Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kun "-smp" har betydd "bruk alle kjerner" så lenge jeg kan huske, mens den har vært tilgjengelig, men det kan fint være jeg har glemt en overgang der.

 

Ellers er det som du sier at parameteren/indikasjonen av minne som man gir i client.cfg ikke har betydning for BigAdv, men jeg har alltid satt mine til full guff for å være sikker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en (faktisk 2) 2684 kjørende nå, og task manager viser at den bruker under 1 GB på fah. Totalt er rett i overkant av 2GB i bruk. Har du 3GB ram, så skal det være nok til å kjøre bigadv i Windows.

 

Når bigadv ble lansert, mener jeg at en måtte spesifisere antall kjerner. smp -8 var i utgangspunktet minimum, men det var bare noe SF sa. Etter at big ble lansert under Windows, har det ikke vært nødvendig å angi antall kjerner. Det kan ha noe med den nye klienten å gjøre. Nå kan det godt hende at Theo har rett og at smp har vært ensbetydende med benytt alle tilgjengelige kjerner. Testet aldri det i Linux.

Lenke til kommentar

3GB (tilgjengelig) har alltid vært et absolutt minimumskrav for kjøre BigAdv og da kan man oppleve ustabilitet etc. Selv har jeg sett minnebruk oppimot 4GB på en dedikert BigAdv maskin jeg kjørte inntil januar i år.

 

-alias-

Du tenker sikkert på at fyren "linuxfah" fra foldingforum.org (samme navn som distroen) hadde -smp 8 i hjelpeteksten for distroen sin en periode :).

 

Årsaken til at jeg husker dette med -SMP eller -SMP 8 er fordi jeg kjørte en del -SMP 7 når jeg ville spare en kjerne og -SMP når jeg ville bruke alle.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fant en Guide på forumet her http://foldingforum....t=15088#p149620

 

Klippet fra det viktigste.

 

2) The minimum amount of RAM is 0.50 GB/Core which turns out to be 4 GB. The recommended is 0.75 GB/Core which equates to 6 GB. The more-than-enough is 1 GB/Core which results in 8 GB. Note that 32-bit OS can't use RAM sizes above 4 GB. (This is the Official requirement for Linux and OSX. There isn't any Official word for Windows yet but RAM Usage for F@H Client is generally <2 GB)

 

5) Run the F@H SMP2 Client with these flags before it downloads the WU:

  • -verbosity 9 -bigadv -smp

6) Windows OS 32/64 bit.

 

Minimum CPU Speed For Each CPU Model:

Core i7-860 - 3.36 @ -smp 8 OR 3.80 @ -smp 7

Core i7-860S -

Core i7-870 -

Core i7-875K - 4.00 @ -smp 8

Core i7-880 -

Core i7-920 - 3.80 @ -smp 8

Core i7-930 - 3.52 @ -smp 8

Core i7-940 -

Core i7-950 - 3.77 @ -smp 8

Core i7-960 -

Core i7-965 Extreme Edition -

Core i7-975 Extreme Edition -

Core i7-980X - 3.78 @ -smp 12 OR 3.34 @ -smp 8

 

Dette med speed stemmer jo ikke helt da, jeg kjører en av mine fire i7 920 så lavt som 3.6GHz og drar bigadv uten problemer, ferdig på 65 - 70% av tiden selv med 2 stk. GPU på samme maskin. Men farten på foldingen med CPU varierer underveis litt etter hvilke WU som kjører på GPU-siden ser jeg, men bigadv har alltid blitt ferdig i god tid. Nå er alle mine maskiner dedikert til foldingen og blir ikke forstyrret annet enn ved en daglig sjekk eller tre.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Tallene i oversikten Alias referer er nok basert på at noen har klart innleveringsfristen ved nevnte frekvenser. Dette er fra tiden før 2684 og Windows. Nå kjørte bigadv også noe raskere under Linux, slik at 3.36 GHz på en i7 8xx neppe ville klare fristen med en 2684. Jeg vil tippe at 3.5-3.6 GHz er minimum.

Lenke til kommentar

-alias-

Du tenker sikkert på at fyren "linuxfah" fra foldingforum.org (samme navn som distroen) hadde -smp 8 i hjelpeteksten for distroen sin en periode :).

 

Det har du helt rett i, og jeg har det slik ennå. Så lenge det virker ser jeg ingen grunn til å endre på det. Rigg3 hos meg klarer faktisk nesten 32K PPD på en P2686 nå, selv med 2 x GPU i samme rigg, som er det høyeste jeg har registrert.

 

 

post-53451-1288097029,7029_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Fikk en big nå, tror jeg - PPD står hvertfall på 17k eller noe sånt :p Skal forøvrig handle noe mer minne i ettemriddag forhåpentligvis. Blir å prøve å sette 6gb i denne, plusse på de 2 jeg har med 4 til.

6GB er absolutt anbefalt som en grei setup. Man kan selvfølgelig kjøre skinntrange 3GB dedikerte foldere men da er også marginene små for at man feiler med BigAdv. Ellers er da 4GB på LGA1156 en bedre setup enn 3GB på LGA1366.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

SF gir deg ikke bonus i etterkant av opplastet bigadv hvor bonus manglet selv om loggene viser at alt gikk som det skulle. Jeg fullførte en P2684 på 56% av tiden før deadline og i dette tilfellet fikk jeg grunnpoengene 8955p, men ingen bonus. Jeg sendte en forespørsel til SF på forumet, og svaret i kortversjon er som følger:

 

Hi -alias- (team 37651),

Your WU (P2684 R12 C24 G22) was added to the stats database on 2010-10-05 15:10:16 for 8955 points of credit.

 

Manually researching a specific case is an expensive proposition and not a productive use of the scientist's time. I don't expect that they will reply to your original question, but that decision is up to them.

 

Jeg kan godt forstå at de ikke setter av mye tid til å etterforske "Missing bonus".

 

 

Ellers så gir vi nok vår skjerv til samtlige innsamlinger, til redningsselskapet (som jeg også er medlem av fordi jeg har båt), til klasseinnsamlinger, tomgods til den lokale sportsklubben, diverse tombolaer i nabolaget, samt til Stanford ved folding@home. Med unntak av foldingen så er det nok min datter på 12 som påser at givergleden er til stede.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...