Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Alias, 6811 skal kunne unngås dersom du ikke bruker -advmethods (og kanskje også ikke krysser av for mottak av WU'er med mer en 10MB resultat). Nå er ikke forskjellen stor i PPD, med 6811 trekker mer strøm.

Blir spennende å se når War får opp 2x X5660. Det lukter rundetider helt ned på 11-tallet.

Sandy Bridge er også like rundt hjørnet. Det gir 32 nm til massene, men det er vel bare to-kanals minne og 4 kjerner som gjelder for de første modellene. De bør likevel kunne yte noe bedre enn dagens CPU'er, samtidig som effektforbruket går ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Status på det er

CK - 1686763 - ETA 12/12-2010 (Non-confirmed) - Venter på bekreftelse fra CK på når tolldokumentene er ferdige (CH/DE). GLS til Norge - Economy Express (3-4 dg) - CM

Bare til å smøre seg med tolmodighet da.

Er hovedkortet som ikke finnes i Norge.

Skulle hatt samme kort med ic7 / vanlige cpu med 6 cores, men de har desverre ikke dobbel intel quickpath interconnect så det må bli xeon om de skal kunne sammkjøre.

Vi kan jo bruke den her til å skrive strømmen i

Ikke for å spare, men for å sjekke seg selv over tid.

Endret av War
Lenke til kommentar
Alias, 6811 skal kunne unngås dersom du ikke bruker -advmethods (og kanskje også ikke krysser av for mottak av WU'er med mer en 10MB resultat). Nå er ikke forskjellen stor i PPD, med 6811 trekker mer strøm.

Jeg har identiske config på samtlige 450, uten -advmethods, men med BIG file slått på. Ser at Kjetil nå har sett lyset med hyggeligere WUer så jeg gidder ikke gjøre noe med det ennå. Kanskje våkner jeg til det samme i morgen.

War blir det noe stort av hvis han får syklet i gang disse nye sakene sine.

Lenke til kommentar

alias: -Kone?

Kone: -Ja?

alias: -Kan vi kjøpe noen nye doble Xeon panelovner som bare bruker 600W?

Kone: -Ja det høres smart ut.

Det burde funke det, hvordan disse panelovnene ser ut er det ingen som har sakt noe om.

Nesten så jeg skulle ha kjøpt flere hovedkort når det tar så lang tid.

Cpuer er på lager hele året.

Så hvis man skulle måtte pause en big så mister man live PPD.

Points awarded = square root (K * Deadline Time / Time taken to process) * WU point value

where K is an arbitrary multiplier, initially set to 2.

To be awarded the bonus at least 10 units using the A2 core must have

been returned with a passkey, and at least 80% of these must have been

returned within the deadline. This count continues whilst running bigadv

units, and both normal and big A2 units count towards the 80%

statistic. If less than 10 passkeyed A2 units have been returned, or the

reliability factor is less than 80%, only the standard point value of

the BigAdv unit will be awarded.

Endret av War
Lenke til kommentar

Vi kan jo bruke den her til å skrive strømmen i

Ikke for å spare, men for å sjekke seg selv over tid.

Men det der trenger vi jo ikke gjøre selv engang. De samme opplysningene for vi jo fra strømleverandøren vår - eller ihvertfall får jeg det fra min leverandør (Eidsiva).

Og du War - hvor fikk du tak i de Xeonene og det matchende HK?

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

alias: Jeg fikk bare 3 stk 925P wuer, nå får jeg bare 1298P wuer. Så vet ikke hva som skjer.

Noen andre som har fått noen?

WAR: Vurderte selv det hovedkortet fra evga, + 2x xeon prosessorer. Kan huske at det ble dyrt, ca 5000 kortet + 2x8500 ca for cpuene. Så ble for dyrt bare for å bruk det til foldinghome.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Jeg vil ha den PPD så bare på watt vil jeg spare 5900kr i kvartalet i strøm.

