-alias- Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Grattis, da har du fått syklet i gang 3 x bigadv hvis jeg har forstått deg rett. Synd du bare fikk P2684, men det kommer sikkert andre neste gang. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Kjører en 480 i ene og en 250 i andre riggen. Siden PPD senkes med 2-3-4K så trur jeg ikke det lønner seg med 250 sammen med big. Burde nok være 460+ av noe slag. Har kjøpt en haug av 8600GT eller hva det nå er. Koster 200kr. Vifteløse kort til maskiner uten foldeskjermkort i, får sette inn en av de. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 War Så på post nr 12442 at du viser pass key, den bør du skjule og at den sier invalid pass key. Så sjekk om den er riktig? Lenke til kommentar
enno12 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Kan noen kaste lys over følgende: 1: Jeg får lov til å folde på to PC'er på jobb, begge har Nvidia9800GT installert, det ene rusler avsted på 550/1375MHz - vifte på 45% og produserer ca 4500PPD. Det andre hyler på 676/1690MHz - vifta går på 94% og produserer bare 3800PPD. Hvorfor så stor forskjell tro? 2: Jeg hadde et GTX260 i en av PC'en hjemme, det ville bare gi 3-4000PPD, så jeg erstattet det med et 460 istenfor som produserer rundt 11000PPD ved ca 850MHz. 260-kortet ble satt inn i datterens PC pga havari hos henne, og yter nå ca 7000PPD på standard frekvenser. Hvorfor produserte det så lite hos meg? 3: Pass key! Om noen vil misbruke min key, er ikke det kun en fordel for meg; flere poeng og WU's, eller kan jeg tappes for poeng? Jeg forstår ikke helt! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg trenger også litt hjelp til forbedringer av PPD. Dvs. Jeg har tre maskiner jeg ønsker å kjøre f@h på og slik gjør jeg det i dag: 1. Gammel Pentium4 - 2GHz 1 GB DDR ram, Win XP, standard CPU-klienten surrer og går 24/7 men produserer ganske lite. 2. Gammel Pentium4 - 3 GHz, 3 GB DDR2 ram, Win XP, standard CPU-klienten surrer og går utenom arbeidstid men produserer ganske lite. Ofte glemmer jeg å slå den på før jeg går fra jobb også. 3. Halvgammel Core 2 Duo - 2,4 GHz, 1 GB DDR2 ram (blir snart 4 GB), Ubuntu, ingen f@h-klient installert ennå. Ingen av disse har dedikert skjermkort. Hvilke klienter bør jeg kjøre og hvordan får jeg de til å yte best? Er det noen innstillinger jeg bør huske på? Bør jeg bruke skjermsparer-klienten på nr 2? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) enno12 What is a passkey? The passkey is a new unique identifier that allows you to prevent others from cheating in your name. You may obtain a passkey from our web site (see below), enter it when you configure the client, and the client and servers will do the rest. Previously we have not had such an identifier in Folding@home (usernames for example could be shared by many people). You should keep your passkey secret. Please see the Passkey FAQ for further discussion of passkeys. Les mer her: http://folding.stanf...ish/FAQ-passkey Endret 20. desember 2010 av -alias- Lenke til kommentar
enno12 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Javel, jeg forstår at andre faktisk kan ødelegge for meg. Jaja, det er vel sånn verden er. Sukk! Edit: Men det viktigste er vel likevel å produsere WU's, så mange som mulig på kortest mulig tid. Endret 20. desember 2010 av enno12 Lenke til kommentar
War Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Takk, kjetil. 3: Pass key! Om noen vil misbruke min key, er ikke det kun en fordel for meg; flere poeng og WU's, eller kan jeg tappes for poeng? Jeg forstår ikke helt! Jeg bruker din key, avbryter arbeidet 10 ganger så mister du bonuspoengene dine om du kjører big osv. Noe jeg beskymrer meg mer over en passkey er at posten sendte pakken min til postkontoret igår. Skulle hente den nå, men den er i "#¤%& Fauske Endret 20. desember 2010 av War Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) War: Pakkesporingsnummeret bør skjules. Det står med blå streker rett under "Sendingen er ankommet". I verste fall bruker noen utskriften til å hente din pakke. Endret 20. desember 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Egentlig skal de ikke kunne hente pakken hans med mindre de har en skrevet fullmakt, men om den er i PIB og noen kommer med fullstendig sporingsnummer og pakkeinfo er det ikke sikkert personalet er så firkantet. Om det er oppkravspakke er det mye mindre grunn til bekymring. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) War: Pakkesporingsnummeret bør skjules Mener du strekkoden? Det er tallene jeg har strukket i paint. Fikk hentet hovedkortet, resten er ute i verden. Kjølepasta på cpu, har butikken bencha med cpuene før de sendte dem? Hvordan blir det på denne riggej igjen? Skal jeg kjøre en klient og skrive smp eller skal jeg kjøre 2 klienter og skrive ID 1 og id 2? Har ikke foldet på 24 cores i en maskin før. Endret 20. desember 2010 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Edit: Slettet unødvendig tekst. Endret 20. desember 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 War: Pakkesporingsnummeret bør skjulesMener du strekkoden? Det er tallene jeg har strukket i paint. Ja, strekkoden er tall i klartekst, bare med en font som er litt vanskelig å lese for uinnvidde. De som kjenner til strekkode-fonten finner tallene på null komma niks. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Du skal gjøre akkurat som på de andre i7-riggene, kjøre en klient. Bonus-WU'ene gir høyere bonus jo fortere det går. Når du har SR2 oppe og går, vil du sannsynligvis gjøre unna en WU på mindre enn 24 timer. Endret 20. desember 2010 av ei57 Lenke til kommentar
War Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Ja, strekkoden er tall i klartekst, bare med en font som er litt vanskelig å lese for uinnvidde Må legge till at det var tall og jeg vare klussa på det med paint, det er ikke en strekkode noen har laget. Kun ett % av bildet som ble strukket da jeg klikket feil da jeg skulle ta den bort. Men jeg skal ta den bort så slipper noen prøve seg. Får ikke bootet uten kabinett, kjølerene er så store at de må tilpasses kabinettet, samt kabinettet må moddes litt så det får bli imorgen da posten sendte det til fauske. Har sjekket ut andre som har bygget, en klient ja på samme måte. Må bare klokke begge cpu med den klokken den aktuelle cpu tåler. ----------------- Fint om noen har 950 ic7 4.0 HT -volt Så jeg ca vet hvor jeg skal begynne. Står på auto nå og er dønn stabil, men varm. http://www.evga.com/eleet/ Tester denne, live OC. Endret 20. desember 2010 av War Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Jeg trenger også litt hjelp til forbedringer av PPD. Dvs. Jeg har tre maskiner jeg ønsker å kjøre f@h på og slik gjør jeg det i dag: 1. Gammel Pentium4 - 2GHz 1 GB DDR ram, Win XP, standard CPU-klienten surrer og går 24/7 men produserer ganske lite. 2. Gammel Pentium4 - 3 GHz, 3 GB DDR2 ram, Win XP, standard CPU-klienten surrer og går utenom arbeidstid men produserer ganske lite. Ofte glemmer jeg å slå den på før jeg går fra jobb også. 3. Halvgammel Core 2 Duo - 2,4 GHz, 1 GB DDR2 ram (blir snart 4 GB), Ubuntu, ingen f@h-klient installert ennå. Ingen av disse har dedikert skjermkort. Hvilke klienter bør jeg kjøre og hvordan får jeg de til å yte best? Er det noen innstillinger jeg bør huske på? Bør jeg bruke skjermsparer-klienten på nr 2? På 1) og 2) bør du bare prøve standard clientene 6.23, gjerne systray