Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ville ikke vært pesimistisk på det ennå -alias- og som sagt, scientific=no og ikke bruk -advmethods så vil du styre unna så lenge det er mulig. Disse to settingene står for det samme men lett å glemme den ene.

 

Men nå har vi siden de første kortene kom antydet at 450 hovedsaklig er god på 925 og 912 samt evt. andre proteiner som måtte komme rundt den størrelsen, så det burde ikke komme som en overaskelse nå ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det har du rett i, jeg har ikke fått 611Wuer. Jeg får bare 925/912 wuer nå.

Men skal vi si vi er enige nå, ble mye off topic på grunn av den.

 

bruce wrote:

Your post is a request for a new feature. [The bigadv flag denotes a trial for the SMP client. The GPU client doesn't understand the flag.] It's highly unlikely that new features will be added to V6 since all of the development efforts are going into the V7 client or into new science features in a FahCore.

 

I have no predictions about what might happen to the bigadv flag in V7.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Hvorfor har du gått over til boinc?

 

Du kan lese dette: Du kan lese her: http://folding.stanford.edu/English/FAQ-highperformance#ntoc10

FAH on BOINC

 

 

BOINC is an infrastructure for doing distributed computing. BOINC is produced by the same group at LBNL which has done SETI@Home and has become a useful tool for distributed computing. We have been exploring using BOINC as an additional client in addition to the existing FAH clients in order to give donors a choice (especially those who currently run BOINC).

 

January 2006 We have an initial release client which we alpha tested in a small group. This has lead to some issues which have been difficult to resolve and we are delaying our launch until these issues can be resolved to our satisfaction.

 

April 2006 We have updated much of the code, but are now in the midst of dealing with staff turnover in the BOINC part of the development team, which has slowed development.

 

June 2006 Until such time as our staffing situation changes, and the incompatibilities on both sides are resolved, further development has been shelved.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Da har jeg justert litt på nyburken, og ppd har gått opp fra ca. 18-20K til 25-26K. Ligger nå samlet på rundt 32K med et lett overklokket 8800GT, en AMD sekskjerne [email protected] og et 460GTX som også har fått skrudd opp takten litt. Det skal få stå og godgjøre seg slik til jeg får tid til å gjøre mer seriøs overklokking. Her er det potensiale, hastigetene som kjøres nå er langt unna ustabilitet med standard spenning, og temperaturene er lave og fine.

 

Artig å klatre litt på teamlista igjen.

 

:)

Lenke til kommentar

Jaja, hadde håpet på å slippe unna de wuene, men nei du. Nå kommer de.

 

Hi,

 

GPU3/Fermi project 6800 will be on fah soon, which is our second-stage sampling of the amyloid beta peptide.

 

Point and deadlines:

P6800 -- 1298 points, preferred deadline 4 days, final deadline 10 days

 

 

Thanks!

 

yslin

 

 

http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=24&t=16735&sid=608e409491c3fc10f362d78137c0058b

Lenke til kommentar

Om man blir påtvunget store ugunstige proteiner på lette kort kan det være kortene tas ut av drift hos meg. Da blir ett satt i en HTPC og det andre i en barebone hos dattern.

 

Vi får se hva som skjer.

 

Min mening er at de snart må klare å avpasse WUene til kortene slik at kun de kraftigste kortene får de tyngste proteinene å jobbe med etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Drop i PPD gjør meg ingenting, det er mer at at størrelsen er ugunstig ift. HWen. Jeg vil fort høre utover kvelden om jeg får noen.

 

Wholeheartedly agreed. GTS 450 and lower should fold the smaller units, and GTX 460 and higher should fold the larger atom units. I seriously hope this gets addressed to some extent with V7.

 

While I realize science dictates the work, the work should be more appropriately allocated to optimum available hardware to run it both with GPU and CPU clients.

Jeg tror nok dette kan skape en liten storm i folding miljøet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ikke lenge til jeg kommer meg på topp 500-lista i gruppa vår :)

 

Med denne farta, er jeg på plass 152 om 365 dager. Hadde håpt å komme på topp 100 en gang i tida, men det var ikke så enkelt...

 

Folder på GPUen min, GTX 280, så mye jeg orker med viftestøyen og så mye temperaturen klarer :)

 

CPU-folder ikke enda. Har en laptop stående, vurderer litt å legge inn en klient på den.

Lenke til kommentar

Den problematikken er ikke ny og forskjellene var (er kanskje enda) større på den klassiske klienten. Skillet her gikk mellom AMD og Intel, noen WU'er lot seg folde mye mer effektivt på AMD enn Intel og vise versa. SF viste ingen tegn til å gjøre noe med og gjør det neppe nå heller. Droppet i ppd er heller ikke mer enn 35-40% nå, på de klassiske WU'ene kunne en plattform være 2-4 ganger mer effektiv enn den andre.

Lenke til kommentar

Hvorfor har du gått over til boinc?

 

Gikk over til boinc da det var litt "enklere" og holde styr på, samt at jeg kunne delta på flere prosjekter. Er fremdeles med på PS3'n.

Har forresten 3 stk gtx 480 og en 460 samt i7 930, hvor mye PPD kunne denne riggen produsert sånn ca?

På gtx 480 vil du få ca 14-16000PPD, gtx 460 vil du få ca 10-15000. Men det har også å si hva du kjører gpuene på, og hvilken wu du får?

På mine gtx 460 kjører jeg 810/1620 og får ca 14-15000 på 925/912P Wu.

Er lenge siden jeg sluttet å bruke ps3, bruker for mye strøm. Den bruker ca 200W og bare ca 1000PPD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...