Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Theo, jeg mener på jeg var på rundt 70. plass når jeg ga meg med foldinga på 4870x2, så jeg hadde trodd jeg hadde dette lenger ned.

Jeg bryr meg egentlig mer om at jeg bidrar, og at maskinvaren som er betalt for blir utnyttet enn om jeg ligger høyt på en ranking, men det er jo morro også da om man kommer høyt.

 

Gjelder problemet dere nevnte fra stanford også for WCG klienten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en SMP-rigg oppe nå, men det er noe rart med maskinen... kan kjøre wprime1024m på 4.2, men ikke superpi32m - og folding går rett til helvete selv på 4 GHz. Tipper det er noe minne/uncore-greier som ikke er helt bra.

 

Også har jeg drept et av de varme 9800gt'ene, artifacts all over :p

 

VTT var altfor lav, glemte å sette denne opp fordi jeg håpte på ren multi-klokking på denne chippen... grr!

 

Uten bonus virker disse rimelig trege, fikk en med 903 poeng elns, og den bruker altså over et døgn på å fullføre - på 4 GHz, med 8 tråder (VTT-greia fikset biffen :p ) - eller kan det være Windows XP som begynner å vite tegn til aldring?

Lenke til kommentar

Nei, for de/jeg kjøre folding home. WCG (World Community Grid) er en annen klient.

Jeg koblet ikke dette WCG sakene nei, takk for oppklaringen ;)

 

Knopfler:

Hvor høyt måtte du med VTT?

 

EDIT:

Akkurat i det jeg trykket "svar nå" fikk jeg min første kræsj på 4GHz med SMP 24/7. Sabla ironisk hehe.

Ser ut som HKet har bestemt seg for å undervolte bittelitt og var plutselig på 1.2080 fremfor 1.2150 på full SMP load. Ser ut som den veksler litt mellom 1.208 og 1.216 men da trenger den litt hjelp andre steder på full SMP load skjønner jeg.

 

Så jeg måtte begynne å pirke litt på CPU-PLL og QPI/DRAM volt i tillegg.

 

EDIT2:

Forøvrig er også dette en veldig fin og oppdatert guide til de som ønsker å finklokke i større grad på Ci7.

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20081220191040237&board_id=1&model=P6T+Deluxe&page=1&SLanguage=en-us

 

EDIT3:

hmm den var litt mer grunnleggende enn jeg husket. Men uansett en fin og detaljert innføring.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Greit å vite ift. GPU folding og at PPD synker.

The client can use FAH_GPU_IDLE to set up delays in execution for the core to help with heat issues. So, maybe the client needs to poll the same registers as realtemp is 'messing' up with regards to monitoring.

 

And you just admitted to having beta drivers installed, so it's not unlikely there is a correlation between all this.

 

I den forbindelse har det også nå kommet nye drivere som hvistnok er veldig bra for GTX 460 og GTS 450. Anbefaler de med disse problemene å teste ut den nye WHQL som nettopp har kommet.

 

Version: 260.89 WHQL

Release Date: 2010.10.18

Operating System: Windows 7 64-bit, Windows Vista 64-bit

Language: English (UK)

File Size: 158 MB

Det sies at de ikke er like gode for GF100 serien ergo ville jeg kun installert de forløpig om jeg har et GF104 eller GF106 basert kort. Driverne ble lansert og WHQL stemplet ifb. med en ny OEM lansering fra Nvidia.

 

Jeg tror ikke den øker ytelsen for 460 nevneverdig i F@H for de som kjører stabilt med de gamle driverne, men stabiliteten for de med problemer vil muligens bedre seg. Spillmessig får man bedre ytelse på 460.

 

 

EDIT

Og når man snakker om sola.

by Dave_Goodchild » 20 Oct 2010, 08:29

....

I upgraded to the latest 260.89 WHQL drivers yesterday and so far it seems to have cured the issue for me.

 

Worth a try.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nei, for de/jeg kjøre folding home. WCG (World Community Grid) er en annen klient.

Jeg koblet ikke dette WCG sakene nei, takk for oppklaringen ;)

 

Knopfler:

Hvor høyt måtte du med VTT?

 

EDIT:

Akkurat i det jeg trykket "svar nå" fikk jeg min første kræsj på 4GHz med SMP 24/7. Sabla ironisk hehe.

Ser ut som HKet har bestemt seg for å undervolte bittelitt og var plutselig på 1.2080 fremfor 1.2150 på full SMP load. Ser ut som den veksler litt mellom 1.208 og 1.216 men da trenger den litt hjelp andre steder på full SMP load skjønner jeg.

 

Så jeg måtte begynne å pirke litt på CPU-PLL og QPI/DRAM volt i tillegg.

 

EDIT2:

Forøvrig er også dette en veldig fin og oppdatert guide til de som ønsker å finklokke i større grad på Ci7.

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20081220191040237&board_id=1&model=P6T+Deluxe&page=1&SLanguage=en-us

 

EDIT3:

hmm den var litt mer grunnleggende enn jeg husket. Men uansett en fin og detaljert innføring.

 

Den VAR på 1.125v før jeg satte den til 1.30v. Tipper jeg greier meg med vesentlig mindre, men jeg vil bare ha en WU gjennom før jeg begynner å dille mer med det oppsettet. Tipper jeg kan gå ned på vcore og, tester vel det i morra. WUen blir vel ferdig i morra tidlig, rundt 9-10-tiden.

