ei57 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Tipper det ser omtrent slk ut: disableassembly=yes Det tilsvarer et kryss i "Disable highly optimized code" under Advanced i F@H Control Panel. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Ikke "highly optimized" men "scientific" something. Kan sjekke det opp men tar jo ikke så lang tid å kjøre en -configonly selv i en testkatalog. Endret 16. desember 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 og har du bruk for alt selv? Komplett selger demo-hovedkort med 1000kr av, helt uåpnet / fått ny av produsent. Hvor ser du dem? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Highly optimized er det nærmeste scientific i min cfg. Skal se det er samme sak. Nå som Sandy Bridge er rett rundt hjørnet, ville jeg ventet litt med innkjøp av ny HW. De vil med stor sannsynlighet yte noe bedre enn i7 9xx og i tillegg bruke ikke ubetydelig mindre effekt. Har sett 50W mindre effekt. Noe av det kan en sikkert ta ut høyere klokk. Endret 16. desember 2010 av ei57 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Jeg kjører en testrunde og tar et bilde. Kan jo være navnet i client.cfg blir noe helt annet enn man ser i -configonly. Ang. HW. Ikke minst er AMDs Bulldozer på AM3+ meget spennende ift. arbeid som dette og jeg ville ventet til dette også var ute. Endret 16. desember 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Her har du den fra min GPU klient. Det kan være greit å verifisere at den virkelig står til "no" ellers kan man få disse WUene selv om man ikke bruker -advmethods som ekstra parameter. Endret 16. desember 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Hvor ser du dem? Demo -Hovedkort, at de er uåpnet ser man ikke, det var bare flaks. Når det er tomt så forsvinner de fra sidene. Bare cpu-kjølerene til SR-2 er over en meter høy stabel. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Knallgod kjøler det der . Vurdere å bytte en en true black med den fordi jeg tror jeg faktisk kan få en del graders forbedring. Har du bilder av hovedkorteskene? Kjøpte du mange av samme type var det så? Men den kjøleren blir ikke for stor til dualsocket? Endret 16. desember 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) War: Det frister sykt mye å prøve det du gjør nå, men så må jeg først få tak i 30K til det. Men i disse jule tider er det ikke enkelt. PS: Med 6806wu så økte ppd med ca 4K til 123000 PPD Endret 16. desember 2010 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Noen ganger kan det være litt vanskelig å skjønne numrene de opererer med. Her ble en usedvanlig høy PPD på en vanlig smp blikkfang. Prosjekt 6701 står det i HFM.NET, men i Dos-vinduet står det P6060. P6060 og 6701 er da vitterlig forskjellige prosjekter iallfall ifølge prosjektlista. Noen som vet noe? Endret 16. desember 2010 av kjellms Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Tipper det ser omtrent slk ut: disableassembly=yes Det tilsvarer et kryss i "Disable highly optimized code" under Advanced i F@H Control Panel. Det stemmer nok, og i linje 22 i bildet jeg la ut står det: disableassembly=no Så da er det jo merkelig at P6806 likevel tas ned. Har sjekket samtlige, og alle fire står likt. Lenke til kommentar
War Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Må stikke nå så editer denne posten snart. Halvparten av hovedkortene kom i bobbleplast bare. Cpu-kjøleren er så stor at den ikke passer på spillpc-hovedkortet mitt, de passer heller ikke i U4-rack. Problem nr 2, gigabytehovedkortet jeg skaffet til spillpcen passer ikke i D800-bigtoweret mitt. Det er ikke langt bortover, men nedover. Nå må jeg kjøre uten kabinett til mine 5 lianli kommer. Største problemet i 2010 er å skaffe store nok kabinett, merkelig... Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Alias, disable(_)assmbly skal stå til "yes" for å unngå advanced WU'er. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Merkelig, jeg må sjekke det i -configonly først, er sikker på jeg svarte nei på de scientific sakene da jeg configurerte riggene. Edit: Men uansett så gir jo P6806 bedre PPD enn P6800. Endret 16. desember 2010 av -alias- Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Alias, disable(_)assmbly skal stå til "yes" for å unngå advanced WU'er. Du har helt rett og jeg fant årsaken til at jeg tok (les husket) feil. Jeg har systray utgaven og der kjøres ikke -configonly som på console. For å kjøre configurere høyreklikkes folding@home ikonet ved klokka, men der finnes ikke nevnte valg. Jeg tenker det står default til "Yes" da og eneste måten å endre det på er manuelt i "client.cfg". Takk for oppklaringen. Endret 16. desember 2010 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Kan dere forklare den systray-greia deres? Forrige gang jeg kjørte det var det fyfy. Demokortene Alle kom i forseglet eske uten om ett som kom i bobbleplast. De sa at den var skadet og at asia har sendt ny, kun hovedkort ikke kabler/driver/IO-panel ol på den ene. De andre vet jeg ikke, angrefrist er demo hos komplett da den har vært solgt. Selv om ingen har åpnet den, må være noe automatikk og ikke skjønn. Endret 16. desember 2010 av War Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Fant litt info til dere/meg/alle som kan ha nytte av disse? http://fahwiki.net/index.php/FAH6_Client.cfg http://fahwiki.net/index.php/Client.cfg http://fahwiki.net/index.php/How_do_I_know_what_the_client_flags_%28-switches%29_are_and_what_they_do%3F Jeg kjører systray clienten, jeg har ikke krysset av for disable highly optimiced assembly code. Gjør dere det i gpu 3 clienten? Det skal ikke gjøres, men jeg har ikke prøvd? War: Her er det jeg har brukt? http://folding.stanford.edu/English/WinGPUGuide#ntoc2 Endret 16. desember 2010 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
War Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Takk. Jeg vil nå folde på 4 kort i en maskin. Men jeg finner bare 2 av de, noen tips? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Kan det vre at du må manuelt sette til pcie 2.0 x8-hastighet i BIOS på slottene? Ser du kjører full 16x, på det ene skjermkortet, kanskje det er årsaken (dvs at to slotter får "0x" dvs ingen båndbredde) Lenke til kommentar
War Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) Edit: Flashet bios 2 ganger og da kom alle. Kjører -smp -verbosity 9 nå på 2 pcer. Den ene er klokket til 4 og gir 2000 PPD Den andre er klokket til 3,8 og gir 7000PPD. Forskjell ja. Regner med at det er 10 pass den trenger på passkeyen, så 6 på den ene og 4 på den andre skulle gjøre susen. Endret 17. desember 2010 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå