Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde vært rart om det konsekvent var slik at lavere CPU klokk ga høyere GPU PPD.

Om GPU bruker DMA og SMP er minne intensiv kan det kanskje ha noe å si?

Her er forresten en SS fra min HFM klient jeg nettop har fått konfigurert.

post-163450-0-57859100-1292013515_thumb.png

Den påstår 15k PPD. Vi får se om det stabiliserer seg der eller om det bare er fordelaktige prosjekter som kjører akkurat nå. Det virker som extremeoverclocking statistikken for gjennomsnittlig PPD har en del forsinkelse, så den har ikke tatt igjen etter jeg fyrte opp nye klienter ennå.

Lenke til kommentar

Det er helt korrekt generelt sett, men ikke relevant i dette tilfellet, les gjerne problemstillingen en gang til.

Edit: Det rare her er at GPU yter best når CPU har lavest frekvens!

Jo, er ikke det relevant da? Den maskina di som folder minst intensivt med CPU, gir best folderesultat med GPU. Dette skulle jo være i samsvar med det jeg sier.

Jeg mener ikke at man nødvendigvis må 100% la være å folde med CPU får å få best resultat med GPU, men at jo mindre suppe man må dra med CPU dessto bedre for GPU- foldingen.

EDIT: Dvs at jo mer du klokker CPU (i de tilfeller du folder med både CPU og GPU), dessto værre for GPU- foldingen.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Det kan være en teori ja, men av forskjellige årsaker er den vanskelig å tro på uten en detaljert begrunnelse.

Enkelt sagt så ville jeg tro at den "sterkeste" (les raskeste) av ellers nøyaktig like CPUer ville kunne gi GPU best arbeidsforhold.

Min egen teori er at dette er tilfeldigheter ved skjermkortene. Det beste kortet av ellers like kort har havnet i den svakeste maskinen, osv. Når det er sagt så har jeg ikke tidligere opplevd forskjell i PPD på identiske kort på like WUer.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg har ingen svar, men en tilsvarende nøtt.

250 og 250 5000 og 5000 PPD.

Slo av ene kortet og den andre har nå 7000PPD 24/7

I samme maskin? Uansett så er det en merkelig utvikling. Jeg har foldet med opptil fire like kort i samme maskin, og ett, to og tre, men aldri opplevd slike forskjeller. Jeg forutsetter vi da snakker om like WUer?

Lenke til kommentar

Edit: over- Ja samme prosjekter. Mer PPD med ett kort i maskinen, ikke sett dette før.

OT:

Jeg fant feilen med 250-kort-maskinen, som bare ville folde på 70%

Hovedkortet /pci-sporet.

Kan jeg få nytt hovedkort av komplett, men oppgradere til 1366 og sende mellomlegget som oppkravspris?

Hva skal jeg med 775 idag.

----------------------

Om jeg skal sette 260 og 460 i samme maskin, hvilken driver skal jeg laste ned?

Endret av War
Lenke til kommentar

1. Etter min erfaring ja!

2. Det er sikkert riktig, men Core15 fungerer også på GTX(S) kortene, og i noen tilfeller gir de også bedre PPD. Core15 fungerer også på 8800GS og gir betydelig bedre PPD enn Core11 er min erfaring. Det kommer selvsagt an på hvilken WU man får mest av. For Core15 på 8800GS så er P11179 gunstig og gir 4874PPD som jeg ikke klarte å få med Core11 uansett WU.

Edit: Jeg har ikke vurderet strømforbruk for Core15 vs Core11 på GTX(S)2nn serien.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Mitt nye kabinett D800 corsair er forlite til hovedkort med dobbelavstand-4x pci-e

Det er hardt å finne god hardware for efektiv folding.

Lian li Pc-V2120B er det største som finnes og tar 4 kort fint, men alle butikkene får de ca i februar 2011.

Jeg finner heller ikke et kabinett med plass til 2x PSU som har 10-11 spor ut bak.

En vanlig PSU blir for kort i kablene med så høye kabinett.

Kanskje det finnes modulære forlengelseskabler av alle kablene i en PSU.

Edit: Kjøpte 24pin og 8pin-forlenger nå.

Endret av War
Lenke til kommentar

Før jeg tok høyere utdanning innen data gikk jeg mekaniske og elektromekaniske fag og finmekanikerlære , så det er noe jeg skal vurdere.

Jeg kjøpte en til av disse to.

Trengte bare kabinettet, men de selger ikke hovedkortet uten kabinett så da kjøpte jeg hovedkortet også nå

så bruker jeg disse to sammen når jeg finner/lager nytt kabinett til spillpcen.

1 x LianLi PC-V2120B Fulltower - aluminium - Sort (PC-V2120B)

1 x EVGA SR2 i5520 + ICH10R HPTX Socket-1366

Lurer på hvordan det blir på julaften når det ligger nå 54 pakker på 244 kg under treet som det står til war fra sicret santa på. Håper de kjøper den.

Ett kabinett er av 100% alu og veier 16 kg. :confused:

Endret av War
Lenke til kommentar

Får man ikke inn 4 dualslot kort i et kabinett med 9 slotter? Det går kanskje akkurat ikke.

EDIT:

Nei, det står "support triple VGA cards" ja på Coolermaster HAF X.

http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6653

Synd, da det er et av få kabinett som støtter SR-2 (mener jeg, fra en demonstrasjon) og har mange gode løsninger. Det er definitivt stort nok til å kunne hatt 11 slotter da det er mye luft oppe og nede.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Sånn, da var 2 GTX460 1gb satt inn :p P6800 på begge. Nesten litt vemodig å ikke folde på 8800GT lenger, men verden går fremover.

Edit: Gainward-kortene mine komemr med 1.050v stock, og er ikke akkurat kjølige - ene er på 88C nå, folder 850/1700 begge to. Er disse 6800-WUene over middels harde for GPU3?

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...