Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tror vi kommer til å sette ny rekord for laget denne måneden, den forrige er fra januar i år og er på 25,319,078.:new_woot:

 

Edit: Er det dette http://www.komplett....aspx?sku=603877 eller dette http://www.komplett....aspx?sku=605505 dere bruker til folding?

 

Finner det også her: http://www.amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Skjermkort/PCI_express/EVGA_Corporation/eVGA-GeForce-GTX-460-SuperClocked---Graf-768-P3-1362-ER-1138323.aspx

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På samme måte som GF104 har vist seg å være et folding monster vs. GF100 går det rykter om at GF106 (450) ytterligere forbedrer foldingffektiviteten. Stikk motsatt av hva det generelle har sagt til nå.

 

Med rykter så mener jeg løst prat og synsing i foldingforum.org uten å ha noe håndfast å vise til ennå. Dermed kan GTS 450 bli veldig interesant om det faller ned mot 700-750,-. På tross av dette tror jeg ikke vi får samme wow faktoren som 460 ga ift. 480.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Som en her nevnte tidligere, du må slå av alt som har med strømsparing å gjøre, også i bios.

 

Har du alt gjort det så må det være noe annet som forstyrrer foldingen, men da må du kanskje lete litt. Å sjekke hendelses-loggen i Windows kan være lurt. Er det noe galt med Windows så vises det som regel der.

Lenke til kommentar

Jeg tror vi kommer til å sette ny rekord for laget denne måneden, den forrige er fra januar i år og er på 25,319,078.:new_woot:

 

Edit: Er det dette http://www.komplett....aspx?sku=603877 eller dette http://www.komplett....aspx?sku=605505 dere bruker til folding?

 

Finner det også her: http://www.amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Skjermkort/PCI_express/EVGA_Corporation/eVGA-GeForce-GTX-460-SuperClocked---Graf-768-P3-1362-ER-1138323.aspx

Dette:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=603877

 

SC utgaven jeg linker til der har mest sannsynlig bedre PWR/VRM og klokkes bedre og i hele tatt virker bedre på alle områder. Og til så vidt 100,- mer er det et røverkjøp.

 

Jeg også så at Amentio var litt billigere men jeg ønsket Komplett sin RMA trygghet i ryggen (samt hentebua). Jeg kunne også spart litt ved å kjøpe fra Norek som er komplett sin bedriftspartner men gadd ikke spare småpenger og ville eie produktet privat så jeg har div. apparater i ryggen om noe sulle skje.

 

Anbefales på det sterkeste og du vil som Kjetil sier spare både en del strøm og mye støy (helt stille hos meg nå med 2 av disse i en middels dårlig lukket kasse).

 

GF104 er rett og slett helt konge til folding og det blir spennede å se om det kommer flere variasjoner av GF104 baserte produkter.

 

EDIT:

Ellers hvor bra GTS 450 (GF106) faktisk er til folding. Det gir så og si samme PPD på 1700MHz som et 460 gir på 1600MHz. Det gir rimelig bra ppd/kjøpskr.

I have OC my GTX460 to 1600MHz,

on project 11252 getting tpf: 59s - 13355.39 ppd

which I am happy with.

I was just surprised that the GTS450 is getting similar tpf and ppd when OC to 1700Mhz.

Så kommer det en "EVGA GTS 450 SC 768MB" til 900,- må jeg kanskje prøve ett. Komplett har 1GB utgaven til 1125,- så det er lov å håpe.

Komplett har også Gainward "Golden Sample" til kun 1045,- huff..

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hva nå alias, kjøper du også 460 kort nå. hehe.

 

Jeg bare sonderer og oppdaterer meg litt. Interessant at noen av disse 450 kortene nesten gir det samme som 460. Vil evt. vente og se om 768MB utgaven av 450 kommer. Har 6 - 7K kroner utestående som egentlig var avskrevet, men det kan se ut som de kommer inn likevel så da kan det jo bli tidlig jul.:thumbup:

 

Edit:

Bigadv er dårlig butikk for tiden, P2684 er regelen!

post-53451-1287036469,876_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Uansett så får du bedre PPD på dem enn meg på min vanlige SMP som gir 8-10k PPD :).

 

EDIT:

Wow, ser ut som min SMP har tatt seg opp litt.

post-38451-1287038116,8929_thumb.png

Lenge siden jeg så GPU3/SMP2 være så gode venner hehe.

 

Ellers røyk selv. ene exhaust vifta bak rett før sengetid i går så jeg måtte til med noen quickfixes. Fikk kjørt ned spenningen på W3520 et par hakk som fortsatt er SMP2 stabil på 4GHz samt kjørt opp farta på noen exhaust vifter i toppen (2x120mm) fra 8v til 12v. Ser ut som det har holdt bra siden max temp på CPU i natt har vært 89C. Nå varierer den mellom 83-86C. GTX480 har hatt maks 79C og maks temp i rommet har vært 22.5C. Jeg prøver å trekke kassa litt ut fra under pulten siden det virker som varmlufta "setter seg fast" litt der og gjør kassa varmere enn den trenger å være.

 

Det er litt høyt så jeg driver å vurderer en Corsair H70 eller lignende, men gidder ikke bruke masse tid og penger om resultatet ikke bedrer seg en god del.

Skal ha på plass en sas/sata Raid kontroller senere i dag og gjør flere justeringer da. Ellers bedret tempen seg allerede mens jeg skriver dette med 2 grader så det er mulig jeg justerer plasseringen til kassene og får nok bedring der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Siden jeg ikke har klart å finne noe informasjon om at det vil komme en 768MB versjon av GTS 450 har jeg sendt en forespørsel til "EVGA Europe" på dette og spesielt om de da også vil komme med en SC utgave.

 

Det kan være Nvidia ikke ønsker en 768MB utgave. Å få kort som folder like bra som GTX460 til rett under tusenlappen hadde vært julegave 2010 for F@H.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er basert på brukeres tilbakemelding om PPD på forskjellige WUer ja Kjetil :)

Ikke bare kan GTS450 brukes til folding, men på 1700MHz gir det like bra PPD som et GTX460 på 1600MHz.

 

Koselig å se maskinene folde som aldri før igjen.

post-38451-1287061195,3781_thumb.png

Det har dog vært mye brudd pga. omgjøring, ny hardware, ut med hardware, bytte hardware men i helgen skal de få lov å produsere i fred mens jeg bygger en annen maskin (P55 basert). Kanskje det blir til å teste litt GTS450SC i den *host*...

 

Desverre blir det litt brudd for Civ V, men slik er det jo. Kjørte ned w3520@4GHz ennå et hakk på volten, så det er tre hakk ned så langt.

post-38451-1287062088,0951_thumb.png

Spennende å se hvor langt ned jeg får den før SMP2 blir ustabil.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Uff, nå er jeg irritert, ser ikke ut som det har blitt levert en eneste GPU WU i hele dag, kortet sitter vel hjemme og gnurer på 900 PPD igjen. Begynner å lure på om det er noe feil på kortet eller om det er en software-greie.

 

Edit: Jepp, kom hjem, der sto det 900 PPD og lyste mot meg. Uff, jeg som elsker å feilsøke på sånt. Kanskje jeg heller skal sende det tilbake på angrefrist og se på et GTS450 i stedet, siden det er så mye prat om at det er bedre ift pris/watt/PPD, for å spare inn litt.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...