Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xeon ligger på 8500K for 2,8 utgaven 12K for 3,3

165000 og 170000PPD , ikke verdt 3,3 utgaven.

 

Hvordan kjører man big i windows igjen?

Uten HT og legge inn passkey + kjøre 10 vanlige så skrive attributtene for big?

 

-Blir ikke klok på 295, skulle ta det ut nå for å sende det inn, men nå har det foldet i 2 dager uten en eneste fail.

Men så kan det faile 10ganger pr dag plutselig.

Vil ikke levere noe inn som fungerer.

 

Edit:

Kjøpte Gigabyte GA-X58A-UD3R, X58

Socket-1366, DDR3, ATX, USB3.0, SATA 6Gb/s, 2xPCI-

 

For 900 kr hos komplett, demo. = folde på 3 gpu.

Sparte 700kr.

Endret av War
Lenke til kommentar

Og du er sikker på at du ikke bor i et hjemsøkt hus.....?

 

Ja, trodde det, men nå varte den situasjonen akkurat tre døgn. Måtte restarte den Win 64 pro/Q9300 maskina om igjen og da rakk akkurat clientene å oppdatere, så var det bom stopp igjen. Så jeg begynner å lure..

 

 

På den maskina jeg helst bruker på nett kikket jeg litt på Web-TV og var borti en eller annen knapp i IE hvor det stod oppdater hvert 5. sekund, og nå driver Opera å starter hver webside på nytt hvert 5 sekund! Fytterakkern..hmm,  men nå har jeg jo akkurat vært på kurs med Jan Atle Andersen og lært at jeg har ansvar for egne følelser! Så disse maskinene skal ikke få irritere meg.. god natt!   :no:

 

Kjetil .. Hvem er alisa?

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Slik jeg oppfattet meldingen så var det 161K pr. CPU for X5680 som kjørte med 4.5GHz ( eller noe der omkring). Dette er jo en hinsides bra PPD, men så koster det jo veldig mye da i maskinvare. Bare CPU koster 12 - 13.000. Med tanke på strømforbruket så er det jo likevel interessant hvis man har råd til innkjøpene av maskinvaren.

 

Det finnes såvidt jeg minnes hovedkort som støtter 2 x X5680, men jeg vet ikke pris på et slik kort.

 

Fant kortene, men ingen pris i Norge: http://gigabyte.com/products/list.aspx?s=92&ck=101

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

åå glemte å skrive det

Jeg kjøpte :

 

1 x EVGA SR2 i5520 + ICH10R USB 3.0 DDR3 DIMM HPTX Socket-1366 (270-WS-W555-ER)

2 x Intel Xeon X5660 12MB 6-Core Socket-1366 2.8GHz (BX80614X5660)

1 x LianLi PC-V2120B Fulltower - aluminium - Sort (PC-V2120B)

24GB Kingston DDR3 HyperX 1600MHz

Corsair AX 1200W PSU

 

 

De skal da folde for 600W + sammen med det andre jeg har.

Lenke til kommentar
Det er nok slik at 161k ppd er pr maskin (og 2x 6 core CPU). Med kun en 6 core i et normalt HK, vil nok ppd havne rundt 60k.

 

Det høres jo mer normalt ut, sammenlignet med at min beste i7 920 gir 33K. Synd at Amd sine X6 ikke gir like bra PPD siden de vel er ganske mye rimeligere.

Med Bulldozer (lovende arkitektur ift. eks. FAH) på AM3+ vil dette kunne endre seg en god del så jeg ser med stor spenning på lanseringen.

 

 

War:

1 slik klient på et SR-2 med [email protected] vil kunne kjøre en 24 tråders SMP Big klient. Så det stemmer vel da med 161k PPD? Men nå har jeg ikke sett i detalj på hva dere snakker om.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jupp, Big folding lønner seg helt klart for de som har ressursene til å sette det opp :). GPU folding lønner seg mer for de som skal bruke gammelt eksistrende utstyr til dedikerte GPU rigger (som eks. min 2x460 rigg) eller bruke hovedmaskinen sin.

 

Ellers trives jeg veldig godt nå mellom 30-40k PPD 24H-AVG.

 

Forsøker å følge med på spot/markedspriser men haff. Har skaffet en del ved til fyring for kalde dager, men har litt bekymringsfull høy innetemp i huset bare på strøm og blir noe urolig ift. strømregninger ja.

Hadde vært enklere om man ikke hadde veldig frøsne beboere av type hunkjønn som ukritisk skrur på termostater rundt omkring til enhver tid :p. Småttiser som lar baderomsdører til varmekabler stå oppe osv. (evig drakamp mellom fornuftig og ufornuftig strømbruk).

 

Håper det er lenge til vi får disse realtime målerne "installert gratis" i husene våre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

87euro nå pr MW, var 39 ol i sommer.

Skal binde strømmen neste sommer, 40-50 øre eller hva det blir så slipper jeg tenke mer på det.

Nå har jeg 900( timer med 1000W) igjen på sommerstrøm siden jeg leste inn formye da med vilje.

Holder nok ikke ut vinteren desverre.

Evt undernotere for å så taigjen en billig mnd.

Endret av War
Lenke til kommentar

Positivt utvikling hos meg er dette.

Etter moderniseringen av foldeparken har jeg mer enn halvert strømforbruket mitt til foldingen fra tidligere 3.2KWh til nå mer beskjedne 1.3KWh. Nå får jeg også benyttet alt til oppvarming av boligen, mot at det tidligere sto 2KWh i garasjen og lunket opp bilen. Jeg har inngått avtale om garantikraft hos Kraftinor så strømregningen er til å leve med.

 

Litt kjedelige saker.

Fermi-folding er bra saker, men det er utrolig lite variasjon i typen av klienter. Hittil har det bare gått i P6800 på tre av 450 kortene og det fjerde kjører konsekvent kun P6811. Er det slik det er, eller kan man påvirke dette i noen grad? Ser virkelig fram til at de "gode" klientene som skal gi 14 - 16K PPD skal dukke opp.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Har hatt P6800 på 460 siden jeg fikk den 9000PPD 24/7 med klokk.

 

Har man penger nok så skal man kunne greie 270000 pr 1000W

Nå bruker mitt sikkert 2000W på 70000 så det er ikke veldig effektivt.

 

Blir litt bedre når GTX 2XX dør ut og alt blir 4XX/5XX / Xeon.

Det beste er om man har en jobb/ fellesstrøm/ bod / et sted man ikke betaler for strøm selv.

Evt fast beløp / strøm i leie osv.

 

Selv har jeg 2x servere i et proff 70000W kjøling -serverrom hvor jeg ikke betaler strøm.

295 x2 og 250 x2 er der nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...