-alias- Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Etter min erfaring, stor hvis det er av merket XFX, liten ved EVGA, Asus, Gainward, Club3D, etc. Som jeg har gjentatt til det kjedsommelige så foldet jeg ihjel 2 stk. 9800GX2, hvor begge var XFX Black Edition. Tilfeldigheter, mulig, men jeg tror ikke det. Jeg hadde et tredje XFX 9800GX2 i folding, men det solgte jeg før jeg fikk feil på det, men han som kjøpte det av meg fikk feil på det. Heldigvis fikk han erstattet det (nyprisen) fra Abbo etter hjelp fra meg. Jeg brukte også merkene Gainward og Club3D, som fungerte 100% hele tiden. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Det er XFX! Hadde evga og fikk xfx av komplett på forrige retur. Jeg setter kortet i min spillpc, så setter jeg et 260 i den serveren 295 sto i. Feiler kortet her også så har jeg prøvd alt og jeg sender det inn. Bare ett problem, på varer kjøpt hos komplett trykker jeg bare på retur, men retur-varer jeg har fått ny vare ut av har jeg ingen "ordre" på og dermed ingen returknapp... Endret 1. desember 2010 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Det skal da finnes en returordre eller RMA? Edit: Du har helt rett, sjekket nå hos komplett og det som finnes er et valg "Retursøknader" hvor tidligere historikk finnes. De tror kanskje det ikke er mulig å få feil på returvarene. Endret 1. desember 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Det beste er alltid å ta kontakt pr. mail eller telefon i det tilfellet ditt War. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Det blir mye småmekk nå, har en rack med 2x 250 kort i og den fryser 1 gang pr dag. Den står remote så da detter den ned et døgn+ hele tiden. Den har 2x PSU, en på hvert kort. Noen tips? Den har foldet 24/7 i 1 år uten trøbbel, men nå fryser den og logmein viser offline. Skjermbildet er på og den "går" Jeg må skaffe meg ip over nett så jeg kan remote boote pcer. Edit: Liker ikke at serveren har 2x PSU hvor den ene har null pci-e 6 og har derfor 4x forgreninger til 2x kontakter for det ene skjermkortet så jeg kjøpte en Corsair TX 850W PSU til den. Hva gjør dere med OS? Jeg har kun ulovlige win 7 nå på alt uten om pcen jeg bruker hjemme. ( Teksten er i Fet hos meg, liker ikke net nye forumet/ måten tekstfeltet er messet opp på. ) Endret 2. desember 2010 av War Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Hva tenker du på "Hva gjør dere med OS"? Jeg for min del har betalte lisenser på alle mine rigger - hvis det var det du spurte om. Lenke til kommentar
marsboer Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Jeg lurer på et par ting. Jeg har 3 maskiner stående med Intel Core 2 Duo E8400@stock (de skal heller ikke overklokkes). Er det smartest å kjøre to single CPU eller SMP-klienten på denne? Den ene 8400-maskina kjører også en GPU klient (ATI). Bør jeg kjøre 1 eller 2 CPU-klienter eller alternativt SMP? Maskinene har 4 GB minne. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) twb, jeg har 21 maskiner, betaler ikke 30K for OS. Vil folding fungere like bra på linux med win 7 som VM? Det ene 250 kortet folder paa 70% og hakkete paa load, den som feiler til frys tro Endret 2. desember 2010 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Ut fra statistikken hos http://folding.extre....php?s=&t=37651 ser det ut som alle som har levert Fermi-baserte WUer har mistet en eller to, og delvis tre oppdateringer i natt. Verst har det gått ut over Kjetil Lura som sikkert har mistet noe mellom 35 - 40K. Selv har jeg et beskjedent tap på bare ca. 7 - 8K. Har ikke fått sjekket på forumet hos Stanford ennå, men regner med at det omtales der. Lokalt kan jeg ikke finne noe galt med loggene. Oppdateringer som ble berørt var kl. 04:05 / 07:05 og 10:05 i dag norsk tid, men gjelder såvidt jeg kan se kun Fermi-baserte WUer. Endret 2. desember 2010 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Retur på det 250-kortet. Gainward GeForce GTS 250 1GB PhysX CUDA Kjip kunde som sender inn hw hele tiden føler jeg meg som. Kortet er kjøpt for 1 år siden i dag + 13 min Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Da må nok jeg sette foldinga på pause en stund. GTX280 kortet mitt likte tydeligvis ikke belastninga og jeg får nå fargerike rosa eller grønne skjermer med fullt systemheng så fort det skjer noe grafisk. Kan ikke sette igang en videofil engang før det konker helt. Siden kortet er bruktkjøpt for 2 år siden og vedkommende ikke er å få tak i, blir det vanskelig med RMA. Må desverre da pause foldinga til finansene godtar innkjøp av nytt kort. