Gå til innhold

Anbefalte innlegg

27 milliarder:

Penger vi kunne brukt på barneskoler, svømmeundervisning, rehabillitering av syke, minstepensjonister, alenemødre som går på trygd/sosialen og de som sliter mest økonomisk/helsemessig, sykehjem og gamlehjem, de mest trafikkfarlige veiene, kollektivtrafikk, skape grunnlag for nye arbeidsplasser etc.

 

Men spesielt nivået på barneskoler er skammelig dårlig i Norge til å være et "rikt" land. Ungdomsskolene er heller ikke så mye å skryte av.

Vi burde også innført sundt og subsidiert kosthold i skolene slik man har i bla. Sverige.

 

Hva Norge skal ta seg til når oljen begynner å renne saktere forstår jeg ikke. Landet oppfører seg som en idiot som har vunnet på Lotto.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi burde absolutt rustet opp vegene og jernbanen vår til et nivå på linje med det våre naboland har. Jeg antar vi bytter ut de rødgrønne ved neste valg.

 

Kjetil Lura

Ser du har sluppet deg ned i PPD, skyldes det bare slitsomme WUer eller er det de nye kortene som fusker?

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi burde absolutt rustet opp vegene og jernbanen vår til et nivå på linje med det våre naboland har. Jeg antar vi bytter ut de rødgrønne ved neste valg.

 

Kjetil Lura

Ser du har sluppet deg ned i PPD, skyldes det bare slitsomme WUer eller er det de nye kortene som fusker?

Jeg opplever det samme jeg også. De siste 3 ukene har jeg gått nedover og nedover og nedover - enda jeg har blod- klokka begge grafikkortene og begge CPUene mine. Lå jo på mellom 12-14.000 tidligere, og nå helt nede på 9000!! Skjønner ikke hvorfor i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Kjetil:

Den skal jeg absolutt lese, viktig å ha riktig kunnskap ift. slikt. Derimot å alltid starte den greia med "hvor mye vi gir ift. kostnader i statsbudsjettet" eller BNP for den saks skuld blir litt gammel og utslitt når vi vet at vi har opplagte og skammelige problemer vi burde gjøre noe med her hjemme.

 

I tillegg er det to vidt forskjellige ting å fortelle meg med pene ord hva pengene kastes på uten å noensinne rapportere tilbake hva som blir ut av pengene og hva de faktisk brukes til.

 

Men back to topic :)

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Linux har såvidt jeg vet ikke direkte støtte for GPU-folding, men du kan bruke en Windows emulator som jeg tror heter Wine mener jeg å ha lest. Jeg foldet selv en stund under Ubuntu 10.0n, men da kun SMP. Opplevde det litt som lotto, noen ganger kjørte det greit, andre ganger ikke. Tror dette hadde mest med tilgjengelige WU ment for Linux / Ubuntu å gjøre og ikke selve OS. Jeg brukte 64bit utgaven.

 

http://www.winehq.org/download/deb

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg har begynt å forberede overgangen til færre rigger basert på CPU folding. Om det blir bare CPU folding eller også en eller to GPU i samme rigg får jeg se etter hvert som jeg klarer å tune dem til å stå i innetemperaturer under folding. Tanken er å redusere fra syv til fire rigger, og fra 3.2KWh ned til noe under 2KWh men likevel klare å produsere et sted mellom 100 - 150K PPD. Slik tilgangen på WU i dag er varierer PPD mye mellom lav og høy produksjon. Skal jeg også opprettholde noe GPU folding på lengre sikt må jeg legge om til Fermi-baserte eller bedre (neste generasjon) for å klare å senke strømforbruket. Det er ca. en måned siden første i7 920-rigg ble flyttet inn, og den er nå tunet til 4GHz på luftkjølt CPU. Med en romtemperatur på 23 grader holder den seg under 80C som jeg synes er akseptabelt. Da kjører jeg GPU folding på et GTS250 i samme (lukket) kabinett. Oppsett med OC og Volt ser da slik ut:

 

post-53451-1288350983,0531_thumb.jpg

 

 

Hvis noen ser mulighet for forbedringer så tar jeg gjerne i mot forslag?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Du bør kunne redusere strømtrekket mer enn det du antyder. Dropper du GPU-folding, bør du komme under 1kW på 4 rigger dersom du bytter skjermkort til g210 eller tilsvarende AMD. Du vil heller ikke tape allverden ppd. Tipper den GPU'en i spoileren din sinker SMP med 10%. Det utgjør bortimot de 5k ppd du får fra GPU i tap på big.

 

Nå kjører jeg både i7 860 og i7 930 på 3.8GHz. Tpf på 670x ligger rundt 7m20s. Ser du ligger på over 8m på 4GHz, slik at "tapet" ditt er betydelig ift. den lille gevinsten du får på GPU.

Lenke til kommentar

670x kommer jo i mange varianter og alle har ikke lik TPF. Tar poenget med å droppe GPU folding fullstendig. Problemet er at bigadv kommer svært sjelden, og regelen er oftere P2684 enn de mange andre. Men skal i første omgang droppe GPU fullstendig så tar jeg det derfra.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det er relativt liten forskjell på tpf for 670x. Har sett gjennom loggene og 860'n ligger på 7m20-30s, men 930'n ligger ned mot 7m10s. Det lå 4-5 WU'er i hver logg, slik at variasjon i tpf skal være dekket. Siden begge kjører på lik frekvens (3.821GHz), så ser trekanals ram ut til å ha en liten fordel. Det kan også ha sammenheng med minne, siden 930'n har cl7, men 860'n må nøye seg med cl8.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...