Lenke til kommentar

Her er forøvrig sweclockers sin notis/artikkel ifb. med at folding@home fylte 10 år for noen uker siden.

http://www.sweclockers.com/nyhet/12784-foldinghome-fyller-tio-ar

Vi burde tipset hw redaksjonen om dette slik at de også kunne laget en helt enkel notis, men selv var jeg i helt andre tanker den tiden.

Ellers artig at sweclockers lagnummer ligner såpass på vårt "37451".

 

De har forøvrig også fått tildelt en hel underkategori i sitt tilhørende forum.

http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/

 

Kanskje også noe vi skulle be om da det er vesentlig lettere å lage en del intuitive stickys fremfor en lang førstepost. Samt at jeg tror det vil stimulere til mer aktivitet og spørsmål fra nysjerrige.

 

Under "Nett-tjenester",

post-38451-1287588842,2089_thumb.png

kunne vi fått underpunktet "f@h" eller "folding@home". Slik man ser under "Windows" med "Vista" etc.

Dette fordi vi driver et folding@home lag, mer eller mindre offisielt, for hardware.no.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Her er forøvrig sweclockers sin notis/artikkel ifb. med at folding@home fylte 10 år for noen uker siden.

http://www.sweclockers.com/nyhet/12784-foldinghome-fyller-tio-ar

Vi burde tipset hw redaksjonen om dette slik at de også kunne laget en helt enkel notis, men selv var jeg i helt andre tanker den tiden.

Ellers artig at sweclockers lagnummer ligner såpass på vårt "37451".

 

De har forøvrig også fått tildelt en hel underkategori i sitt tilhørende forum.

http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/

 

Kanskje også noe vi skulle be om da det er vesentlig lettere å lage en del intuitive stickys fremfor en lang førstepost. Samt at jeg tror det vil stimulere til mer aktivitet og spørsmål fra nysjerrige.

 

Under "Nett-tjenester",

post-38451-1287588842,2089_thumb.png

kunne vi fått underpunktet "f@h" eller "folding@home". Slik man ser under "Windows" med "Vista" etc.

Dette fordi vi driver et folding@home lag, mer eller mindre offisielt, for hardware.no.

 

Jeg er enig, med en liten detaljendring: det burde kanskje være noe mer generelt enn F@H, siden man har andre, lignende programmer - WCG f.eks.

Lenke til kommentar

Da ville vi ikke en egen dedikert underkategori for folding@home, noe jeg synes vi bør ha.

Da bør de heller lage og løfte opp en overkategori som kalles "Distributed Computing" og under der ha underkategorier som "folding@home", "world computing grid" osv.

 

Kanskje på tide at man får en kategori som heter "Distributed Computing" under Nettjenester eller Programvare. Vi er ikke lenger i en tid hvor dette er så sært som det var for bare 2-3 år siden.

 

Vi får se, jeg sendte inn forespørselen på den enkle måten. Via "rapport" knappen og "kan forespørselen i denne posten sendes til riktig vedkommende".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg avventer svaret og ser. Det ville nå skuffe om de ikke ønsker å tilrettelegge litt for et lag og en aktivitet som har gjort dette i betydelig grad i mange år med deres navn på klistremerket/ryggen.

 

Men jeg har litt mer tro på det fremfor bare et operativsystem uten noe knytning til hardware.no.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Set ut som 460 kortene mine har slitt med å få WUer i natt og står på #15 forsøk nå.

 

Gullars:

Det er gøy å ha deg med og at du bidrar på laget :)

 

EDIT:

Ser ut som de fortsatt sliter med serverne.

by yslin » 20 Oct 2010, 22:52

Hi,

The outage was caused by WS loading jobs and we're upgrading the WS code so this kind of downtime will be significantly reduced soon (i.e. hours to seconds due to the use of a new db). Thanks!

yslin

EDIT2:

Men dette med at 460 ikke får WUer nå er fordi ASen er tom og må refylles.

171.67.108.201 AS (GPU) vsp10v-vz01 pande accept Accepting 0.00 0 0 999 100 94 38 0 0 0 0

 

EDIT3:

Og det ser ut til å være en kombinasjon av begge, at de jobber med koden på AS, CS osv. Mulig de da lar noen servere gå tomme til de er oppgradert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er WU'er å få Theo, og det har det vært i hele natt. Igår ettermiddag var det derimot helt stopp på GPU3 en times tid. Ser ut som det gikk tomt for 912/925 rundt midnatt, og at 611 ble litt tøft for ene kortet mitt. Det ble belønnet med 24 timers hvile. Tok en restart av klienten og reduserte oc fra 889 til 850, inntil SF har annet enn 611 å by på.

 

Prøvde å redusere Vcore med et par knepp på 930'n igår. Det gikk over all forventning og klarte å lage en EUE på en 6701. Når den i tillegg fikk en 2686, så var det bare å justere tilbake til trygt farvann igjen.

Lenke til kommentar

Ingen av mine 460er har fått WUer en stund i natt og til jeg dro på jobb. Dette var fordi ASen den snakker mot ikke har noen å gi ut.

 

480 kortet mitt har hele tiden fått WUer kastet på seg. Og SF innrømmer at de har trøbbel med serverne og at det er årsaken til at mine 460 ikke har fått WUer på en god del timer (vet ikke status på dem før jeg er hjemme igjen).

 

460ene mine har kjørt mange 611 siste dagene og takler det helt fint, så hadde den fått det ville det gått greit. Kjører forholdsvis lav klokk på 800/1600 for å holde strømbruken nede.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...