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Så ca 3 år gammelt , trur ikke jeg har hatt et kort som varer så lenge. Du kan trøste deg med at et 460 yrer like bra og koster 1200kr +- Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Oppdateringer som ble berørt var kl. 04:05 / 07:05 og 10:05 i dag norsk tid, men gjelder såvidt jeg kan se kun Fermi-baserte WUer. Begynner i bli litt smålei problemene med WS (AS+CS) kodeomleggingen deres nå. Det har vært mer trøbbel etter de begynte å kode om til "bedre kode" og oppgradere serverne i intervaller. Har pågått i flere måneder. Jeg kjører kun fermi på mine overklokkede 480+460+460 (som til sammen varmer hjemmekontoret) og det er rimelig surt å ha mistet såpass mye om de ikke fikser det. Jeg lurer på et par ting. Jeg har 3 maskiner stående med Intel Core 2 Duo E8400@stock (de skal heller ikke overklokkes). Er det smartest å kjøre to single CPU eller SMP-klienten på denne? Den ene 8400-maskina kjører også en GPU klient (ATI). Bør jeg kjøre 1 eller 2 CPU-klienter eller alternativt SMP? Maskinene har 4 GB minne. Definitivt SMP. Endret 2. desember 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Da må nok jeg sette foldinga på pause en stund. GTX280 kortet mitt likte tydeligvis ikke belastninga og jeg får nå fargerike rosa eller grønne skjermer med fullt systemheng så fort det skjer noe grafisk. Kan ikke sette igang en videofil engang før det konker helt. Siden kortet er bruktkjøpt for 2 år siden og vedkommende ikke er å få tak i, blir det vanskelig med RMA. Må desverre da pause foldinga til finansene godtar innkjøp av nytt kort. No Worries, evt. kan du klokke ned kortet via MSI Afterburner. En ting som er grei å vite er at Windows7 håndterer video samtidig som man GPU folder mye bedre enn eks. XP. Jeg ser alltid på HD tv/film samtidig som jeg folder på GPUen. Endret 2. desember 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Guide For GPU3 BETA Client {Windows & Linux} Denne linken bør snarest legges i førstepost her, inneholder det en trenger å vite om GPU3 spesielt, og alt omkring Fermi-basert folding generelt. Her listes opp alle krav til hardware og software (OS). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Jupp har nevnt og henvist til tråden til PantherX en del ganger her og enig i at den bør inn i første post . Endret 2. desember 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 twb, jeg har 21 maskiner, betaler ikke 30K for OS. Jæ.... pirat!! :!: :!: Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Da må nok jeg sette foldinga på pause en stund. GTX280 kortet mitt likte tydeligvis ikke belastninga og jeg får nå fargerike rosa eller grønne skjermer med fullt systemheng så fort det skjer noe grafisk. Kan ikke sette igang en videofil engang før det konker helt. Siden kortet er bruktkjøpt for 2 år siden og vedkommende ikke er å få tak i, blir det vanskelig med RMA. Må desverre da pause foldinga til finansene godtar innkjøp av nytt kort. No Worries, evt. kan du klokke ned kortet via MSI Afterburner. En ting som er grei å vite er at Windows7 håndterer video samtidig som man GPU folder mye bedre enn eks. XP. Jeg ser alltid på HD tv/film samtidig som jeg folder på GPUen. Ser at det kan være en mulighet om det bare er varme som er problemet, men det er snakk om at selv ved idle temps så klarer den ikke grafikkbelastninger i det hele tatt. Tror faktisk det er selve gpu'en som har lidd av elektromigrasjon eller overoppheting i lengre tid. Har hvertfall et dødt kort som ikke liker nettleser engang uten å konke, så blir nok lite folding herfra frem til jeg får tak i et annet kort. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) ... GTX280 kortet mitt likte tydeligvis ikke belastninga og jeg får nå fargerike rosa eller grønne skjermer med fullt systemheng så fort det skjer noe grafisk. .. No Worries, evt. kan du klokke ned kortet via MSI Afterburner. Åja, nå skjønner jeg det navnet. Etter at kortet i praksis er utbrent, får man ut siste rest av ytelse. Det skulle jeg kanskje prøvde på et GTS 250 kort som hadde brent seg fast i 9999 x 9999 pix oppløsning. Endret 2. desember 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå