Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Betaler foreldrene strømmen hadde jeg foldet.

Sjekk forskjell på de to øverste ( 295 på 2 kort satt mot hverandre med en liten hissig vifte)

VS

Nytt 295 med 2 brikker på en plate samt en større vifte på midten.

Ca 20C forskjell.

Lurer på hvor lenge kortet varer på 100C hele døgnet.

post-64596-0-11560200-1290384406_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betaler foreldrene strømmen hadde jeg foldet.

Sjekk forskjell på de to øverste ( 295 på 2 kort satt mot hverandre med en liten hissig vifte)

VS

Nytt 295 med 2 brikker på en plate samt en større vifte på midten.

Ca 20C forskjell.

Lurer på hvor lenge kortet varer på 100C hele døgnet.

Er vel ikkje heilt optimal tempratur... men pytt sann!

Ser at den eine har krøpet opp på 103 grader og den andre er på 100 grader.

Dette er første generasjons 295 GTX... Ryker den så ryker den, fleire på butikken.

Skal jo tåle å bli brukt? Ikkje var det støv i den heller.

Kjenner det på meg at denne pc'n MÅ ut på "server" rommet om den skal stå på vidre... Jetfly!

Den bruker 335 watt heile pc'n, den stod tilfeldigvis i wattmeteret.

post-3331-0-68772800-1290401033_thumb.png

Lenke til kommentar

RED-light på 295 er 112 grader.

Ett kort har dødd hos meg, komplett ga meg nytt som var mye bedre med tanke på kjøling og design.

Er jeg heldig ryker det andre også før 23 jan.

14K er min 480-PPD

Spiller battlefield så bare dro opp klokken helt random 797/1595 og glemte å sette den tilbake.

Nå er temp 74C og PPD 16000 /P6800

2k boost med en random klokk, kanskje jeg skulle klokke den skikkelig siden jeg har temp til det.

Endret av War
Lenke til kommentar
Hva mener du? På mitt gigabyte extreme er det plass til 3 kort, men da vil det siste treffe /dekke alle usb/lyd/power/reset-kontaktene.

I mitt kabinett var det bare en åpning igjen når 3 kort var montert. Fysisk var det plass til "bredden" av kortet i kassen, men det doble bakstykket på skjermkortet ble i veien. Dermed byttet jeg til et enkelt stykke og voila kunne kortet smette inn og festes på vanlig måte, se bilde:

post-53451-0-79645200-1290418482_thumb.jpg

Power/reset kontaktene måtte jeg legge litt flate (på siden) etter at de var koblet til . Tapet bare over dem for ikke å kortslutte noe med undersiden av kortet. Usb/lyd hadde jeg ikke bruk for og selve tilkoblingene gikk akkurat klar under kortet.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det jeg ikke fatter er at ingen av dere rappet det nydelige DFi-kortet jeg la ut på brukten for en stund siden, Der har du 2 frie slotter mellom sporene, dvs x16-slotter i posisjon 1,4 og 7. Blir bedre temps av aånt :) Lå der i sikkert en måned før jeg omsider greide å bli kvitt det...

Fader at du ikke ga oss beskjed da :p

Lenke til kommentar

Mange av Quadro kortene er myntet på mer minnekrevende applikasjoner så de gir ikke alltid PPD ift. pris slik sett. De er også ofte optimalisert i drivere ol. mot helt andre formål enn typisk FAH.

Typisk bedriftssegment for design og animasjon mm.

http://www.nvidia.co.uk/page/workstation.html

Tesla er i så fall mer rettet mot HPC og denne slags type arbeid.

http://www.nvidia.co.uk/page/tesla_computing_solutions.html

Men ellers er jo det fine med vanlige skjermkort og CUDA at man kan få rimelig god PPD per krone ift. disse dyre spesialproduktene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er bedrifter innen biologi som "folder" på sitt eget arbeid.

Nvidia sender ikke racks med 460 da, men nettopp disse "spesialproduktene"

Virker ikke optimalt.