om du kan data (noe jeg tror), da har du antakelig bedre mulighet til å slå dem av og på automatisk vil jeg tro. Laster de ned fahcore 78 er de antakelig igang. Det er et par år siden de vanlige clientene var tema her. Jeg husker jeg inntil for ca ett år siden hadde en av de gamle hvor viewer faktisk fungerte i windows på en bærbar, stoppet den for ett halvt år siden, da var PPD neppe noe mer enn i området 50 PPD. http://folding.stanf...nglish/Download Om jeg ikke husker feil kan du få 200-300 i PPD på 3 GHz pentiumen (kanskje mer også), men til en strømkostnad. Du må bare prøve deg fram om systray el console passer best. Noen maskiner er rare og funker ikke med alle programmer. Sjekket på en bærbar nå der går et p 11268 med PPD på ca 220, det er ok, eventuelt kan jeg legge en client 6.30 til der for utnytte begge kjernene. Har kjørt en del SMP på den, men siden man bruker den til mye annet er det fare for at fristene ikke rekkes. Det er 2,1 GHz mobil duo. Legger du inn flere må du bare passe på at de har hver sin Machine ID. 6.30 uniclienten finner du nederst på High performance sida. http://folding.stanf...ownloadWinOther Det virker som den er grei til det meste. 3) Linux, tidligere var det mye om at SMP fungerte bedre på Linux, om det er aktuelt mer vet jeg ikke. Noen doblet nesten SMPproduksjonen i forhold til vanlig konfigurerte Windowsmaskiner for ett par år siden og mer. Jeg skal imidlertid ikke gi råd om Linux, men siden det er en Dual-core er det kanskje mulig. Jeg har kjørt en del SMP på både eldre dualcore Athloner, Opteroner og Intel D830 og D945. De klarte fint fristene om de bare hadde det som hovearbeid. I noen tilfelle hender det at eldre clienter produserer litt bedre enn nyere. Andre ganger er det motsatt, så du må bare prøve. Da jeg prøvde den nyeste nVidia 290.66 driveren til GPuene nå nylig var det ingen tvil om at PPD droppet flere prosent. Siden jeg måtte flytte det meste av GPUer på grunn av et Win 64 problem(?) la den nye driveren seg inn overalt der jeg gjorde forandringer. Men jeg ser ingen grunn til å legge inn de gamle driverne igjen, noen ganger går det greit, men det kan like gjerne bli trøbbel. Forhåpentligvis er de nye driverne mer stabile og kompatible med Windows oppgraderingene. Men allikevel kan et knep være bare å kopiere en vellykket Fah mappe med clienten og corene (11. 14 el hva det måtte være) og bare slette work og client config. Starte cleinten og legg inn nye clientconfig, med ny ID for ny enhet, enten det er GPU el CPU-client. Dette var vel ikke mye svar, men bruk iallfall ikke skjermsparer. Da er det bedre å la skjermen slåes av. Og hvis maskinene uansett står på og varmen er nyttig kan de vel folde. Endret 20. desember 2010 av kjellms Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Når vi snakker om valg av klienter for eldre maskinvare... Vil en 2Ghz C2D (800 MHz DDR2 dual channel) rekke fristene for SMP? Og vil det den klare over 500PPD? Det viser seg at 8600M GT har rundt 50% failrate på GPU klienten, så laptopens GPU får ikke lov å folde mer. Og hvordan vil en 2,5Ghz Athlon dualcore klare PPD på vanlige klienter vs SMP? Jeg vurderer også å kjøre igang en SMP klient på HTPC som står med 3,4Ghz Phenom II X3 720BE og folder GPU2 på 4850 med rundt 2000-2200PPD. Er det bedre å bare legge til 1-2 vanlige CPU klienter? