Muffinman Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Da har jeg fått testet 3d på 460gtx-kortet mitt for første gang. Kjører fint gjennom 3dmark06 på 880mhz, ingen feil i grafikken. Under folding hører jeg en høyfrekvent pipelyd fra boksen, svakere på standard 700mhz enn på safe mode 675. Kun lyd når gpu-klienten kjører, ikke under 3dmark. Er vel vanskelig å få gjennomslag for en reklamasjon når kortet fungerer fint i 3d, så jeg får bare prøve ei stund til og se om det forverrer seg. Endret 17. november 2010 av Muffinman Lenke til kommentar
War Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg fikk nytt kort av komplett, fungerte som snekkern i benchmarks/grafikk, men ikke til folding/cuda. Skriv at kortet ikke fungerer til cuda-programering. Folder det, men lager ulyd så fungerer det vel. Det er et tegn på billige elektrokomponenter, 99% av tillfellene er det fra PSU. Om du folder på 100% og loadkurven er stabil og poengene rett så fungerer vel kortet. Da ville jeg foldet til det knakk for å så sende det inn. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Muffinman: Da mitt gtx 280 tok kvelden, kunne jeg være i 2D. Men med en gang jeg prøvde å starte folding og 3Dmark, fikk jeg mange fine farger på skjermen. Den lyden du sikter til har jeg også på mine, men jeg er ikke sikker om det kommer fra kortene eller psu. Jeg kjører 10 kort på 810/1620 og 1 på 805/1610. Tempen er mellom 58-62C på alle kortene. PPD er mellom 10600-10900 per kort. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg tipper det er noe resonans ute og går, eller noe i den duren. Skulle ikke forundre meg om det blir bedre på veldig høy frekvens, forsåvidt Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jo, det er mer merkbart med 675mhz på kjernen enn på standard 700. Har foldet siden i går kveld på standard hastighet uten noe tull nå, og må si at jeg ikke hører særlig mye av lyden. Jeg er egentlig ikke veldig bekymret. Går det til h... er det jo garanti/reklamasjonsrett på kortet. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Som sagt så kjører mitt GTX 460 stabilt på 850MHz, tror ikke det skal være noe problem. Flaskehalsen her er collect serverene hos Stanford som koster meg poeng Edit: Jeg har en Corsair VX550W strømforsyning Endret 18. november 2010 av oldboy Lenke til kommentar
War Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Skriv gjerne hvilken PSU dere har og hva den leverer til , sammen med disse feilmeldingene. Etter at jeg byttet ut alle mine maskiner med 1500W har jeg ikke hørt en ulyd. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg ser omtrent et halvt minutt fra ferdig foldet til oppstart av neste WU med GPU3. Fra tid til annen kan det være litt kluss, men det har vært stabilt en stund nå. Opp/nedlasting er omtrent 200/40 kB/s. Før fiberen kom så lå hastigheten begge veier rundt 40 kB/s, altså ingen stor endring på GPU. For bigadv derimot, er forskjellen markant. Fra start sending til entering MD på neste, går det nå bare såvidt over 2 minutter kablet og litt lenger trådløst. Før kunne det ta over en halvtime. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 War: De fleste psuene jeg har er crosair hx750W + tx750W, jeg har 4. Så nei jeg hører det ikke på alle mine maskiner. Men for å si det slik, jeg driter i om de kviner/støyer litt. Det som er viktig er at de funker. