Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Den ligner veldig på 2692 og gir vel omtrent samme ppd som de andre non-2684. Det er uansett bra sålenge alle riggene kjører big og ingen 2684. Litt synd at gtx 460'ene bare plukker opp 6800. Har satt ned klokka til 810 MHz og spenningen nesten til stock. Likevel trekker de 20W mer enn før og ppd er ned nesten 10k.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved CPU folding så er det SMP som gjelder hvis CPU er kraftig nok. Jeg hadde for noe tid siden en Intel Core 2 Duo 6850 klokket til 3.5GHz i folding, og den ga 1200 - 1500 PPD avhengig av type WU. Med vanlig (ikke SMP) CPU folding gir den som du sier 2 - 300 PPD. En Q6600 klokket til 3.5GHz gir foreks mellom 5 - 7,5K PPD med SMP. Jeg kjørte også med Amd sine 2 og firekjerner som ga fra 1K til 4K ved SMP. i7920 gir det du kan lese av i tabellen min 3 - 4 meldinger tilbake her. Når man kjører CPU folding, og spesielt SMP og bigadv så er det GHz og mange kjerner som gjelder for å si det enkelt. Minumumskrav for å kjøre big er 4 kjerner / 8 tråder og min. 3.5GHz.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jepp da ser det ut som man omtrent bare får p68xx på 460 kortene. Det ble ikke så ille mye mer lyd ift. hva jeg fryktet på mine kort. Men de kjører nok varmere og trekker mer strøm. PPD har sunket til 22k PPD fra 29k på 2 kort.

 

Dette må virkelig gjøre vondt for alle 450 folderne. CUDA og hvordan den kjører/iverksetter foldingen på GPU/shadernee er mye mer folsøm på om størrelsen på arbeidsoppgaven passer til hardwaren og derfor håper jeg V7 klienten vil få innebygget sjekk på dette når WUer lastes ned til kortet. Men det blir nok en ønskedrøm.

 

Hvis jeg ikke får særlig mer støy eller problemer enn jeg ser nå med p68xx@460 så skal de få kjøre. De oppførte seg vesentlig verre forrige kveld men det kan være de løste div. problemer før den slapp ut av -advmethods, virker helt klart slik.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg synes p68xx har oppført seg overaskende pent, veldig lite støy til nå og de 2 kortene ligger faktisk på 22,6K PPD med 800/1600 og samme spenning som jeg alltid har hatt.

 

Det virker for meg som disse WUene og/eller kjernene har blitt krafti forbedret fra de vi fikk med -advmethods, selv om de trekker mer strøm og gir en del lavere PPD på 460.

 

Akkurat nå er det "helt ok" på 460 men ståa kan kanskje være en del verre på 450.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Får mitt første GTS450 på torsdag eller fredag så da får jeg se hvordan de tar disse. Har 3 stk. til i åpen bestilling, men skal teste dette ene først innen jeg trykker <Enter> på de tre siste. Samme problemet eksisterer på GPU2 WUer hvor det stort sett bare eksisterer 494p som oppfører seg likt de dere plages med, elendig PPD og mye varme.

Lenke til kommentar

Sliter litt med GTX460-kortet mitt. Det later til å være stabilt på 850mhz, men etter et døgn fikk jeg feil slik at klienten gikk i pause. Har klokket ned og ned og er nede på standard hastighet, men fikk etter en tid samme feilen der også. Kjølingen er det ikke noe i veien med, kjører vifta på kortet på 65% ved std klokk og det gir kjernetemp på litt over 50 grader under load.

 

Det kan gjerne gå 10-30 timer mellom hver gang dette skjer. Kan det være kortet det er noe feil med eller er det sannsynlig at det er klienten/unitene som er buggy?

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Tenker du på 850 eller standardhastigheten på 700Mhz? Det skjedde jo etter en tid da også. Hva mener du er fornuftig hastiget med disse unitene?

 

EDIT: Får bare 2-3 grader forskjell på kjernen (52 vs 49-50) på 850 vs 675 med vifta på max. Det er ikke temperaturen som lager krøll ihvertfall.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Jeg sjekker PPD 10 ganger om dagen og slike jeg ser den er den stabil +- noen hundre.

Pga forskjellige prosjekter er PPD mange tusen lavere en normalen, men 47,932?

 

Det er ca 10000PPD mindre registrert pr dag på meg en det F.mon viser.

Er det vanlig?

 

Oppdateringene pr 3 time er også rare, pleide å være stabile , like tall.

Nå er alle tall lavere, men 3x dagen kommer det en stor verdi.

 

FahMon viser 57-61K pr dag 24/7 , men registreringene er ca 41-48K , noen oppdateringer med 0 osv.

post-64596-0-14806200-1290006065_thumb.jpg

post-64596-0-59935100-1290006214_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Fmon stemmer aldri med online stat hos Extreme Folding. Dette skyldes som regel 3 forhold.

 

1. Fmon viser PPD i øyeblikket eller et snitt i løpet av et kort tidsrom

2. Extreme Folding Stat viser gjenomsnittet, utregnet over flere uker

3. Fmon trekker ikke for tiden som går til opp og nedlasting av WUer

 

Men forskjellen du har er veldig stor, større enn forholdene nevnt over skulle tilsi. Du bør nok dobbeltsjekke alle config-filene dine.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...