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Si fra hvis du selger en D14 kjøler billig Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Når vi snakker om valg av klienter for eldre maskinvare... Vil en 2Ghz C2D (800 MHz DDR2 dual channel) rekke fristene for SMP? Og vil det den klare over 500PPD? Det viser seg at 8600M GT har rundt 50% failrate på GPU klienten, så laptopens GPU får ikke lov å folde mer. Og hvordan vil en 2,5Ghz Athlon dualcore klare PPD på vanlige klienter vs SMP? Jeg vurderer også å kjøre igang en SMP klient på HTPC som står med 3,4Ghz Phenom II X3 720BE og folder GPU2 på 4850 med rundt 2000-2200PPD. Er det bedre å bare legge til 1-2 vanlige CPU klienter? Core 2 duo og Dualcore Athlon som du nevner bør klare det fint, men helst skal man være innafor "preferred deadline", og da skal man ikke bruke CPUen til så mye annet. Jeg mener det var den frekvensen mine dual Athlon/Opteroner kjørte på. De foldet mye SMP. Minnet som du nevner betyr ikke så mye. Men CPUen blir opptatt og gir ikke så veldig mye PPD/watt. Leter du tilbake i postene her finner du en del om dett vil jeg tro. Da vi begynte med GPU2 folding var minimum 8800 serien på nVidia, men sinere har man vel fått til noe på de lavere/tidligere serien også, men jeg tro ikke det er bryet verdt. Om Phenom bør andre svare. Theo? Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Kan noen kaste lys over følgende: 1: Jeg får lov til å folde på to PC'er på jobb, begge har Nvidia9800GT installert, det ene rusler avsted på 550/1375MHz - vifte på 45% og produserer ca 4500PPD. Det andre hyler på 676/1690MHz - vifta går på 94% og produserer bare 3800PPD. Hvorfor så stor forskjell tro? 2: Jeg hadde et GTX260 i en av PC'en hjemme, det ville bare gi 3-4000PPD, så jeg erstattet det med et 460 istenfor som produserer rundt 11000PPD ved ca 850MHz. 260-kortet ble satt inn i datterens PC pga havari hos henne, og yter nå ca 7000PPD på standard frekvenser. Hvorfor produserte det så lite hos meg? 3: Pass key! Om noen vil misbruke min key, er ikke det kun en fordel for meg; flere poeng og WU's, eller kan jeg tappes for poeng? Jeg forstår ikke helt! 9800 GT på 4500 PPD er godkjent, men den andre? Kanskje en ide å blåse den for støv? Eventuelt sjekk at den får strøm nok. Hylinga kan komme fra beeperen som en advarsel om at noe er feil, for varmt eller noe annet. Men det kan også være vifta som hyler på grunn av friksjon i lageret. Uansett kan det være lurt å åpne og sjekk for støvopphopning, svidde flekker og friksjon i vifta. Kankskje kjølepasta kan byttes. Slike gamle kort blir jo fort litt varme og kjølepastaen kan være tørr og krakellert slik at den blir for varm. GTX 260 til 3-4000 PPD var jo litt lavt, ikke godt å si hvorfor den gjorde det i den ene PCen og doblet i den andre, 7000PPD er iallfall ok. Kjørte du skjermsparer i tillegg, kanskje? På noen kombinasjoner tar det mye ressurser. Noen ganger skjer rare ting, man får altfor høye verdier på PPD eller for lave. En periode var det noen som spekulerte i en spinnvill kombinasjon av drivere og client i smp. De visste det var feil, men kjørte på allikvel. En ting jeg har observert er at hvis man ved uhell (software el noe man gjør feil selv) klarer å starte flere clienter som jobber med det samme, da dropper PPD. Slike resultater er selvfølgelig verdiløse. Det skal f eks i oppgavebehandling bare være en Core 11 el 14 pr GPU-client, tidligere var det 4 Core A1 (var det det den het?) pr SMP nå er det kun en A3 selv om den folder i 4 tråder. Akkurat idag hadde jeg en SMP som stod og stanget i flere timer, avgsnx.exe hadde overtatt CPUen nesten helt viste det seg. NOen ganger er det kombinasjoner og hardware og OSfeil som slår ut selv om ting ellers fungerer. Nettopp denne maskina har jeg hatt rare symptomer på tidligere. Men ellers er jo avgsnx.exe et problem for mange andre viser det seg. Slo av linkscanninga i AVG så folder den for fullt. Fikk også redusert smpfolding på en Win 64 maskin pga avgsnx.exe. Passkey se ovenfor. Endret 20. desember 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå