Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med 295 og 250 sammen med en ny i7 950 på et hovedkort med plass til 3 gpu , 1200W psu.

Regner med at det er best å bare klokke denne til 4 og sette på big alene? siden jeg ikke har noen 4-500-gpuer som man tilsynelatende kan folde på sammen med big.

Bare starter jeg den vanlig og kjører 10 for å så stoppe den, sette på big-koden så starte den igjen?

Har ikke gjort dette siden det måtte gjøres på vm-ware/linux/.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fullt mulig å folde på de skjermkortene du nevner samtidig med big. Hvor mye det vil senke big kan variere, men vil anta at vi snakker om en reduksjon på 10 - 12%. Gevinsten blir jo likevel større med begge deler, spesielt hvis du ikke trenger å tenke på strømforbruket.

Bigadv er veldig enkelt, følg denne beskrivelsen så kan du ikke misse: http://folding.stanf...ish/WinSMPGuide

Klienten du skal bruke er den nederste på denne siden: http://folding.stanf...ownloadWinOther

Jeg bruker kun dette i config: -bigadv -smp -verbosity 9

Man skal visstnok ikke trenge å spesifisere -bigadv lenger, men jeg bruker det nå likevel. Alt om passkey finner du her: http://folding.stanford.edu/English/FAQ-passkey

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Da er vi i gang igjen med at poengtelleren hos SF sannsynligvis er nede for Fermi klienter. Også denne gangen går det mest ut over Kjetil Lura som kanskje har mistet omkring 30K poeng hittil i de 2 siste oppdateringene. Jeg sjekket på forumet hos SF men finner ikke noe registrert ennå om dette.

Ny WU hos meg nå er P6806 (R681, C0, G3) som gir 1348 poeng, med 8 378,9PPD på MSI GTS450.

Flere opplever det samme, forumet hos SF: http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=18&t=17042

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Dårligste guiden jeg har sett, halvparten funka ikke.

Trur også jeg trykket feil, cpuload er på 14% på 4 cores.

Cpu jobber på 25% skal jeg laste ned 4 klienter?

Den jobber på alle cores nå med en.

Er det bare å laste ned klienten/ene og skrive big på small/medium/big og skrive passkey og skrive -bigadv -smp -verbosity 9 så er resten som før?

(som gpu)

Endret av War
Lenke til kommentar

Ja, og vi gjør det så enkelt:

1. Slipp exe-fila du lastet ned i C:\FAH og døp den om til fah6.exe så har den et lettere navn å huske

2. Kjør fah6.exe med parameter -configonly sett username, teamnr, passkey og big (resten er default)

3. Start fah6.exe med -bigadv -smp -verbosity 9

Skal jobbe 100% på alle 8 tråder!

Et bilde sier mer enn 1000 ord!

post-53451-0-43182600-1292431967_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

I følge yslin på SF forum så er alle data inntakte, kun poengtelleren har vært satt ut av spill, men den skal nå være online og i form igjen.

Det går egentlig mest ut over lagets statistikk som har sluppet seg ned med 100p.

Det blir ingen kreditering grunnet:

Re: 171.64.65.64 GPU3 points gone missing

icon_post_target.gifby yslin » Wed Dec 15, 2010 8:04 pm

Unfortunately we have lost the records for credits so re-crediting in this case is not possible. Really sorry.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det kan gjøres på 2 måter:

1. Start et dosshell og gå til mappen med Fah6.exe.

Skriv: Fah6.exe -bigadv -smp -verbosity 9<enter>

2. Lag en shortcut. På Target (mål) skal det stå "<path>Fah6.exe -bigadv -smp -verbosity 9", uten " og <path> er stien til der Fah6.exe befinner seg.

Lenke til kommentar

Takk trur jeg klarte det nå, jobber iallefall på 100%

Så må den gå 10 runder uten feil før jeg får bonus ?

Start et dosshell og gå til mappen med Fah6.exe.

Det er den der jeg forbanner meg over, den står i alle guider, men jeg kommer ikke inn uansett hvordan jeg skriver det.

Snarveg fungerte, bruker ikke -configonly jeg, sletter bare client så skriver jeg alt på nytt.

Kan vel ikke det nå med passkey osv.

Hvilken volt har dere på i7 950?

Nå har jeg multi ett hakk ned og volt på auto 3,8.

4,0 med ht ga blåskjerm med 1,4v.

Temp er 90C så noe må jeg fikse på.

Endret av War
Lenke til kommentar

Var du kvalifisert for bonus før, trenger du ikke å kvalifisere igjen. Da er det bare tut og kjør. Alternativt, kjør 10 vanlige SMP og bytt til big.

Jeg har 21 * 178 (3.736GHz) på 930'n. Vcore er 1.24375V. Det fikk tempen opp mot 80C på varme dager. Blåste rein PC'en for noen dager siden og nå ligger den maks litt over 60C. Kanskje på tide å klokke opp litt.

Lenke til kommentar

Som ei57 skriver så lønner det seg å kjøre 10 vanlige smp med passkey (ta bort -bigadv hvis du har den på nå) og så slå på -bigadv før nr. 11 kjøres. Det tar 2 - 3 dager å kjøre en bigadv, mens det tar kanskje 15 - 20 timer å kjøre vanlig smp, avhengig av hastighet på CPU og hvilken type WU du får. Mulig det går fortere også, husker ikke lenger siden jeg ikke har kjørt vanlig smp på flere måneder med i7.

Bonus ser du vel kun med HFM.NET

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...