Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått testet 3d på 460gtx-kortet mitt for første gang. Kjører fint gjennom 3dmark06 på 880mhz, ingen feil i grafikken. Under folding hører jeg en høyfrekvent pipelyd fra boksen, svakere på standard 700mhz enn på safe mode 675. Kun lyd når gpu-klienten kjører, ikke under 3dmark. Er vel vanskelig å få gjennomslag for en reklamasjon når kortet fungerer fint i 3d, så jeg får bare prøve ei stund til og se om det forverrer seg.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk nytt kort av komplett, fungerte som snekkern i benchmarks/grafikk, men ikke til folding/cuda.

 

Skriv at kortet ikke fungerer til cuda-programering.

 

Folder det, men lager ulyd så fungerer det vel.

Det er et tegn på billige elektrokomponenter, 99% av tillfellene er det fra PSU.

 

Om du folder på 100% og loadkurven er stabil og poengene rett så fungerer vel kortet.

Da ville jeg foldet til det knakk for å så sende det inn.

Lenke til kommentar

Muffinman:

Da mitt gtx 280 tok kvelden, kunne jeg være i 2D. Men med en gang jeg prøvde å starte folding og 3Dmark, fikk jeg mange fine farger på skjermen.

Den lyden du sikter til har jeg også på mine, men jeg er ikke sikker om det kommer fra kortene eller psu.

 

Jeg kjører 10 kort på 810/1620 og 1 på 805/1610. Tempen er mellom 58-62C på alle kortene. PPD er mellom 10600-10900 per kort.

Lenke til kommentar

Jeg ser omtrent et halvt minutt fra ferdig foldet til oppstart av neste WU med GPU3. Fra tid til annen kan det være litt kluss, men det har vært stabilt en stund nå. Opp/nedlasting er omtrent 200/40 kB/s. Før fiberen kom så lå hastigheten begge veier rundt 40 kB/s, altså ingen stor endring på GPU. For bigadv derimot, er forskjellen markant. Fra start sending til entering MD på neste, går det nå bare såvidt over 2 minutter kablet og litt lenger trådløst. Før kunne det ta over en halvtime.

Lenke til kommentar

Litt forskjellige utfordringer på nyriggen. Har foldet stabilt med smp-klienten på min x6 1055 @ 3.8 ghz med fine lave temperaturer og lav vcore. Imidlertid får jeg problemer hvis jeg kjører Prime. Umulig å ikke få feil på large fft etter kort tid over 3.4, og under det stiger temperaturen jevnt helt til pc`n slår seg av ?!! Ser ut som temperatur en stopper å stige og at det er primestabilt på 3.2 ghz, men dette var utrolig merkelig!

 

Er det virkelig så stor forskjell på hvordan F@H og Prime stresser cpu?

 

EDIT: Mulig det er en bug i hovedkortet når det gjelder vcore verdier...sitter og småjusterer på overklokkingsverktøyet for windows som medfølger hovedkortet og tenkte at siden jeg ikke fikk farta opp kunne jeg ivhertfall se hvor langt ned jeg kunne gå på vcore. Merkelig nok havnet jeg så langt ned som skalaen går uten at det oppstod ustabilitet, og nå primes det for harde livet på 3.5 ghz - stabilt så langt og kjølig. Får håpe jeg er på sporet av noe så dette kan bli en dugande foldingrigg som holder varmen på badet i vinter :wee:

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Dere har iallefall mer en nok ampere, verre med de med 350W-Qtec som de skal sette inn 285 i.

 

Lurer på om jeg skal binde strømmen i 2011.

Ble 14kr kw i fjor og da blir regningen stor.

 

Evt registrere mer nå og kutte i notasjonen i vinter.

 

 

Skrev inn 37651 og war på nytt i alle filene, vet ikke hvordan jeg sjekker hva som sto.

Endret av War
Lenke til kommentar

Vil det fungere å registrere mer strømbruk til nettselskapet når prisen er lav? Virker merkelig om det skal være så enkelt å forhåndsbetale strøm billig?

 

Dette kan vel dere storfolderne mer om, gi gjerne en liten "avhandling" på dette temaet her :). Penger å spare på strøm om vinteren gjør ikke vondt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Strøm produseres stort sett av kjernekraft og kull i Europa. Det er de høye kostnadene der og etterspørselen som setter prisene i strømmarkedet. At strøm er langt billigere å produsere i Norge enn utsalgsprisen er bare et lykketreff for krafteierne og kommunene som tar store avgifter på naturbruken fra selskapene.

Lenke til kommentar

Metode nr 2 er å registrere målingen den dagen du leser i avisa at strømmen er dyr.

Så registrerer du igjen etter 2-3 uker når den er på normalnivå igjen.

I den perioden noterer du bare minimumsforbruk så den perioden med dyr strøm ikke regnes inn i gjennomsnittet når du får regning.

 

1feb 20444

10 feb = dyr strøm , registrer 20667 ( tallet du har kommet frem til den datoen)

Dyr strøm i 2 uker

24 feb (billig strøm igjen) registrer 20701 ( ekte er kanskje 23500)

Neste registrering registrer som verdien er.

 

Da har man kuttet ut de 2 dyre ukene i regnskapet.

Dvs registrere strømmen den dagen det blir dyrt, registrere igjen når perioden er over, men registrer så lite som sansynligvis mulig, så registrer vanlig verdi når man skal skrive av pr 3 mnd.

 

Dette er mulig så lenge man ikke har sanntids-måling som vi skal få snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...