + No unsent completed units remaining. [19:29:24] - Autosend completed [01:29:24] - Autosending finished units... [January 20 01:29:24 UTC] [01:29:24] Trying to send all finished work units [01:29:24] + No unsent completed units remaining. [01:29:24] - Autosend completed [03:20:16] Completed 10001 out of 250001 steps (4%) [07:29:24] - Autosending finished units... [January 20 07:29:24 UTC] [07:29:24] Trying to send all finished work units [07:29:24] + No unsent completed units remaining. [07:29:24] - Autosend completed [11:47:43] Completed 12501 out of 250001 steps (5%) [13:29:24] - Autosending finished units... [January 20 13:29:24 UTC] [13:29:24] Trying to send all finished work units [13:29:24] + No unsent completed units remaining. [13:29:24] - Autosend completed [17:12:41] Completed 15001 out of 250001 steps (6%) [19:29:24] - Autosending finished units... [January 20 19:29:24 UTC] [19:29:24] Trying to send all finished work units [19:29:24] + No unsent completed units remaining. [19:29:24] - Autosend completed [21:04:48] Completed 17501 out of 250001 steps (7%) [23:59:42] Killing all core threads [23:59:42] Could not get process id information. Please kill core process manually Endret 27. januar 2011 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Du må nesten ha noe galt et sted i maskinen din, slik skal det jo ikke være. Forsøk en resett av maskinen for å se hva som skjer da. Edit: Gjelder det bare en rigg? Endret 27. januar 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå