Theo343 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Nå begynner vi å nærme oss rimelig godt prisnivået jeg håpet på etterhvert på disse kortene. Men jeg vurderer dem ikke før vi ser hva som kommer av prosjekter videre. Endret 7. desember 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg har 2x 250 kort , det ene folder alene hele uka uten error. Ikke falt ned en gang på 1 år. Det andre kortet folder på 70-80% load og grafen er hakkete. Etter 1 time fryser pcen. Hva trur dere er galt? De har hver sin PSU, i morgen tenker jeg å bytte PSU-kontaktene på de to kortene for å sjekke om det er PSU som er ødelagt. Deretter bytte spor i hovedkortet. Fungerer ikke dette så har den vel tatt kvelden? ----------------------------------------------------------------- MSI K9A2 har 4 dobbelt-spor / 4 kort. Må nesten skaffe meg ett så jeg kan utnytte plassen litt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Er et par rumours ang. GTS450 singleslot, fra Sparkle og Colorful - men ingenting i butikkhyllene foreløpig... Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Jeg leste i forumet hos SF om en som begynte å få andre WUer som ga 13.5K PPD på GTS450 etter at han satte -advmethods i config. Jeg gjorde det samme, men det var lite lurt. Alt jeg oppnådde var å få P6811 på tre kort før jeg oppdaget det. Har satt config tilbake og får bare håpe at jeg ikke likevel blir plaget med flere etter at de som kom ned er ferdige, men det går et døgn før jeg ser det. Endret 7. desember 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 alias: Evga gts450 FTW og MSI sitt kort bruker like mye strøm om det er klokket likt. Det som kan være bedre på msi sine kort er kjøleløsningen. War: Har du bestilt alt fra utlandet. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Iwill.no Eneste butikken som har hiend i Noreg. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) alias: Evga gts450 FTW og MSI sitt kort bruker like mye strøm om det er klokket likt. Det som kan være bedre på msi sine kort er kjøleløsningen. MSI GTS450OC er klokket til: 850 1700 4000 EVGA GTS450 FTW til: 920 1840 4104 Men som jeg nevnte så er kjøleløsningen til MSI betydelig bedre enn den EVGA har valgt for disse kortene. Men EVGA GTS450 FTW gir ca. 1K bedre PPD med P6800 enn MSI sitt kort grunnet høyere klokking, og det er vel da ikke så rart at dette kortet også blir varmere. Edit: Korrigert til korrekt specs for MSI GTS450OC samt noe mer tekst. Endret 8. desember 2010 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hva skjer her? Har de laget egen ramme for å så sette fleksible kabler i pci-slottene? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Mest sannsynlig er det slik, og det var imponerende at det ble plass til 7 stk. doble kort. Ser at han har en 1500 Watt PSU men hvilken type kort er det? De var jo enormt lange! Dette må jo helt klart bli rimelig varmt, men det hjelper jo med viften som står og blåser på skrå mot kortene. Måtte bruke en lignende vifte da jeg hadde 4 stk. 9800GX2 i en rigg. Endret 8. desember 2010 av -alias- Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Det der er vel Fastra 2 hvis jeg ikke tar helt feil. Er 6x 295GTX og et 275. Kjører på en spesialbios for å kunne bruke så mange skjermkort samtidig. Og ja de har en spesiallaget ramme med fleksible raisers. Link: http://fastra2.ua.ac.be/ War: Har iwill faktisk PC-V2120 på lager? Ingen andre ser ut til å få tak i det før i Januar. Endret 8. desember 2010 av arnbju Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Ja de sa så, vi venter bare på hovedkortet sa de. Kanskje jeg fikk den siste. Endret 8. desember 2010 av War Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg får vel sende dem en mail og høre. Men tror i grunn jeg klarer å vente når der er ca 1000kr dyrere enn dustinhome. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 De selger iallefall kun hovedkort med kabinett, ikke sikker på andre vegen. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Bare hovedkort med kabinett gir jo mening siden det er det eneste kabinettet i Norge som støtter HPTX som jeg vet om. Komplett solgte hovedkortet før, men de har det ikke nå lenger, men kan vel sikkert ta det inn hvis man spørr. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Nå forstår jeg ingen ting. ( Med forbehold om at det fortsatt kan feile) 295kortet mitt fikk A7 core fail hele tiden, byttet plass på hovedkortet og byttet PSU, men fortsatt feil. Så tar jeg kortet ut og tar det med hjem til min spill-pc. Nå folder det helt fint her. Nå må det legges til at det kunne folde 70-80% der det sto før det datt ned eller begynnte på nytt. Men jeg tok også med 250-kortet som ikke ville folde på mer en 70% load og den fikk pcen til å fryse. Den folder i min spillpc , rett PPD og på 99%. Viften er ødelagt, kulelageret er slitt, den hyler. Hvorfor skal begge kortene feile 24/7 på serverrommet, men folde som en drøm hjemme? Kan ikke sende inn dette. Endret 8. desember 2010 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Kanskje det er et type kort som "only wokring when you pay the bill" :S Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Hvorfor skal begge kortene feile 24/7 på serverrommet, men folde som en drøm hjemme?Kan ikke sende inn dette. Det er det som gjør PC så spennende (les til et helvete) at ting ikke fungerer likt i 2 maskiner. Har opplevd det samme selv, ved å bytte til en annen PC er ting i orden. Er det kanskje betraktelig varmere på serverrommet enn hjemme, noe som kan være en årsak? BTW. Det ser ut som du folder på samme WU på tre kort selv om de viser ulik PPD og % Edit: Se på download time som er helt lik for de tre nederste, det er nok samme WU alle tre kortene tygger på. Endret 8. desember 2010 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Det skal være kopier av de andre mappene hvor config er slettet bare for å teste. Serverrommet er 10C, hjemme er det 25. Alle 3 er også startet samtidig. Siste mulighet er å bytte kort i begge serverene så de får "nye" pcer. 250 skal inn uansett, det hyler og rister, vifta detter av snart. Folder på 295 her hjemme nå, er feil så sendes det inn. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 10C hørtes veldig kaldt ut om det er mye snurredisklagring der, men det er innenfor normen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) War: Lenge siden du har fjernet støv fra gtx kortene dine. Da mitt begynte å bli veldig varmt blåste jeg det med luft på bok. Tempen gikk ned med ca 15c, fra ca 95 til ca 80C. Vifte på auto. Bare en tanke war. Prøv å se om det hjelper. Jeg vet at det er kalt på server rommet. Men hva er tempen på gpuene? Endret 8. desember 2010 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå