Gå til innhold

Anbefalte innlegg

7202 poeng ser ut til å stemme. Har akkurat fått ned 2 6800, som er en smule mindre - bare 1298 poeng. Ppd ser ut til å være bare 11.5k, men de "fyrer" bedre. Jeg kunne godt klart meg uten den siste egenskapen.

 

Nå var jeg visst litt snar istad, når jeg omtalte effektforbruket. Jeg ble litt lurt av høy temp, men overså at viftene lå fast på 40%. Da er ikke 66-68C avskrekkende. Nå går viftene på 58% og tempen ligger på 68/70C.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke fått noen av disse nye, men om de er såpass harde som dere påstår kommre det til å bli et problem med 8800gt'ene mine, som allerede er gode og varme.

 

Forøvrig artig at jeg sitter på hybelen i bar overkropp, med vinduet på gløtt, og -5c ute :p 26c ved døra, og litt varmere her hvor pcene står. Tror faktisk det kan bli -20c ute utn at jeg vil lide noen nød slik jeg kjører nå (men på sommerstid er jo ikke dette i nærheten å gå lenger...)

Lenke til kommentar

Hørte 460 maskinen plutselig begynte å hive etter pusten innimellom nå og viser seg at begge 460ene har fått 6800 og 6811. Vurderer å slå av advmethods på de klientene da kortene ikke tygger såpass store proteiner særlig godt. Passer bedre for de større kortene.

 

EDIT:

Damnit, får jo disse både med og uten -advmethods.

 

EDIT2:

Hadde scientific på i client.cfg, slo av det der også så slapp jeg unna disse 460-grillerne. Tilbake til behagelige 912ere og 925ere som er som skapt for 460 og 450 kortene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mine lå på ca 10800PPD. Så var de varme og støyende. Jeg håper de kan gjøre slik som de gjør på smp -big? Da kan de som vil kjøre de beistene, for jeg vil ikke ha dem.

Det er første gang jeg har fjernet uferdige wuer, men måtte gjøre det i natt. Jeg fjernet alle (11)

For, jeg vil heller ha 611P wuer enn de 7202 og 12xx, de er laget/bør kjøres på 470/480/580, ikke 450/460.

 

knopflerbruce:

8800gt vil ikke få disse på grunn av at de er til fermi kort?

 

alias:

Jeg lovte deg mitt strømforbruk, her er de: måler 1=538W, 2=480W, 3=257W og 4=167W. De kjører nå 925 og 912P wuer.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Hei

 

En stund siden jeg postet sist, kjekt å se at Lagets PPD har fløyet opp i taket den siste måneden!

 

Passerte i går 1000 WUèr og 600 000 poeng, som er ett stort " skritt" for meg mot 1 million

Er på topp 100 listen innen i morgen natt/ overmorgen.

 

Gått bra med dere i det siste angående foldingen?

Lenke til kommentar

alias:

Jeg lovte deg mitt strømforbruk, her er de: måler 1=538W, 2=480W, 3=257W og 4=167W. De kjører nå 925 og 912P wuer.

 

1442 Watt totalt, er det alt? Hvis det er riktig så er det jo pokker så effektivt å kjøre GPUfolding med bare GTX460! Jeg bruker jo ca. 100 Watt mer og får 50% mindre PPD hos meg.

 

Hmm, hvis jeg ikke husker feil så har du 11 stk kort i folding som hver bruker ca. 150 Watt, tilsammen 1650 Watt. Fire rigger bruker hver omlag 150 Watt, totalt burde du ha et forbruk på mellom 2 - 2,1 KWh hvis jeg tenker rett.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Gtx 460 bruker ikke så mye som 150W når de folder. Mine 2 pluss resten av PC'en bruker 300W @ 875 MHz på 912/925 poengere. Det er ca 50W høyere med 611 @ 850 MHz og nok enda litt mer med disse nye 6800/6811. Nå kan de sistnevnte unngås og 611 kommer foreløpig kun sporadisk sålenge annet er tilgjengelig. Nå har man ingen garanti for at SF ikke kommer med flere lav-ppd og strømtørste WU'er - det er nok bare et tidsspørsmål.

Lenke til kommentar

Ser at SF har kommet med enda en ny versjon (2.14) av FahCore_15. Fikk på plass en strømmåler på GPU-riggen igår og ser at trekket er fra 270-280W @ 880 MHz / 1.012V. Med to 925 poengere ligger ppd på 31.968. Det er en forbedring på 1500 ppd / klient og ca 25W lavere forbruk totalt. I en dedikert folderigg bør en kunne komme under 250W. PSU'en som sitter i PC'en skal være ca 90% effektiv.

Lenke til kommentar

Et gammelt hovedkort, en liten strømsparende CPU og tre 450 eller 460 så får får man bra nytte av en billig rigg da.

Jeg har aldri opplevd GPU folding som er så trofast og stillegående som miditower kassa med 2x460. Tenk om jeg alltid kunne hatt det så behagelig og stillegående med full folding i overklokket tilstand :S

 

EDIT:

Dette er forøvrig PPDen med mine 2x460@1600MHz.

post-38451-0-75243100-1289662506_thumb.png

Tror ikke jeg gidder klokke dem såpass mye mer for kun 2-3000 ekstra PPD.

