Gå til innhold

Anbefalte innlegg

La inn bestilling på ett kort hos ps.no før det blir tomt på lager der også, for å teste det ut før jeg evt. kjøper flere. De har dette hos Amentio også, og til en litt rimeligere pris, men er tomme akkurat nå. Fordelen med Amentio er at jeg kan hente de fraktfritt i Tromsø.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du blir neppe misfornøyd med et gts 450. De gir en helt annen ppd enn gts 250 og tilsvarende. Amentio ser ut til å ha blitt langt tregere til å levere enn før. Har hatt et pr tastatur, ei mus og et stykke SW i bestilling siden 24/10. Musa var ikke på lager ved bestilling, nå er tastaturet utsolgt og slik går dagene. Bestiller man en og en artikkel, går det kanskje bedre. Sålenge en kan hente på Datakjeden er det fraktfritt.

Lenke til kommentar

Ser ut som kortet ditt kjører på halv fart. Sjekk hvilken frekvens det kjører på. Det kan hende du må ta en restart av PC'en for å få det opp i normal hastighet.

 

Edit,

Har du hatt EUE i det siste, kan det ha forårsaket at GPU-klokka er klokket ned. Da må du ta en restart av PC'en for å få normal klokke. Årsaken kan være at en 611 poenger eller et av disse nye 6800/11 WU'ene har vært i tøffeste laget på 850 MHz. Du kan da enten klokke litt ned eller øke spenningen et hakk.

Endret av ei57
Lenke til kommentar

260 viser 6466

480 viser 0

og en core på cpu viser 0.

 

Hvordan fikser jeg dette? prøvd alle PPD-programmene og lagt inn alt på nytt i selve config-filene.

 

Selve foldingen fungerer/ dvs 80% 81% osv, den "kjører iallefall"

 

 

Jeg la inn -advmethods på fermi, må jeg ha passkey på 480kortet?

post-64596-0-35122100-1289744094_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

Du kan prøve Tools - Download New Projects, det bør fikse FahMon. Tror ikke du trenger passkey for FahMon sin del og heller ikke for å folde. Det er vel kun på WU'er der det deles ut bonus at den er nødvendig. Har du passkey, så skader det ikke, og den dagen det eventuelt kommer bonus-WU'er, er du beredt.

Lenke til kommentar

War: Legg inn passkey om du har. Folkens, passkey er ikke bare for å få bonus poeng? Det er også for at ingen skal kunne missbruke ditt bruker navn.

Du har fått de store wuene.

Tenk om du har 50 stk som bruker war som brukernavn i foldinghome? Hvem skal jeg send de poengene til? Så skaff dere passkey folkens?

 

alias: Ville helle kjøpt gtx 460. 460 har 336, 450 har 192 cores(shaders)

Evge 460 SC har også 10års garanti, men ja det er ca 500kr dyrere. Grunne er at vi vet ikke hvor lenge vi har 925/912 P wuene

Har faktisk vurdert å kjøpe 580 SC evga, men tro neppe jeg gjør det.

 

Edit: alias det kortet du har bestilt har 2år?

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor lang garanti det har, men 2 år er vel sannsynligvis riktig. Uansett så har det 5 år reklamasjon i Norge mot feil på hardwaren og det skal holde rikelig. Du bruker neppe dine kort om fem år så 10 år garanti er i beste fall en ren gimmick.:) Når det er sagt så mener jeg selv også at EVGA sine kort absolutt er de beste som er å få.

 

Grunnen til at jeg vurderer akkurat dette kortet og spesielt GTS450 er forholdet PPD/Watt som jeg oppfatter som veldig bra, men jeg vet jo ikke sikkert før det er testet ut. Det er overklokket ganske ekstremt fra fabrikk, noe som betyr at det kanskje er spesielt utvalgte eksemplarer som slipper gjennom. I tillegg var de ganske rimelige. Men får jeg det ikke til å fungere så blir det ikke flere av disse. Slik jeg forstår det så er det ingen som har testet dette kortet i folding så jeg er litt spent på resultatet. Alt over 12K PPD blir bonus.

 

Edit: MSI gir generelt bare 12 måneder garanti på skjermkort ser det ut for i følge denne siden: http://eu.msi.com/index.php?func=html&name=warranty_policy

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nei alias, du har 24md. Du finner det ut om du går inn på komplett.

Jeg kjører mine på 810/1620 og har ca 15000PPD på 925/912P wuene. Kan tenke meg at ca 100w på kortet + 67 watt til systemet, da tenke jeg på måler 4 = 167W.

Det er når de kjører 925P og 912P wuene.

 

Og alias, jeg tror neppe du får nytt(skjermkort) på reklamasjon i norge. Men på ett kjøleskap/komfyr/vaskemaskin osv, ja der ville du nok fått reklamasjon. Fordi de er laget for å vare lenger enn 5 år. Derfor er det forskjell på garanti og reklamasjon, så har du også produsent garanti.

Lenke til kommentar

Misbruker navnet ditt? Det eneste som skjer er at navnet du bruker får tildelt flere poeng i statistikken. Passkey+navn har riktignok en mening lenger frem ift. autentisering av alle poeng men det er ikke på banen ennå. Når det gjelder 80%en så er det ift. navn+passkey så om noen misbruker navnet og dropper WUer for å få deg under 80% så vil ikke det virke uten at de også har riktig passkey.

 

Nå er det ingenting i veien for å bruke passkey på alt av klienter, men det er først om passkey kommer på avveie at det kan bli noe misbruk.

 

Når det gjelder 460 og 450 ift. antall shadere så har det like liten mening som 480 vs 460 å kun se på antall shadere.

 

450s 192 shadere og forbedringene i GF106 kjører 925 og 912ere mer effektivt per krone og watt enn 460. Det eneste man kan si ift. flere shadere er at jo større proteinene er jo større fordel har flere shadere selv på mindre effektiv arkitektur som GF100.

 

-alias-:

Utfra rapporter fra andre GTS450 brukere skal du kunne overklokke kortet til 925Mhz med folding uten særlig problem, men det er ingen garantier.

 

Gjentar denne fra foldingforum:

With projects awarding 925pts, my 450gts @925 gets more points per day than the 460gtx @825.
Men jeg ser frem til å få tall tilbake fra en i vårt eget lag, på GTS450.

 

Noen opplever også problemer med GTS450 så det er som sagt ingen garantier for suksess.

by Qinsp » 14 Nov 2010, 23:41

 

I just started running a 450 on one machine (XP Pro) and no matter what, it never breaks 90% GPU use. I would get a similar result on certain WU's with a 460, and turning on Google Chrome would boost it to 99% with a corresponding drop in TPF. Haven't tried the Chrome Trick yet on the 450.

 

Det virker dog som de fleste opplever problemene på hovedsaklig XP og i noen tilfeller Win7 uten Aero påslått. Bruker du Win7 og slår på Aero fikser det ofte problemene.

Enabling Aero bumped both of my clients to 99%, cpu load up to 3-4%, RAM down to 1.81GB.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kjetil:

Jeg og flere andre har jo gjentatt det der til det kjedsommelige i tråden, at store proteiner ikke fungerer godt på disse kortene med færre shadere. Jo større proteiner jo bedre med flere shadere, som gjør at 611ere også gir bedre poeng på 480 enn 460.

 

Setter man scientific til no og ikke slenger på -advmethods holder man seg forløpig unna de verste av de store proteinene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Man unngår ikke 611erne såvidt jeg vet men de skaper heller ikke større problemer om man har testet klokken på kortet med dem.

 

Man unngår dog p68xx som jo er ønskelig å styre unna med 450 og 460. Dette kan dog snu seg etterhvert.

 

Etter jeg satt scientific til no og fjernet -advmethods har jeg heller ikke fått noen flere 611ere, men det tror jeg er mer tilfeldigheter.

 

EDIT:

Det jeg håper på i nær fremtid, og kanskje med v7 klienten, er at proteiner/wuer blir tildelt ift. hva slags GPU man kjører på klienten. Slik at dette parres best mulig til enhver tid. Liten vits å kjøre de store proteinene på de små kortene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...