-alias- Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Strømforbruket hos meg har øket noe, det ser jeg av strømregningen. Om dette skyldes at foldingen er blitt mer krevende med hensyn til forbruk av strøm kan jeg ikke konkludere med, men følelsen av at dette er tilfelle er der. Det jeg registrerer er at forholdet Watt/PPD har forverret seg de siste ukene. Tidligere lå jeg stabilt på et gjennomsnitt omkring 180K PPD, noe jeg ikke lenger klarer å oppnå med samme maskinvare. Dermed aner jeg at SF vrir foldingen over på siste generasjons maskinvare fortløpende, og skal en henge med så må man hele tiden fornye foldeparken sin. Tidligere hendte det ofte at jeg lokalt kunne lese av PPD over 200K. Dette skjer svært sjelden nå, om i det hele tatt. Bildet under er typisk max for dagens situasjon, ofte helt nede på 140 - 150. Endret 23. oktober 2010 av -alias- Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Problemet er at det har vært endel kjipe WUer til GPUene den siste tiden, lite 353-ere. Det er jo opptil 20% ca i forskjell fra de kjipe til de som gir bra med ppd. Vil tro det er noe av forklaringen i det minste Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) GTS450: Klar over at specen er minimal men til enkelte ting ville nok også det holdt. Strøm: Virker bare som disse 611erne trekker mer og mer strøm. Har aldri hatt problemet med at UPSen har begynt å hyle før, selv med like mye folding som nå. Det som også er sprøtt er at jeg har hatt vinduet oppe med ca. 10cm sprekk i natt (snø på bakken for 2. døgnet) med døren igjen og det er 14 grader i rommet og alikevel ligger CPU (SMP2) på 73 grader og GTX480 på 81 grader (611ere). Det er så og si ikke støv i mine maskiner. Endret 23. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 For å få bonus, må du ha fullført 10 WU'er og 80% suksessrate. Er du i tvil om du er kvalifisert, fortsett med vanlig smp til du ser de gir bonus. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Thats right. Det som derfor også er viktig: Om man har kommet inn på BigAdv. og begynner å kaste vanlige SMPer som kommer inn fordi man bare vil ha BigAdv så setter man seg selv effektivt ut av spill og dropper fort under 80%. Leste om en kar som hadde laget et script for å resette klienten hver gang han fikk en vanlig SMP. Lite smart med BigAdv. Endret 23. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 theo343 Har ikke merket at mine gtx 460 kort bruker mere strøm nå på 611P wuene. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Kjetil: Takker for tilbakemelding, da er det nok andre ting som skjer her. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Det hender ofte at det kommer ned 2 klin like WUer. Først trodde jeg det skjedde ved en feil, men har etterhvert forstått at dette er normalt. Hos meg opptrer hendelsen, om ikke hver dag, så sikkert flere ganger i uka. I dag fikk jeg for første gang samme WU tre ganger i samme time! Endret 24. oktober 2010 av -alias- Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) EVGA GeForce GTX 460 Superclocked 768 MB finnes ikke lenger tilgjengelig i prisguiden! Hva er det som skjer? Edit: Ser likevel at Komplett venter inn 56 stk. den 9. november, men hvorfor forsvinner kortet fra prisguiden.no Faktisk så finnes det ingen EVGA GTX460 lenger som er priset i guiden. Endret 25. oktober 2010 av -alias- Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Prisguiden har vel ikke helt vært til å stole på etter at den kom i ny innpakning, med peker til facebook og kvitter (eller var det twitter?). Synes de burde holdt seg til priser og sørget for at innholdet var oppdatert. Prisguiden pr idag er totalt verdiløs når det gjelder å finne ram. Den er nesten like sørgelig som SF's bigadv-meny. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Det kan jeg faktisk være enig i, og jeg bruker kun den gamle versjonen ennå. Med den nye blir jeg i beste fall bare forbannet og finner ingen ting. Den gamle fungerer ennå som normalt, men bommer ofte og finner ikke varene den heller. Endret 25. oktober 2010 av -alias- Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det er fler nettbutikker i den nye, f.eks. en som heter digizmo eller noe sånt. Personlig liker jeg 1.1 langt bedre enn 2.0 Mye mer oversiktlig. PS: er det mulig for dere å sjekke om jeg har rett config for bigadv dersom jeg laster opp config-fila mi her? Kjipt å misse bonus når den kommer Tror ikke configen inneholder noe sensitiv informasjon uansett (korriger meg om jeg tar feil). Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Bare last opp så sjekker vi. passkey er sensitiv så den kan du fjerne bare du bekrefter at du har lagt den inn. Endret 25. oktober 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det kan jeg faktisk være enig i, og jeg bruker kun den gamle versjonen ennå. Med den nye blir jeg i beste fall bare forbannet og finner ingen ting. Den gamle fungerer ennå som normalt, men bommer ofte og finner ikke varene den heller. Og nettopp derfor har de fleste av oss gått over til www.prisjakt.no Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Bare last opp så sjekker vi. passkey er sensitiv så den kan du fjerne bare du bekrefter at du har lagt den inn. [settings] username=knopflerbruce team=37651 passkey=xxx asknet=no machineid=1 bigpackets=big extra_parms=-smp local=6 [http] active=no host=localhost port=8080 usereg=no [core] priority=96 cpuusage=100 disableassembly=no checkpoint=15 ignoredeadlines=no nocpulock=0 addr= [power] battery=no [clienttype] memory=1800 type=3 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Det eneste du trenger å bry deg om å endre er linjen som skal være: extra_parms=-bigadv -smp 8 Altså, det du legger inn der skal være: -bigadv -smp 8 Prøv det så skal du se BIG dukker opp. Nå hender det oftere at man får foreks. P6701 eller P6702 men det kan man ikke gjøre noe med. Bigadv kommer når den kommer så det er bare å være tålmodig. Selv legger jeg dette i egenskaper for snarvegen som starter bigadv hos meg, men det går helt fint slik du gjør det. OG, for å kunne få bigadv må du ha en i7 CPU som kan emulere 8 tråder med denne linja. Eller så finner du info her: http://foldingforum.org/viewtopic.php?t=10697 Endret 25. oktober 2010 av -alias- Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Kjører i7 870 @ 4ghz tenkte meg det var en sånn parameter jeg manglet Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Det er ikke lenger nødvendig å spesifisere antall kjerner etter smp. Hos meg står dette i loggen: Arguments: -bigadv -smp -verbosity 9 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Man trenger kun -bigadv -smp ja. Men memory=1800 er vel litt i laveste laget. Minstekravet for BigAdv er vel rundt 0,5GB per kjerne som blir 4GB og foretrukker 0,75GB per kjerne som blir 6GB. Nå bruker sjelden maskinen så mye, men at den bruker over 3-4GB på BigAdv er helt klart. For å være sikkert på at man kan kjøre alle BigAdv WUer fremover er 1GB per kjerne anbefalt men 0,5-0,75 skal holde for øyeblikket. Jeg tror den lave indikasjonen av minne kan gjøre at du ikke får BigAdv., dog kan jeg ta feil siden det er lenge siden jeg kjørte det. Endret 26. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Har fått bigadv med så lite som memory=1024. Mener at dette tallet sto i et eksempel fra f@h, men kanskje jeg husker feil. Har ikke fått med meg at spesifikasjon av antall kjerner ikke er nødvendig lenger. Når skjedde det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå