Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fastpriskontrakt som går ut om 2 dager og da stiger prisen ca. 10 øre pr. KW. Det blir litt mye, så jeg vil forsøke å senke forbruket til et minimum, men likevel se om jeg ikke klarer over 100K. Dermed blir jeg nok å sakke akterut framover. Har hatt strømregninger i det siste på over 3K i måneden som sliter litt på, så derfor har jeg ikke noe valg. Har også jobbet litt med å få en sponsor, men det er ikke enkelt. Får jeg det likevel til med sponsor så gasser jeg selvsagt på igjen.:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg deaktivert CPU folding på hovedriggen og det samme med GPU folding på GTX 480. Hovedriggen brukes for mye til andre oppgaver og trekker for mye strøm når den står å beinjobber med folding samtidig. Akkurat nå har den w3520@4ghz, 12GB, GTX480, 4xSSD, 11xHDD og skal få lov å være i fred til det den er ment for. Allsidig bruk, spilling, og serverlabbing, backup, fildeling, div serveroppgaver, mm.

 

Jeg har derfor gått ned til å folde på kun 2x460 som jeg synes er meget effektive til oppgaven og står stille i en krok uten å gjøre noe ut av seg. Stabil på strømbruk er den også uten å dra ekstremt mye. Riktignok har den vært nede noen dager nå fordi jeg driver å omorganiserer litt hardware, tester og div. Men den kommer til å fortsette å folde om ikke lange tiden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg var på en liten Harry-tur på torsdag og da gikk turen innom Clas Ohlson på Nordby. Det ble ny strømmåler, og den viser et strømtrekk på ca 300W på 2x gtx460 @ 880MHz / 1.025V. Det er slett ikke ille oc'en tatt i betraktning. Målingen er gjort på 912/925 poengere, slik at trekket nok er noe høyere på 611.

 

Måleren gav jeg SEK 115 for og kan kjøpes for 99 her hjemme. Sjekket for moro skyld prisen på batteriene av type LR44. De kostet 10 kr på Komplett (pluss frakt), mens dealextreme selger 50 stk for $4.60 fraktfritt. Superkul.no selger også disse og følgende er sakset derfra:

 

Våre batterier er av meget bra kvalitet og en pris som ingen andre kan levere.

Prisen er pr stk og det blir billigere hvor flere du kjøper.

 

De leverer også pakning a 50 stk til den nette pris av kr 375 eller ca 19 x prisen på dealextreme, og det før frakt. De trenger vel litt ekstra for å sende sine ansatte på norskkurs.

Lenke til kommentar

Da var det slutt på 912/925 og 611 er eneste WU som blir servert. Har klokket ned til 850MHz /1.012V og strømtrekket har økt fra 300W til 350W. Det blir +25W/kort og nesten 4k (x2) ppd redusjon i samme slengen.

 

Ellers har det vært noe kluss med innsending av WU'er i natt. De to siste 912/925 per klient er ifølge loggen sendt, men er underkjent av SF.

 

[20:55:49] - Averaged speed for that direction ~62 kB/s

[20:55:49] - Server reports problem with unit.

 

Resultatfilene ligger fortsatt i work-katalogen, men de er borte fra queue.dat. Fenomenet er omtalt i opptil flere tråder på folding-forumet.

Lenke til kommentar

Sånn da er alt rigget om til å stå inne igjen. Totalt strømforbruk varierer nå mellom 1200 - 1250 Watt som er akkurat passe til å varme opp underetasjen som inneholder mitt kontor, hall og rommet til min datter, ca. 40 Kvm. Litt forskjell fra tidligere med en reduksjon i PPD på ca. 100K.

 

Som vanlig så er det en normal bigadv, en treg og to, treg + standard SMP. Med litt flax skal det være mulig å klare 100K i snitt.

 

post-53451-1288639814,8266_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ja, men det var 19 stk av dem fordelt på 17 kort så de brukte nok sine 2KWh. I tillegg byttet jeg til kort med lavere idle strømforbruk i riggene. Får se hvordan de produserer litt over tid. Fikk akkurat en ekte BIG igjen på rigg4 og da er vi oppe i 93K PPD. En fordel til er at det ble veldig stille når ingen skjermkort hyler lenger.

 

Edit, rettelse: Har stengt ned 19 klienter, og 16 av dem var GPUer, fordelt på 14 skjermkort. Ikke bare å huske rett her, beklager feilen. Tre av klientene var altså CPUer som kjørte SMP, som servet tre maskiner som er tatt ut av folding.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg folder nok videre, om det blir som nå eller noe mer senere er vanskelig å si, men det blir sikkert en stund til jeg ypper meg igjen mot deg igjen. Jeg lot meg nok rive litt med og det tok litt av en stund. Uansett så er jeg ganske fornøyd med å være nummer 2 etter deg, stå på.:thumbup:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ser ut som LGA1366 X58 HKet mitt gikk dukken i går. Begynte å lukte smått svidd (ikke type kondensator lukt såvidt jeg vet) mens jeg spilte Fallout New Vegas.

 

Kikket rundt i maskinen uten å finne noe spesielt og flyttet på en Raid kontroller som muligens ble litt varm inntil noen kabler (Var ikke årsaken).

 

Fant ingen årsak (synlig luktkilde) men jeg avsluttet spillingen for å se om det bedret seg og satt og tittet litt på film fra PCen i stedet. Det ble ikke spesielt bedre så jeg slo av filmen og iverksatte Backup via Acronis for å ha noe oppdatert backup av system/program/spill om det skulle skje verre ting. Satt den så til å slå av maskinen når image jobben var ferdig. I følge loggen på mail fullførte backup og slo av maskinen. (etter jeg hadde lagt meg)

 

I dag tidlig (5 tiden) fikk jeg dog ikke startet opp maskinen. Den slo seg av før den kom inn i windows. Fikk bootet den et par ganger i safe-mode før den ikke ville det lenger. Satt selvf. alt default i bios uten at det hjalp. Forsøkte også å koble vekk div. harddisker og raid kontrolelr for uten at det hjalp.

 

Så fikk jeg plutselig ikke skjermsignal i det hele tatt lenger heller og tenkte kankje det kunne være skjermkortet (GTX 480) som var årsaken her. Førsøkte både 8800GT og GS7600 uten at det hjalp.

 

Så da spørs det om ikke HK eller CPU er defekt, men disse er kjøpt forskjellige steder så det blir å tenke på hva jeg gjør. Jeg har jo ikke slike ting liggende i flere eksemplarer for testing til LGA1366. PSU tror jeg ikke det er da kortet ser ut til å få strøm og alle vifter går (en god del).

 

Jeg bør vel forsøke å kjøre RMA på hovedkortet først skulle jeg tro.

 

Ingen enkel sak dette da jeg ikke har utstyr til å teste grundig nok selv og nettbutikken kan teste HKet ok og fakturere meg og sende tilbake. Samme med CPU. Men det er prisen av å bygge selv.

 

Skal uansett gjøre den testingen jeg kan med færre minnebrikker, annen PSU, kun 1 harddisk, remontere CPU etc. Men spørsmålet er om jeg orker/gidder/har tid til alt det fremfor å bare sende HK og CPU til RMA hos hver sin leverandør.

 

Jeg har tonnevis av HK og CPUer til tidligere sokler og P45 mm. Så hmm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...