Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt nytt år til folderne og ellers andre som leser her!

 

Takk til de som opplyste mitt uvett fra #12464! :thumbup:

 

Jeg har lagt merke til at noen her folder med 450-kort, jeg valgte 460 fordi jeg oppfattet det som en god kombinasjon av pris og ytelse, og kortet går i tillegg bra etter en smule OC; 11500+ mellom 62 og 66 grader ved 850MHz.

Jeg er i ferd med å kjøpe et kort til og lurer på om noen kan styrke meg i valget mellom de to. :hmm:

Lenke til kommentar

Første målinga min på GTX 460 kontra 470 viste litt unnder 10k kontra 13k, men P 6806 kan ikke være noe typisk for det viser frametimes på 1,62 min og 1, 58 min. Det tilsvarer en fart på 1198o PPD og 12300 PPD minimal forskjell.

 

Rettet til P 6806. Men det er kanskje ganske likt 6801, iallfall på 470.

 

 

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Masse sirkulasjon i kabinettet og jeg har naturligvis tatt av kjøleren og remontert den. CPU`en klarer ca. 3.3 på standard vcore, derfor er 3.2 et greit punkt å kjøre den på for å sikre stabiliteten. Kanskje den er ihjelklokket etter å ha stått i hobbyriggen min for en tid tilbake slik at den utvikler mer varme enn den skal for alt jeg vet...

 

Men tilbake til SMP-klienten, kan cpu-load justeres?

Lenke til kommentar

I configfila client.cfg finner du en linje som deault står slik: "cpuusage=100" Denne kan du endre selv til foreks. 80 så vil nok temperatur gå noe ned.

Forøvrig så bruker jeg aldri Intel sine kjølere til folding, bytter til enten Noctua NH-U9B eller CoolerMaster Hyper N520. Av disse 2 er CoolerMaster Hyper N520 best og holder en i7950 OC til 4.1GHz på 75 - 78 grader Celsius i vanlig romtemperatur.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Masse sirkulasjon i kabinettet og jeg har naturligvis tatt av kjøleren og remontert den. CPU`en klarer ca. 3.3 på standard vcore, derfor er 3.2 et greit punkt å kjøre den på for å sikre stabiliteten. Kanskje den er ihjelklokket etter å ha stått i hobbyriggen min for en tid tilbake slik at den utvikler mer varme enn den skal for alt jeg vet...

 

Men tilbake til SMP-klienten, kan cpu-load justeres?

 

Mener du Quad 6600 så er jo den i utgangspunktet 2,4 GHz, så at den klarer 33% overklokk på standard vcore kan vel diskuteres. Den gjør det vel hvis du kan kjøre SMP på den stabilt i måneder, ellers er det jo bare en drømmeklokk. Det er jo først når CPUen belastes at den viser hva den tåler. Mener nå jeg i hvertfall. Det er jo bedre å folde på noe som er stabilt og virker enn å komme hjem til blåskjermer og avbrudt arbeid. Så istedetfor å skru ned CPUload på SMP så klokk heller litt lavere er nå mitt råd ihvertfall. Q6600 er en god CPU.

Lenke til kommentar
Mener du Quad 6600 så er jo den i utgangspunktet 2,4 GHz, så at den klarer 33% overklokk på standard vcore kan vel diskuteres.

Denne cpu`en har som nevnt stått i hobbyriggen min og var hammerstabil på denne hastigheten på standard vcore med vannkjøling. Det betyr naturligvis ikke at den er stabil på samme hastighet med originalkjøler, eller at alle eksemplarer av Q6600 klarer det samme. Den makset ut rundt 3.7 ghz.

 

Så istedetfor å skru ned CPUload på SMP så klokk heller litt lavere er nå mitt råd ihvertfall.

Grunnen til at jeg ikke ønsker å klokke ned er at spillene til poden - som til ikke bruker alle 4 kjerner - drar nytte av høy kjernefrekvens. Derfor ønsker jeg å redusere cpu-bruken i klienten for å holde temperaturen akseptabel.

 

Årsaken til at jeg spør om det går an å justere cpu-bruken i klienten er at jeg slettes ikke fant cpuusage=xxx i configfila hvor jeg er vant til å finne den, og at følgende står i installguiden til smp-klienten:

 

CPU usage requested (5-100) [100]?

 

This will adjust the percentage of CPU usage. The FAH client only uses spare CPU cycles not used by other programs, so reducing this setting is not typically necessary. However, if you want to lower system temperatures, or reserve CPU cycles for more intensive computer tasks, enter a number below 100.In the SMP client, changing this setting does not reduce CPU usage.

Lenke til kommentar

Ja, geniale Theo. Jeg glemte siden jeg ikke spiller at de (fremdeles?) bare kjører på en kjerne. :blush:

 

 

Er det andre som kjører GTX 470 her. Jeg er litt skuffet over T. Experttools viser 90-91 gr på kjernen.

Har prøvd å klokke shader opptil 1411 som virker, vet noen om en fornuftig grense her?

 

Whaatt? Nå har jeg lest opp og ned og i mente om hvor kjølige og fine disse nye kortene er, på 460 viser den nå 95 gr på kjernen. Men den produserer jo selvfølgelig mer enn 8800 og 250 - 260.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Husk at noen programerer auto til å være 99C før den går på 100%.

Lyden skal være nede så lenge gpu har det bra og da de testes i 125C i lag og har en teoretisk 112C grense over tid + at de har justert ned 13c etter det igjen før viften skal på maks så kan man nesten ikke dømme et skjermkort etter FW-programeringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...