 

Begge mine kjører også v2.14 av FahCore_15 nå

post-38451-0-94267400-1289662718_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kjetil:

Enig med deg, men dette om det er verdt det hmm. Vel det er definitivet et mye bedre kort enn 480 på absolutt alle områder. Arkitekturen og kjøledesignen er betraktelig forbedret og det meste av arkitekturbugs/feil borte.

 

Hvis man vil folde der det er mest verdt for pengene så er det faktisk GTS450 som er klart best med 925 og 912ere og så 460 tett bak.

 

Men så er det dette med å være entusiast og ville holde på litt utenfor den budsjettøkonomiske komfortsonen til enhver tid også. Jeg sikler veldig på EVGA 580 om dagen og har lyst til å selge 480 kortet billig.

 

Et 580 kort gående med -advmethods frister.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg tenkte å forsøke dette kortet i folding og tar svært gjerne i mot ekspert råd for og i mot.

post-53451-0-68282800-1289692770_thumb.jpg

 

Link: http://eu.msi.com/in...30&prod_no=2164

 

Ser at det loves å holde ut i 10 år under full load, samt at temperaturen skal ligge 10 grader under det referansekjøleren klarer. Hvis jeg kan bestemme meg så blir det sannsynligvis innkjøpt fire stykker, ett til hver rigg. Teoretisk vil jeg senke strømforbruket med ca. 200 Watt.

 

Mener jeg leste i forumet om en som ikke fikk til å folde med GTS450 som Fermi, men det må vel bero på en misforståelse.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Lasta nettopp ned et program til GPU. Det blir min første WU på år og dag. Sist gang var 8.8.09, men det kan ikke jeg huske :)

 

Jeg ligger på 576. plass, og håper å klatre litt i de listene.

 

Skal snart formatere PCen min, så får vi se om jeg folder etterpå også. Men før det skjer, så står det det 85% GPU load og temperaturn på 92 grader.

Lenke til kommentar

Da er jeg i gang med "vinterfolding" :)

 

Det vil si at jeg ikke skal ha vesentlige økte strømutgifter, og har plassert to bokser på hhv badet og vindfanget som varmekilder. Foreløpig ser det ut til at varmen holdes greit på disse to rommene uten tilleggsoppvarming. Jepp, man møblerer slik man vil når det ikke er kjerring i hus :wee:

 

Nykassa (460gtx 1MB+AMD [email protected]) ser ut til å produsere i overkant av 18K ppd med en GPU samt en SMP klient i følge Fahmon, alt foreløpig helt uklokket.

 

Ellers ser det ut til at det litt eldre systemet med et lett overklokket 8800GT produserer ca. 4500 ppd. Kjører kun GPU klient på denne.

 

EDIT: På i sistnevnte står det en Intel tokjerne [email protected]. Noen som har en formening om denne klarer SMP-unitene innen deadline? Bare sånn i tilfelle jeg får behov for å skru på litt mer varme :innocent:

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Alle bidrag er velkommen, både store og små. 18k er ingenting å skamme seg over, hadde vi hatt 50 til av samme kaliber, ville vi doblet marsjfarten.

 

Alias,

ser du skriver at kortet skal tåle maks load i 10 år. Til neste år kommer det nye brikker fra Nvidia, som vil overgå dagens med god margin, og planene er klare for generasjonen etter det også. Om du fortsatt folder om 10 år, vil ingen av de over nevnte være i noen av dine PC'er. Jeg har stort sett kjøpt de billigste kortene på markedet og har ennå ikke klart å ta livet av noen av dem. Nå har jeg klokket opp gtx 460'ene til 900 MHz og gjort unna et par WU'er. Viftene går på 50/51% og max temp har vært 63/64C. Regner med at kortet du har linket til koster noe mer enn standardkortene. Det kan forsvares hvis de trekker mindre strøm eller dersom de støyer mindre enn konkurrentene.

Lenke til kommentar

At det skal vare i 10 år er det produsenten som skryter av, men jeg vil nok neppe bruke det mer enn ett av disse. Jeg oppfattet det kun som et argument for at dette kanskje var et kvalitetskort. Det er overklokket høyt fra fabrikk og burde være egnet for folding slik jeg ser det. Dette kortet er faktisk et av de rimeligste for tiden, under tusenlappen hos ps.no akkurat nå.

 

Ellers så tenkte også jeg på neste generasjon som sikkert blir dobbelt så effektiv med hensyn til PPD/Watt, men det er vel en stund til det blir lansert.

 

Edit: I natt kl. 01.30 var det 26 stk. på lager hos ps.no, nå er det bare 6 stk, så det er tydelig at disse selger bra.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Er det blant de rimeligste, så bør det være helt greit. At produsenten legger litt ekstra i kvalitet, betaler seg ofte i form av litt høyere ytelse og lavere effektforbruk.

 

Det er ventet nyheter fra Nvidia alt neste år - litt usikker på når. Intel kommer også med Sandy Bridge, så det kan lønne seg å holde litt igjen, men litt må man unne seg som tidtrøyte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...