Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Strømforbruket hos meg har øket noe, det ser jeg av strømregningen. Om dette skyldes at foldingen er blitt mer krevende med hensyn til forbruk av strøm kan jeg ikke konkludere med, men følelsen av at dette er tilfelle er der.

Det jeg registrerer er at forholdet Watt/PPD har forverret seg de siste ukene. Tidligere lå jeg stabilt på et gjennomsnitt omkring 180K PPD, noe jeg ikke lenger klarer å oppnå med samme maskinvare. Dermed aner jeg at SF vrir foldingen over på siste generasjons maskinvare fortløpende, og skal en henge med så må man hele tiden fornye foldeparken sin. Tidligere hendte det ofte at jeg lokalt kunne lese av PPD over 200K. Dette skjer svært sjelden nå, om i det hele tatt. Bildet under er typisk max for dagens situasjon, ofte helt nede på 140 - 150.

 

post-53451-1287834234,7543_thumb.jpg

 

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTS450:

Klar over at specen er minimal men til enkelte ting ville nok også det holdt.

 

Strøm:

Virker bare som disse 611erne trekker mer og mer strøm. Har aldri hatt problemet med at UPSen har begynt å hyle før, selv med like mye folding som nå.

Det som også er sprøtt er at jeg har hatt vinduet oppe med ca. 10cm sprekk i natt (snø på bakken for 2. døgnet) med døren igjen og det er 14 grader i rommet og alikevel ligger CPU (SMP2) på 73 grader og GTX480 på 81 grader (611ere). Det er så og si ikke støv i mine maskiner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Thats right. Det som derfor også er viktig:

Om man har kommet inn på BigAdv. og begynner å kaste vanlige SMPer som kommer inn fordi man bare vil ha BigAdv så setter man seg selv effektivt ut av spill og dropper fort under 80%.

 

Leste om en kar som hadde laget et script for å resette klienten hver gang han fikk en vanlig SMP. Lite smart med BigAdv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det hender ofte at det kommer ned 2 klin like WUer. Først trodde jeg det skjedde ved en feil, men har etterhvert forstått at dette er normalt. Hos meg opptrer hendelsen, om ikke hver dag, så sikkert flere ganger i uka. I dag fikk jeg for første gang samme WU tre ganger i samme time!

 

 

post-53451-1287905169,0997_thumb.jpg

 

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Prisguiden har vel ikke helt vært til å stole på etter at den kom i ny innpakning, med peker til facebook og kvitter (eller var det twitter?). Synes de burde holdt seg til priser og sørget for at innholdet var oppdatert. Prisguiden pr idag er totalt verdiløs når det gjelder å finne ram. Den er nesten like sørgelig som SF's bigadv-meny.

Lenke til kommentar

Det er fler nettbutikker i den nye, f.eks. en som heter digizmo eller noe sånt. Personlig liker jeg 1.1 langt bedre enn 2.0 :) Mye mer oversiktlig.

 

PS: er det mulig for dere å sjekke om jeg har rett config for bigadv dersom jeg laster opp config-fila mi her? Kjipt å misse bonus når den kommer :p Tror ikke configen inneholder noe sensitiv informasjon uansett (korriger meg om jeg tar feil).

Lenke til kommentar

Bare last opp så sjekker vi. passkey er sensitiv så den kan du fjerne bare du bekrefter at du har lagt den inn.

[settings]

username=knopflerbruce

team=37651

passkey=xxx

asknet=no

machineid=1

bigpackets=big

extra_parms=-smp

local=6

 

[http]

active=no

host=localhost

port=8080

usereg=no

 

[core]

priority=96

cpuusage=100

disableassembly=no

checkpoint=15

ignoredeadlines=no

nocpulock=0

addr=

 

[power]

battery=no

 

[clienttype]

memory=1800

type=3

Lenke til kommentar

Det eneste du trenger å bry deg om å endre er linjen som skal være:

 

extra_parms=-bigadv -smp 8

 

Altså, det du legger inn der skal være: -bigadv -smp 8

 

Prøv det så skal du se BIG dukker opp. Nå hender det oftere at man får foreks. P6701 eller P6702 men det kan man ikke gjøre noe med. Bigadv kommer når den kommer så det er bare å være tålmodig.

 

Selv legger jeg dette i egenskaper for snarvegen som starter bigadv hos meg, men det går helt fint slik du gjør det.

 

OG, for å kunne få bigadv må du ha en i7 CPU som kan emulere 8 tråder med denne linja. Eller så finner du info her: http://foldingforum.org/viewtopic.php?t=10697

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Man trenger kun -bigadv -smp ja.

 

Men memory=1800 er vel litt i laveste laget. Minstekravet for BigAdv er vel rundt 0,5GB per kjerne som blir 4GB og foretrukker 0,75GB per kjerne som blir 6GB. Nå bruker sjelden maskinen så mye, men at den bruker over 3-4GB på BigAdv er helt klart. For å være sikkert på at man kan kjøre alle BigAdv WUer fremover er 1GB per kjerne anbefalt men 0,5-0,75 skal holde for øyeblikket.

 

Jeg tror den lave indikasjonen av minne kan gjøre at du ikke får BigAdv., dog kan jeg ta feil siden det er lenge siden jeg kjørte det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...