Sitter akkuratt nå og bygger ny rigg med plass til 3 kort.

460 er i posten så jeg skal sette av plass i midten til det.

post-64596-0-31649600-1290447670_thumb.jpg

Lenke til kommentar

800D er et flott kabinett :thumbup:.

I dag begynte jeg å få en del "unstable machine" på øverste kortet med høyere klokk så jeg gikk ned til trofaste 800/1600 igjen og stock volt. Regner med å ha GTX480 oppe å folde igjen i løpet av morgen kveld, så da blir det varmt nok forløpig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det jeg ikke fatter er at ingen av dere rappet det nydelige DFi-kortet jeg la ut på brukten for en stund siden, Der har du 2 frie slotter mellom sporene, dvs x16-slotter i posisjon 1,4 og 7. Blir bedre temps av aånt :) Lå der i sikkert en måned før jeg omsider greide å bli kvitt det...

Fader at du ikke ga oss beskjed da :p

Tenkte dere sjekket, også er det kanskje imot forumreglementet å "reklamere" for den type ting...?

Skal si fra om jeg har noe annet snacks, of course :p

Lenke til kommentar

Yes P5768 gir 1500ppd mer pr core på 295

30k med 2 kort. Og på toppen av det hele er temp 10 grader lavere med disse jobbene.

Her er resultatet av kabinettet med 480 og 260 samt 460 som skal i mellom, men det er i posten akkuratt nå.

Det ble jaggumeg plass helt nederst da kabinettet har luftehull under slotten bak så det kan folde på den plassen.

post-64596-0-25482900-1290474515_thumb.jpg

post-64596-0-23997900-1290474522_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Gratulerer, veldig bra at det kommer nye som stiger på listene. At China tar oss igjen får vi godskrive Nobels fredspris for 2010.:)

Ser at jeg har fått en ny P6811 på GTS450 som jeg ikke har sett før. Høy credit med 7202 men lavere PPD enn P6800. Temperaturen på GPU stiger også med 5 grader. Tror ikke jeg liker denne spesielt godt.

post-53451-0-74798600-1290501390_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

*tok feil av hvem og hvilke kort*

EDIT:

Selv SC 460 utgaven ser ut til å kunne dytte luft begge veier så også her er det kanskje verdt et forsøk om kortene er varme. Ellers spent på å se hvordan P6811 har gjort seg når jeg kommer hjem.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

GTS450 holder som foreløpig høyeste topp med 58 grader og er ennå det jeg kaller kjølig så det tror jeg ikke er nødvendig. Jeg bare nevnte forskjellen i temperatur mellom P6800 og P6811 som utgjorde en økning på 5 grader, ikke all verden, men dog en økning. Merker dere samme tendens på GTX460 med denne WUen? Ellers så er jeg veldig fornøyd med GTS450. PSData gikk tom for kort så jeg må nok vente en stund på de resterende tre som er i bestilling.

Men takk for tipset likevel.:thumbup:

Edit: Ellers så ser jeg at MPX selger http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=614790 EVGA GTS450 "ForTheWin" med hastighetene 920 1840 4100 http://www.evga.com/products/pdf/01G-P3-1458.pdf Dette er jo ferdig blodklokket med garanti, og hadde jeg sett dette tidligere så ville jeg vurdert dette framfor MSI sitt kort.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Mindre Watt på de tunge WUene, og forhåpentlig mer PPD på de gunstigste, samt at kortet er noen hundrelapper rimeligere. Men det jeg ser nå er at jeg har problemer med holde varmen på kontoret etter at kulda kom med en rigg som kjører i7 920 med bigadv + GTS450. Riggen bruker bare mellom 350 - 380 Watt og det blir det ikke mye varme av.

GTS450 blir ikke varmere enn 58 grader hos meg med P6811, på de andre WUene ligger det fra 53 grader og under.

Kanskje må jeg sette inn et skjermkort til hvis det blir kaldere enn 6 - 8 minusgrader ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...