Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva referanse kortene klarer men EVGA SC kortet klarer OC fint oppi 878 folding stabilt og kan klare oppimot 900. Derimot synes jeg 800/1600 er sweetspoten ift. ppd/watt.

 

EDIT:

Vil bare kort nevne at årsaken til at jeg ikke har gjennomført dette med ferdige klientpakker er at v7 klienten er rett rundt hjørnet og vil være den entrylevel saken vi lenge har håpet på. Fikk lest om den først etter jeg hadde begynt på disse pakkene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dersom en kun fikk 912/925 WU'er på GPU3, så kunne en nok kjørt flere av gtx 460-kortene på 900+MHz. Nå er det engang slik at innimellom og i perioder så får en 611 WU'er og det er liten vits i å ha høyere oc enn at de kjører stabilt. Jeg kjører nå på 875 MHz og ser at begge klientene overlevde en 611 i natt.

Lenke til kommentar

Helt enig theo. Derfor bare 10 810/1620 og 1 805/1610. Forskjellen mellom de to er ca 200PPD at jeg ikke gidder å krangle mere med win7/64.

Men nå ser det ut som jeg vil klare en mill på en uke, det er ny rekord for meg.

alias: Har kjøpt 2 nye strømmålere, men har ikke montert de enda. Poster her nå de er montert?

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke presset maskinen din med forsøk på BigAdv eller GPU folding per nå. Jeg ville evt. kjørt "SMP2". Der får man også bonus.

 

Sett på -local -verbosity 9 -smp -advmethods

Og lagnr 37651 så klart ;)

 

Vil du ha en GUI klient laster du ned v6.32 vil du ha mer kontroll så laster du ned Consoleklient v6.31.

 

EDIT

CPUen din er god nok til BigAdv (som gir best PPD) om du får kjørt den stabilt på 3.8GHz men det krever at maskinen din står dedikert med folding i flere dager av gangen.

 

Skal du spille og litt annet innimellom og må avbryte foldingen er SMP2 det beste per nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er liten forskjell på vanlig SMP2 og bigadv, med unntak av PPD. Min i7 [email protected] gir fra 20-30+k på bigadv og fra 10-15 på vanlig SMP. Det viktigste er at kjøligen er god, og det gjelder både big og vanlig. Bigadv i Windows er mye mindre ressurskrevende enn det var i Linux, slik at 3GB ram skal holde godt. AMD-kortet er det liten vits å folde med.

Lenke til kommentar

Da har eg begynt å kjøra SMP @ a3

 

Fikk faktisk til at den starter opp, når windows starter, noko eg ikkje fikk til sist gang eg kjørte klienten.

Tror det har noko med at eg la klienten inn på "C:/user/"brukernavn"/"

Sist gang la eg den inn på "C:"

Så det er ikkje vits i å folde på AMD kortet?

Lenke til kommentar

Du får altfor liten ppd ift. watt pga. svake klientimplementasjoner ennå. CAL/Brooks utviklingen har stoppet og de driver med OpenCL men sliter med at AMD har mye bugs der.

 

Det kommer snart (2 uker til +måneder) en Beta av v7 som muligens skal gi litt bedre PPD for AMD men den vil være ustabil i Beta fasen som de fleste andre betaklienter. Akkurat nå holder på med å fikse de fleste aplha bugs.

 

Videre er det estimert at AMD trenger godt ut i 2011 for få til en god og moden OpenCL implementasjon som alle vil trenge for å bruke kortene bedre. Arkitekturmessig er det drawbacks men klientene kan gjøres bedre. HD6xxx vil en veldig liten forbedring på det arkitekturmessige mens påfølgende generasjon med ny arkitektur blir muligens det AMD kortet som endelig gir virkelig god PPD med en moden OpenCL fra AMD.

 

Jeg har troa på at de fleste kortene kan gjøre det bedre fra HD4x og opp når OpenCL implementasjonen til AMD blir mer moden og FAH har hatt tid til å få opp en skikkelig kode for ATI kortene basert på dette. Men her er det ingen selvfølgeligheter og tidsmessig snakker vi da muligens langt frem i tid.

 

Det er liten forskjell på vanlig SMP2 og bigadv, med unntak av PPD.
Hva mente du nå? Varmemessig?

 

EDIT:

Men for å øke varmen kassa gir til rommet, kjør på med GPU også på ATI kortet :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Vanlig SMP belaster CPU'en like mye som bigadv.

Det er helt korrekt, men jeg sa vel ikke at SMP2 belastet CPUen mindre? Jeg sa at hvis man bruker maskinen til andre ting og avbryter/pauser foldingen nå og da så er det bedre å ikke kjøre BigAdv.

 

BigAdv bør helst kun kjøres på dedikerte maskiner og ikke avbrytes i tide og utide.

 

Selv med 24/7 er SMP2 (non-big-runs) bedre egnet om man skal spille noen timer her og der, se på film og div. hvor man føler at man må eller pauser foldingen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Var hvertfall godt å se at CPU (W3520) og RAM var uskadet etter havariet på forrige HK. Tok bare en enkel test på det nye HKet med skrutrekker-jumpstart. Alt var i skjønneste orden og lot seg også lett sette til 4Ghz.

post-38451-1289165657,1983_thumb.png

Årsaken til at jeg har kjøler og vifter montert på måten man ser her er:

1. Jeg har 2xExhaust i topp av kabinettet og kjører push-pull mot toppen av kabinettet.

2. Flere av heatpipsene i kjølerfoten går da på kryss av kjernene i Ci7 CPUen og kjøler dem da bedre. Fremfor at kun noen få går på langs.

 

Brukte mye tid på å teste ut dette for et års tid siden.

Forøvrig 2x460 kassa mi som ligger i bakkant der, midlertidig omlokasjon fordi den har vært brukt til litt SSD testing.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...