Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også et Asus GTX275, men har ikke prøvd det med Fermi-klienten. Dette kortet gir mellom 8,6 - 9,3K med GPU2-klienter så da synes det ikke lurt å kjøre Fermi på det. Har tatt det ut av folding grunnet høyt strømforbruk. GT-kortet ditt gir jo veldig fin PPD, antar det er overklokket en del.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Klokket som følger: 780(GPU)/1800(shader)/920(Mem), så har fremdeles litt å gå på....:-)

Forøvrig et av de beste kort jeg noen sinne har hatt. Selv med denne klokken ligger temp på 50C og vifta på 30%.

EDIT2: Var forresten ukjent for meg at det var såpass stor forskjell på Fermiklienten og GPU2 for 275GTX- kortet. Må nesten si meg fristet til å bruke GPU2 da.....

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Jeg fant det jeg lette etter:

#4. 6xxx series AMD GPUs are not supported in the current client version. A new client (and new fahcore) may be required, and are in development. These will become available after internal testing is completed.

Så jeg må altså vente litt før jeg kan bidra med det nye skjermkortet.

Jeg bidrar for øyeblikket med et 4850 som har stått og gått noen månder nå.

Lenke til kommentar

Jeg bruker:

-bigadv -smp -verbosity 9

Men registrerer at bare:

-smp -verbosity 9

skal være tilstrekkelig for alle smp. Jeg har kuttet ut -advmethods og får etter det stort sett bare bigadv WUer på mine i7 920.

Edit: Har forresten reaktivert salg av 10 stk. skjermkort med nedsatte priser her på bruktmarkedet, ligger på side 4 og 5. Samtlige har stått i folding og tåler det veldig godt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

hva er forskjell på -advmethods og -bigadv?

og hva gjør -verbosity 9? (verbosity og nummeret 9)

Jeg har valgt big WU i config, og aktivert -advmethods der (og -smp).

Er det noe annet jeg kan/bør legge til?

FAHmon sier ca 11K PPD for P6701. Jeg satt ned CPU klokk litt for stabilitet om romtemperatur øker noen grader.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har lest så kan ikke Amd Phenom II x6 1090T kjøre bigadv under Windows, under VMWare Player 3.0.0 ja, men ikke direkte under Windows. For VMWare se link: http://www.overclock...bigadv-amd.html Bigadv er veldig store WUer som gir en credit inkl. bonus på 60 - 100K alt etter hvor rask CPU du har, men må da ferdigstilles innen et gitt tidsrom for å få bonus. Som utgangspunkt er kravet at CPU støtter 8 cores, ekte eller virtuelle. Regelen er at man som oftes må overklokke CPU kraftig for å klare deadline. -verbosity 9 legger bare ut en mer detaljert logg som man kan feilsøke ved behov. -advmethods tillater eksperimentelle (beta) WU å kjøre hvis de finnes, men har ikke noe med bigadv å gjøre direkte. BIG i config betyr bare at du vil tillate store WUer å kjøre. Alt du trenger å sette er:

-smp -verbosity 9

Og sette BIG i config er også fornuftig (tror og bruker jeg alltid).

Jeg antar (håper) at jeg blir arrestert hvis jeg bedriver direkte feilinformasjon nå.:cry:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det ser fornuftig ut Alias - jeg har -verbosity 9 -smp i config og -big i shortcutten til Fah6.exe på skrivebordet. Verbosity 9 er greit å ha dersom noe går galt og gir maks info i loggen.

Var en tur innom alterneativet til prisguiden her om dagen og så litt på PSU'er. For noen tid tilbake foreslo jeg at prisguiden burde legge inn mulighet for å filtrere på 80plus. Det har de ennå ikke klart, men prisjakt.no har den muligheten. Søk på 80plus gull gir 26 treff som utvides til 40 når en tar med sølv. Det har med andre ord blitt mye godt å ha i bunn på en foldingrigg. Svært mange av disse glimrer med sitt fravær i prisguiden.

http://www.prisjakt.no/category.php?k=436#rparams=l=s61608846

Lenke til kommentar

Enig at det ser fornuftig ut.

Klienten vistnok kjører en sjekk på om du har minimum 8 kjerner i maskinen og det skal da ikke fungere med en X6. Med vmware skal man kunne lure seg rundt det.

Jeg har dog ikke sjekket hvordan X6 folderne faktisk kjører riggene sine. Med [email protected] skal du få omtrent samme resultat som en [email protected] om jeg ikke husker feil. Lenge siden jeg sjekket dette nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Takker for tipset med å bytte til andre linjer i psu.

Ingen core-fail på 40 timer nå på det kortet, begge kortene har kjørt i 30 timer og ingen feil nå heller.

Det kortet som hadde 90 og 100C ligger nå på 76 og 80C etter byttet.

Nå får det nok luft uten noe i vegen forran inntaket.

Lenke til kommentar

Så det var noen som etterlyste at jeg skulle informere dere om eventuell HW jeg skal selge, og jeg kommer til å selge minst et 1366-HK i løpet av de neste dagene. Om det blir et MSI Eclipse SLI, et MSI Eclipse Plus eller et ASUS P6T6 WS Revolution er pdd usikkert, men et av de blir det hvertfall. Har også et EVGA GTX295 som nok må bort, det ligger til avhenting på posten.

Grunn for salg: 6000 i tannlegeregning... *sukk*

Lenke til kommentar
Takker for tipset med å bytte til andre linjer i psu.

Kanon at det hjalp! Har selv opplevd det samme flere ganger, spesielt med PSU fra MIST.

Og..er nå oppe med 4 x GTS450 og det ble helt som ventet. PPD lokalt stiger og er nå på et hyggelig nivå. Gjennomsnittelig strømforbruk pr. rigg ble 352 Watt. Samlet blir det 1408 Watt for å produsere mellom 130 - 160K PPD må vel være rimelig bra. Forhåpentligvis så synker det også når perioden for disse trege P6800 er over.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...