Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan unngå 6811 ved å unnlate å ha -advmethods. De gir omtrent samme ppd som 6800 på gtx 460, men trekker 30-40 watt ekstra pr. kort.

Ser at Watt-forbruket er øket noe her også etter at P6811 kom ned, ikke så mye, kanskje 25 Watt eller deromkring. Det er vanskelig å si siden måleren blafrer opp og ned. -advmethods er dermed fjernet og klienten restartet og da håper jeg å slippe å se P6811 mer.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg endelig har fått orden på nyburken her. AMD-sekseren drar rundt 15K @ 3.8ghz (p6054), og 460-kortet ligger på rundt 9,6K på standard hastighet. Var plaget med havari på gpu-klienten en stund, men det ser ut som det har løst seg av seg selv. Problemet var at klienten ikke fikk startet core etter å ha avlevert resultater fra forrige unit og gikk i hvile etter x antall forsøk. Det skjedde ved overklokk, underklokk og standard hastighet på kortet. Siden det har vært stabilt noen dager nå vurderer jeg å skru opp kortet 2-3K ppd igjen :) Holder faktisk bra varme på badet med denne boksen.

8800gt-kortet er foreløpig tatt ut av tjeneste, dels fordi poden har hatt bruk for pc`n sin og dels fordi det ikke har vært behov for den ekstra varmen. Det er jo meldt bra kulde framover, så det er ikke umulig at jeg setter det i arbeid igjen. Burde i teorien bikke 30K da hvis jeg er heldig med unitene som tildeles.

Lenke til kommentar
Bruker dere GUI saken ved klokka eller den service installasjonen? Kordan setter dere -advmethods

Høyreklikk på ikonet ved klokka, vel "Configure", deretter "Advanced". Under "Additional Client Parameters" kan du skrive inn "-advmethods -verbosity 9" (uten hermetegn) foreks. Trykk OK og det er lagret, men så må du resette klienten før den kan bruke de nye parameterene. Du vil se at det finnes en rekke velg der, bare spør hvis du lurer på noe mer.

Lenke til kommentar

Overklokket 480 så jeg fikk 17K isteden for 14K , enda er temp på 60C.

Godt kort, både 9800GX2 og 295 er 100C uklokket på hver core.

Her ser dere en strømregning på 1 kvartal med 24/7 folding på:

295

295

480

250

250

260

+ 800W AC

+ Strøm til resten av leiligheten.

Som dere ser i RØD så er de faste avgiftene med det forbruket 1777 med dette forbruket.

Så kommer forbruket i BLÅ

Og energipris i GRØNN

Det er ikke nedbør nå, desember blir dyrere en november.

Jeg leste av 19000 i skapet nå, jeg skal ikke lese av før 30 desember, men jeg logget inn og registrerte 20000 nå.

Så når jeg skal lese av for å få regning så har jeg betalt novemberstrøm- for 1000 verdier av desemberstrøm pga det blir 1000 mindre i desember.

Dvs at strømmen ikke blir dyrere for meg i desember innen for den verdien iallefall.

De tar jo gjennomsnittet av prisen delt på perioden, så flere hyppige avlesninger på de rette tidspunktene hvor man kanskje også underskriver i dyre og overskriver med tallene i gode tider så sparer man fort penger.

Man oppgir rett tall til slutt så vi får utnytte det så lenge vi kan / før det kommer `live` måler hvor strømmen er billigere om natta osv.

post-64596-0-93255100-1290552838_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

8900PPD med arbeid 6800 på 460.

Rett?

Så jeg fikk 65,470 PPD i går selv om jeg spillte 3 timer og 2 kort var av da.

Fikk 460 idag så da blir det 75K minus spilling i PPD.

Nå må jeg bare sette opp FTP så jeg får PPD fra alle maskinene i en monitor.

3k+ 13 / 1.5k+ 6 / 800+ 15 / 400+ 16 / 200+ 17 / 100+ 20 / 1+ 34

Ops listen flyttet seg da jeg postet.

Har vi virkelig 121 foldere på laget som leverer 1-3K PPD?

Det er snakk om kun CPU-folding 24/7 , de har jo skjermkort også.

Hva betyr de tallene? Folder de bevisst?

For å ikke snakke om de 2,546 som har foldet for dette laget men sluttet.

Endret av War
Lenke til kommentar

Enig, kjekt at de sier fra når de planlegger dyrere strøm og avgifter (siste blir tullete). Meld gjerne i fra her når nyheter om slikt kommer.

Nyhetene er også viktig for at nordmenn skal finne seg i de tåpelige avgiftsprisene år etter år.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette forklarte det ganske bra

- Vannstanden i magasinene var lav allerede før kulden satte inn. Slik det ser ut nå vil kulden vil vedvare minst et par uker til. Dermed får magasinene lite påfyll, samtidig som etterspørselen går opp. Dermed må prisen opp for å dempe forbruket, og for å få opp utenlandsk varmekraftproduksjon og dermed kunne maksimere importen, legger han til.

Her er pris pr MW

( Se på tallene som øre og trekk fra 10 så stemmer det ca for KW)

Husker i fjor da det kistet 1400 europr MW

Er en 100lapp dyrere siste 2-3 dagene pr MW.

Her kan man egentlig sjekke selv hele tiden.

post-64596-0-37051100-1290637670_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg er nå uansett ikke overbevist om at den gjennomsnittlige husstand kan gjøre så veldig mye mer enn å bare betale høyere regninger. At man skal kunne dempe forbruket i så stor grad om vinteren er mindre gjeldende for mange private husstander.

Det er derimot avgiftene som er det verste her og ikke markedsprisen på strøm.

Vet også om flere steder man kan følge med på priser, utviklinger og nyheter men man vil jo helst gjøre annet enn å bekymre seg for strømprisene hver vinter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...