+ spare på annen hardware 6 servere fulle av 460 eller 4 servere med ic7 big hadde kostet.

I løpet av et år sparer jeg faktisk penger, for å ikke snakke om 5 år.

La oss si 30000 inkl ram , kasse, psu osv.

Alternativene over vil bruke minst dobbelt så mye watt og opp til 6 ganger så mye.

+ koste minst like mye og ta 4-6 ganger mer plass og bråke mer.

Samt 6000 - 20000 mindre i strøm pr år.

** Avhengig av gpu eller big.

Lenke til kommentar

Sitter selv å lurer på om jeg skal kjøpe en til VS nye gpuer hele tiden.

+Koster totalt like mye

+Bråker mindre

+Tar mindre plass

+Trekker mindre strøm

+Færre komponenter

-Stor prosess å skaffe

-Stor engangsutgift

Skulle big miste bonusen så sitter vi iallefall på heftige mailservere.

Her er kabinettet som passer hovedkortet uten modding.PC-V2120

Iwill selger kun hovedkort sammen med kabinett.

Endret av War
Lenke til kommentar

Bonusen er jo også pga det er kort frist på deadline.

Saken må behandles fort, så vi får håpe den holder bonus en stund.

Skulle ha mekket gpu-folding hvor gpu foldet og brukte gpu-minne og ikke brukte cpu til annet en å sende og hente arbeid, da kunne man gpufoldet i big-rigger.

Lenke til kommentar

Jeg GPU folder i alle bigadv-riggene mine. Det er ikke noe problem lenger etter at Fermi kom. Nå bruker jeg kun XP 64, og jeg vet ikke hvordan det er under Windows7 om det der senker farta på CPU-foldingen. Før jeg la om til Fermi så kunne jeg merke at PPD på big sank når jeg startet folding på GPU. Det ble likevel høyere samlet PPD, men strømforbruket ble høyt i forholdet Watt/PPD. Nå med Fermi mener jeg belastningen GPU foldingen har på CPU er ubetydelig liten. Jeg har plass til 8 GTS450 til i mine rigger, så det er stor muligheter for utvidelse hvis man ønsker det. 8 kort til vil øke strømforbruket med ca. 840 Watt og PPD med min. 70K og bringe meg opp på totalt omkring 200K igjen ++.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Så du mener jeg kan sette i 4x 450/460 uten at det går ut over -big?

Hva er det beste singleslot kortet? Isåfall kunne jeg hatt 7 stk.

Uten om 580 med vannblokk da.

Prismessig lønner det seg å kjøre kun cpu og legge gpu-pengene i den neste cpu-riggen.

Evga trenger å mekke hovedkort med OC-muligheter med 4 eller 6 cpu.

Endret av War
Lenke til kommentar

War

Jeg har plass til tre kort i hver maskin og tror det holder for meg siden jeg vil ha maskinene stående inne i boligen. MSI450 som jeg har tre av har suveren kjøling og holder seg på max 53C når det står alene i maskinen, romtemperatur 22 grader. Dette vil nok øke noe ved to kort og mer ved tre kort. EVGA GTS450 FTW som jeg kun har det ene av er mye varmere, hele 68C. Av disse ville jeg valgt MSI nettopp med tanke på at de utvikler lite varme. Om GTX460 kan jeg vanskelig uttale meg, men vet jo at de er noe varmere enn GTS450 og bruker ca. 45 - 50 Watt mer pr. kort. Hvor mye varme de avgir varierer nok fra merke til merke. Fire GTS450 sammen med i7 920 som kjører big vil nok klare seg med 1000 Watt. Fire stk. GTX460 i samme rigg sammen med bigadv vil kanskje kreve en PSU på 1200 Watt minimum for å kjøre stabilt over tid.

Hvilket type og antall kort du klarer å kjøre i en rigg sammen med bigadv kommer jo helt an på kjøling og PSU. Om seks stk. GTX460 sammen med bigadv i en rigg lar seg gjøre har jeg ingen anelse om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...