Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva er det folk kaller for retursak? Det er så vidt jeg vet ikke noe som heter det nå. Enten er det angrerettsak, reklamasjonssak eller garantisak.

 

Jeg har aldri hørt om angrerett på reklamasjonssaker eller garantisaker før så det skal jeg ikke uttale meg for sikkert om, men jeg synes det høres merkelig ut. Hva har du slags interesse av å få en defekt vare i retur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg sakt at jeg ville hatt cpuen, så forsto jeg av mailen jeg fikk at det ikke var noe problem. men jeg viste ikke om at du må be om det?

Hvorfor kan de ikke spørre kundene om det, før de sender deg gammel teknologi fra 2008?

PS: samme dag fikk komplett en gigabyte 800w odin psu fra meg, fra dem får jeg en Cooler Master Silent Pro Gold 800W PSU tilbake fra dem. Så jeg er fornøyd med det, de sender ikke gammel teknologi tilbake. Så er også prisen ca den samme som jeg betalte. Fra nå av blir det komplett jeg kommer til å handle mine data deler, litt dyrere ja men for en servise?

Lenke til kommentar

Hadde jeg sakt at jeg ville hatt cpuen, så forsto jeg av mailen jeg fikk at det ikke var noe problem. men jeg viste ikke om at du må be om det? ...

Hvorfor kan de ikke spørre kundene om det, før de sender deg gammel teknologi fra 2008?

Fra nå av blir det komplett jeg kommer til å handle mine data deler, litt dyrere ja men for en servise?

Enig. Jeg har slutta å handle med Netshop for lenge siden, da de trakk leie (og selvfølgelig også mva) for noe jeg ikke ville ha returvare for. Man bør helst være jurist for å handle hos Netshop.

 

Hos Komplett er det lett og forstå kommunikasjonen og de reagerer kjapt på alle henvendelser.

 

 

 

Lenke til kommentar

Hadde jeg sakt at jeg ville hatt cpuen, så forsto jeg av mailen jeg fikk at det ikke var noe problem. men jeg viste ikke om at du må be om det?

Hvorfor kan de ikke spørre kundene om det, før de sender deg gammel teknologi fra 2008?

PS: samme dag fikk komplett en gigabyte 800w odin psu fra meg, fra dem får jeg en Cooler Master Silent Pro Gold 800W PSU tilbake fra dem. Så jeg er fornøyd med det, de sender ikke gammel teknologi tilbake. Så er også prisen ca den samme som jeg betalte. Fra nå av blir det komplett jeg kommer til å handle mine data deler, litt dyrere ja men for en servise?

Hvordan kan Netshop gjette seg til at du vil ha et anne produkt i bytte? Rutiner hos alle er jo å sende tilsvarende produkt så sant det finnes på lager, om ikke annet ønskes og tas til vurdering.

 

Sender man et GTX480 kort i retur nå så får du ikke et GTX570 i retur så lenge de har GTX480 på lager. Det gjelder alle butikker.

 

Komplett hadde garantert send nøyaktig samme PSU tilbake om de hadde den på lager!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det ikke det som er problemet, den raptoren er en meget bra disk. Men om du får en disk som tar kvelden, venter du til du får en nye disk fra der du kjøpte disken?

De har ikke jeg tid til, så derfor kjøpte jeg en seagate 160GiB.

Så nå har jeg enda en gammel disk liggende. Jaja, får kanskje brukt for den en dag?

Psu som jeg får fra komplett har jeg heller ikke brukt for, jeg har kjøpt nye til den maskinen den sto i. Men en psu i reserve er bra.

Jaja, nok om det.

Lenke til kommentar

Det ikke det som er problemet, den raptoren er en meget bra disk. Men om du får en disk som tar kvelden, venter du til du får en nye disk fra der du kjøpte disken?

De har ikke jeg tid til, så derfor kjøpte jeg en seagate 160GiB.

Så nå har jeg enda en gammel disk liggende. Jaja, får kanskje brukt for den en dag?

Psu som jeg får fra komplett har jeg heller ikke brukt for, jeg har kjøpt nye til den maskinen den sto i. Men en psu i reserve er bra.

Jaja, nok om det.

Informasjonen kommer litt bitvis frem derfor er det vanskelig å ha det helhetlige bildet fra starten av. Hvis man ønsker penger refundert fremfor et produkt så må vel det spesifiseres da standard rutine er tilsvarende produkt tilbake hvis kontonr og annet ikke er spesifisert.

 

Denne svartmalingen av Netshop er jeg ikke helt enig i og man kan møte utfordringer hos alle butikker. Den eneste butikken jeg har hørt om som sender ny disk før de får den defekte er DustinHome, men det skjer sikkert ikke hver gang der heller.

 

Men jeg er helt enig med deg at man ikke nødvendigvis venter på behandling av saken og en ny vare når man heller ikke har en dårligere reserve man kan bruke i mellomtiden, men da må man jo selv sørge for å komunisere med butikken om hva man ønsker. Men generelt sett er de ikke pliktig til annet enn tilsvarende vare i retur, som du da evt. kan selge eller bruke. I tillegg er det en del som forventer at man har krav på oppgradering av produktet i en RMA, noe som umulig kan stemme, men det går ann å bli enig om mellomlegg som jeg har blitt med Netshop flere ganger. Men det er aldri noen garanti for at det er greit.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Har alt bestilt samme duoen, men har ikke fått noe enda. Håper at det kommer imorgen, så jeg kan få satt det sammen på lørdag. La ut noen linker igår (tror jeg), der det antydes 50k ppd om en får det til å folde stabilt på 4.9 GHz. Selv på noe lavere hastighet, bør det kunne gi respektabel ppd.