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Litt forskjellige utfordringer på nyriggen. Har foldet stabilt med smp-klienten på min x6 1055 @ 3.8 ghz med fine lave temperaturer og lav vcore. Imidlertid får jeg problemer hvis jeg kjører Prime. Umulig å ikke få feil på large fft etter kort tid over 3.4, og under det stiger temperaturen jevnt helt til pc`n slår seg av ?!! Ser ut som temperatur en stopper å stige og at det er primestabilt på 3.2 ghz, men dette var utrolig merkelig! Er det virkelig så stor forskjell på hvordan F@H og Prime stresser cpu? EDIT: Mulig det er en bug i hovedkortet når det gjelder vcore verdier...sitter og småjusterer på overklokkingsverktøyet for windows som medfølger hovedkortet og tenkte at siden jeg ikke fikk farta opp kunne jeg ivhertfall se hvor langt ned jeg kunne gå på vcore. Merkelig nok havnet jeg så langt ned som skalaen går uten at det oppstod ustabilitet, og nå primes det for harde livet på 3.5 ghz - stabilt så langt og kjølig. Får håpe jeg er på sporet av noe så dette kan bli en dugande foldingrigg som holder varmen på badet i vinter Endret 18. november 2010 av Muffinman Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 War:Chieftec Nitro 750W på Asus Crosshair IV, X1055, GTX4601MB. 4GB ram, to disker og 1 dvd-brenner. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Dere har iallefall mer en nok ampere, verre med de med 350W-Qtec som de skal sette inn 285 i. Lurer på om jeg skal binde strømmen i 2011. Ble 14kr kw i fjor og da blir regningen stor. Evt registrere mer nå og kutte i notasjonen i vinter. Skrev inn 37651 og war på nytt i alle filene, vet ikke hvordan jeg sjekker hva som sto. Endret 19. november 2010 av War Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Du sjekker det i starten av loggen. [19:00:04] - Ask before connecting: No [19:00:04] - User name: streymoy (Team 37651) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Vil det fungere å registrere mer strømbruk til nettselskapet når prisen er lav? Virker merkelig om det skal være så enkelt å forhåndsbetale strøm billig? Dette kan vel dere storfolderne mer om, gi gjerne en liten "avhandling" på dette temaet her . Penger å spare på strøm om vinteren gjør ikke vondt. Endret 19. november 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Theo: Det er fullt mulig ja. Men det avhenger av at ikke alle naboene gjør det samme. Da vil de fatte mistanke når de måler helt annet ved trafoen. Noe avvik er helt greit. Det kan skyldes mange forhold. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Hmm greit å vite. Får vel også se på mulig binding. Selv om det statlig ble tatt ut 30milliarder i overskudd fra strømselskapene nylig så skal prisene være like ville som vanlig. Et overskuddskalas jeg ikke har lyst til å være med på. Endret 19. november 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Strøm produseres stort sett av kjernekraft og kull i Europa. Det er de høye kostnadene der og etterspørselen som setter prisene i strømmarkedet. At strøm er langt billigere å produsere i Norge enn utsalgsprisen er bare et lykketreff for krafteierne og kommunene som tar store avgifter på naturbruken fra selskapene. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Noe er vanvittig feil når et slikt overskudd tas ut ift. hvordan man priser disse avgiftene. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Metode nr 2 er å registrere målingen den dagen du leser i avisa at strømmen er dyr. Så registrerer du igjen etter 2-3 uker når den er på normalnivå igjen. I den perioden noterer du bare minimumsforbruk så den perioden med dyr strøm ikke regnes inn i gjennomsnittet når du får regning. 1feb 20444 10 feb = dyr strøm , registrer 20667 ( tallet du har kommet frem til den datoen) Dyr strøm i 2 uker 24 feb (billig strøm igjen) registrer 20701 ( ekte er kanskje 23500) Neste registrering registrer som verdien er. Da har man kuttet ut de 2 dyre ukene i regnskapet. Dvs registrere strømmen den dagen det blir dyrt, registrere igjen når perioden er over, men registrer så lite som sansynligvis mulig, så registrer vanlig verdi når man skal skrive av pr 3 mnd. Dette er mulig så lenge man ikke har sanntids-måling som vi skal få snart. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Hmm, jaggu godt tips jeg ikke har tenkt over før du påpekte det Men typisk at det kommer et tiltak for å ødelegge det. Men denne sanntidsmålingen krever vel utbytte av målere i husstander? Hvem skal påkoste det? Endret 19. november 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå