Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer jo bare ann på hvilket prosjekt du ønsker å støtte :)

 

Innen F@H vil din x6 kjøre best med SMP2 uklokket.

Om den klokker stabilt på 4GHz med full last vil den også kjøre BigAdv.

 

Men tipper den får en pen bonus på SMP2 uten å måtte presse den hardt for BigAdv.

Skulle du velge F@H håper jeg du velger vårt lag.

 

 

EDIT:

Første gang jeg har sett så høy PPD på mine 2x460@1600.

post-38451-1289286243,6369_thumb.png

 

Kjenner også at det haster litt med å komme i gang med SMP2 på hovedriggen igjen da det begynner å bli kjølig på kontoret. Ligger nede i 19,5C nå men det er kun fordi døren er oppe til resten av leiligheten. Men var nede i 17C her forrige dagen når det var -8 ute.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Theo, jeg kjører et HD4850 som står i HTPC med F@H (på HW.no's team), så jeg tror ikke jeg gidder å bytte om til folding på CPUen i hovedriggen. Det er mulig jeg kommer til å kjøre folding når jeg får meg en HD6870, dersom det er noe poeng i det. Jeg har ikke varmeovn på rommet, og nå som det blir minus grader er ikke P2 x6 @3,6 nok til å holde tempen over 18 grader når vinduet står på gløtt (er det lukket ligger rommet rundt 22-24 grader).

Med 4870x2 + Phenom 9850 på folding holdt rommet jeg bodde på da seg rundt 18-20 grader selv med vinduet på gløtt i -15C, men jeg måtte bruke tøfler :p

 

WCG klienten jeg kjører er også med i HW.no's team der, men det ser ikke ut som det er noe aktivitet...

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

PS: Det er også kommet en nyere versjon av HFM=v0.6.0

Stemmer, prøvde for en ukes tid siden men nedgraderte pga. noe bugs ift. statuslinjen.

 

Godt å se at man får et jevnt løft :).

 

Ei57:

Japp kjører v2.11 på en 925 og en v2.13 på en 911 her.

 

Gullars:

hehe det har en egen sjarm å varme opp med bidrag til slike prosjekter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ser at FahMon viser 15450 på det kortet som kjører versjon 2.11. Det andre som kjører 2.13 klarer ikke FahMon å gi noe info på, men tpf ligger på 51 sek på begge. Den økte ytelsen har også medført noe høyere temperatur på GPU'ene. Det igjen tyder på at koden er endret. Det kan potensielt gi større utslag på gtx 480/580, siden de lå relativt lavt på ppd på 912/925 poengere.

Lenke til kommentar

ei57: Mine ligger på 14500 ca på de kortene som kjører 810/1620, på den ene maskinen(win7/64) ligger på 14070 805/1610.

 

Men har ikke theo ett gtx 480? Hva får du theo på det?

 

alias: Har du kjøpt gtx 460 kort, eller kjører du 4 big kun?

 

oldboy: Hva sier loggene dine? I de fleste tilfellene ligger svaret der. For jeg har ikke registrert noe med å sende opp wuene. Nå kjører jeg sys klientene med denne -verbosity 9 -advmethods

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
alias: Har du kjøpt gtx 460 kort, eller kjører du 4 big kun?

 

Nei har ikke tatt meg råd til det ennå, men har startet folding på ett skjermkort i hver maskin for å holde varmen etter at vinteren kom i gang. Big er jo omtrent fraværende for tiden, kun en og annen kommer ned så for å holde planen på omkring 100K må det til. Jeg hadde først 8800GS og 8800GTS, tilsammen fire, fordelt i riggene som da trakk tilsammen 1450 Watt. Så byttet jeg 2 stk 8800GTS til GTS250 og strømforbruket gikk faktisk ned med 50 Watt pr. rigg. Deretter byttet jeg også 8800GS kortene til GTS250, men der økte forbruket med 100 Watt pr. rigg. Nå ligger jeg samlet på 1550 Watt på fire rigger som folder med CPU og GPU. Max PPD potensial er 150K, men når det stort sett bare kommer ned 494 poengere for GPU og standard SMP så har jeg problemer med å holde det omkring 100K i snitt.

 

Jeg antar at fire GTX460 ville forbruke det samme i strøm som mine fire GTS250 gjør, men de ville nok øket PPD betydelig.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ja det har du rett i at jeg kan gjøre. Men vil heller være sikker på at det er stabilt. Vet ikke når vi får flere 611 P wu. Du kjører 56Mhz mer enn det jeg gjør. Så om jeg gjør som du sier, vil jeg øke PPD til ca 171000. Har nå 161698. Det er bra nok for meg. Skal jeg øke mer blir det nye kort.

 

edit: Nå kom det en nye wu som økte tempen noe enormt. Fra 50c og 50% på viften, til 66C til 70% på viften. Project p6811. De viser 7202Poeng i HFM?

 

edit 2: Her er grunnen: http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=24&t=16668&sid=f3b71f9cc2b2599cc7a79133aa9ce01f

 

edit 3: Første restart på grunn av de nye wuene.

 

edit 4 ETA 15hr 39min PPD på gtx 460 er 10821.8

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...