 

Har du fått godsakene i hus? Selv har jeg akkurat hentet nytt kabinett i dag, hvor valget falt på et fulltower fra CoolerMaster som jeg har lest skal være fullkomment med hensyn til å holde ting kjølige http://www.komplett....aspx?sku=369755 http://www.coolermas...product_id=5363 PSU hadde jeg liggende fra et kampanjekjøp hos Komplett http://www.komplett....ku=601847#links Nå venter jeg bare på HK og CPU som ble sendt fra PS i dag, som jeg regner med å ha her på mandag. Det som kanskje vil ta lenger tid er CPU-kjøleren (Corsair A70) fra Amentio som de hadde mengder av på lager, men ikke klarer å få sendt nordover.

 

Har pakket ut kabinettet og montert PSU. Jeg har ikke ord som beskriver hvor enormt kabinettet er, både i størrelse og utforming. Direkte pent er det ikke, heller stygt er en bedre beskrivelse, men vitsen er god kjøling og det er jeg temmelig sikker på at det vil klare. Hadde først tenkt å sette denne nye riggen i garasjen, men fant ut at det blir for jævlig å ha den beste maskinen der, så derfor nytt kabinett som kan kjøle bra inne. Har satt på hjulene og prøvekjørt det til under skrivebordet. Nå er det bare å vente på resten.:thumbup:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Denne svartmalingen av Netshop er jeg ikke helt enig i og man kan møte utfordringer hos alle butikker. Den eneste butikken jeg har hørt om som sender ny disk før de får den defekte er DustinHome, men det skjer sikkert ikke hver gang der heller.

 

PS har flere ganger sendt meg nye komponenter før jeg sendte inn de gamle. De la til og med returlapp i sendingen av ny komponent slik at jeg hadde ingen utgifter. Jeg har faktisk en positiv omtale av Netshop også, som gjaldt en Mist 500W PSU som sluttet å fungere. Jeg fikk RMA på den, og det viste seg at den ikke lenger var i produksjon, så jeg fikk en Mist 650W som erstatning. Dette skjedde imidlertid før jeg ble "uvenner" med dem. Jeg handlet i denne perioden stort sett hos Netshop, mest fordi de var lynraske til å sende. Etter denne episoden har jeg kjøpt hardware / software for godt over 60K andre steder, men som jeg nok hadde handlet mest hos Netshop hvis ikke dette hadde skjedd.

Netshop er stort sett rimeligst også, men det hjelper ikke når de ikke kan kundebehandling.:thumbdown:

Dette er min erfaring og jeg vil forbeholde meg retten til å mene at slik er det ut fra min opplevelse av Netshop.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Mitt 5000kr skjermkort døde, sendte det inn, de mente at jeg hadde skrudd på det, det så ut som noen merker på skruene, de nektet meg nytt kort og nå ligger det i søppla.

 

For det første er det forseglinger på deler man ikke skal demontere/ klistremerke.

For det andre skrur jeg ikke på kortene mine, bruker luftkjøler og har viften på 100% 24/7.

Handler for 150K pr år , hvor de 3 siste årene har gått til komplett og iwill.

Nekter å bruke netshop igjen, på hovedkortet mitt måtte jeg sende 30 mail og vente 1 år og 10 tlfsamtaler før jeg fikk et brukt 300kr hovedkort som ikke fungerte i erstatning.

Lenke til kommentar

Jeg tilhører samme gruppe som Theo. Jeg har handlet en god del hos Netshop, og til og med hatt et par returer, og kan aldri si at jeg har hatt noe å klage på.

Da har du kanskje aldri hatt retur på et produkt som er utenfor harantiperioden men innenfor reklamasjonsfrist? Standardsvaret fra Netshop tidligere var nemlig da at den dessverre var utenfor garantiperioden, så du fikk ingenting. Etter et par mailer løste det seg vel for de fleste, men da har de jo allrede sortert ut en mengde Ola Dunk som sitter der uten PC/PSU/hva han nå enn hadde returnert. Kan godt hende de har blitt bedre nå, jeg tror det er en stund siden jeg har lest noe spesielt negativt om dem. :)
Lenke til kommentar

Jaha, så er du altså en VIP-kunde for Netshop. Men ikke vi. Jeg har forresten opplevd da Datorbutikken var i Norge å få en type disker med kurer fra Frankrike nesten før jeg hadde pakket ned det jeg reklamerte på!

VIP kunde hos netshop? GP jeg vil ha meg frabedt! Jeg har selv hatt mine utfordringer med Netshop og andre butikker. Min verste kundeopplevelse noen sinne som ga meg en stygg skrape i lakken ovenfor kunder og egen ledelse var faktisk hos Komplett. Bærer jeg evig nag for det, nei. Det er en del urimelige klager og man får tåle varierte meninger rundt akkurat det.

 

Jeg sa ikke at jeg ikke har hørt om andre butikker som sender nye disker før de gamle er sendt inn men jeg har kun hørt om en butikk som så og si alltid gjør det, DustinHome. Selv fikk jeg nye disker fra pcutstyr.no før de gamle Seagate diskene var sendt inn, og har ikke fått det fra et par andre nettbutikker som krevde å få kontrollere diskene først.

 

DustinHome har i tillegg til å sende ut nye disker bedt kunden om å beholde den defekte i enkelte tilfeller.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Sorry Theo, ikke snakk om å bære nag, bare velge butikk litt mer rasjonelt. Hvorfor velge en butikk hvor hver eneste reklamasjon er problematisk (min erfaring) i forhold til en butikk hvor ingen reklamasjoner (og langt flere!) gir lignende problemer, heller tvert imot. Overraskende raske og gode løsninger. Netshop overtok Microplex også, unødvendig å si at jeg slutta å handle der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...