Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kom mine 2stk "EVGA GTX 460 SC" så da er det å skru og glede seg. Skal ha 2stk i den andre riggen (ikke spillmaskinen). De var noen artige små rakkere de der gitt. En artig bieffekt er at jeg fikk med en ledningsbasert miniHDMI til HDMI overgang som kanskje gjør at jeg får brukt HDMIen på mitt GTX480 som sitter altfor tett innpå IO veggen i Coolermaster S.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er det mulig å folde med flere GPUer i samme PC?

Ja, så mange man har plass til egentlig. Har selv kjørt med 4 stk. 9800GX2 i en maskin i 6 - 7 måneder, dvs. 8 x GPU. Det gikk forsåvidt fint nok om vinteren ved å ha maskinen i garasjen, men om sommeren ble det for varmt. Temperaturen på GPU(ene) som lå nærmest CPU lå ofte på 105C og mer. Rekorden jeg registrerte var 109 grader. To av kortene tålte ikke dette i lengden og ble defekte på en GPU, samme feil skjedde altså med begge. Nå har jeg kun 2 slike kort i en maskin med litt avstand mellom og det går veldig bra hele året.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det virker altså som om kortene etter klokkingen har blitt i stand til å ta imot større pakker (50000 nå kontra 25000 tidligere).

Ah, da forstår jeg hva slags størrelse du snakket om, increments på WUen. Sikker på at du ikke bare har endret configonly fra small til normal eller noe? :) Eller lagt på -advmethods? :hmm: uansett interessant.

 

Men nå blir det skruing og klokking av GTX460 her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

EVGA GTX 460 SC

*@!#.%&?!! for noen herlige kort!

 

- Så og si ikke hørbare selv med viftene opp mot 55% (800/1600) på full last.

- Med full last på 800/1600 lunket det på 54C med døren av og med døren på SANK det til 50C! Er det mulig?

- Suverent høy PPD på GPU3

 

Nei, dette er de beste foldingkortene jeg NOEN SINNE har vært borti. Og dette er virkelig kortene man skal bruke om man vil kjøre mer enn 2 i samme kasse. Dette er kortene uansett om du skal GPU folde.

 

Jeg er nesten litt i sjokk over herligheten disse er og det skal godt gjøres å ikke gå amok med lommeboken min nå! Dette må være noe av det bedre som noensinne er laget.

 

Dette var "makaløs manik" :ohmy: Er det noe som fortjener slagordet "løp og kjøp" så må det være disse. Jeg sitter omtrent å gnir meg i øra og øya og tror ikke det jeg opplever.

post-38451-1286908977,7377_thumb.png

Dette må være første gang jeg har hatt en tilnærmet rørende opplevelse med hardware, haha :cry: Nei nå må jeg slutte, haff.

 

Kjetil Lura:

Du har virkelig gjort tidenes hardware kjøp som kjøpte 13stk av disse. Jeg er fristet til å kjøpe en haug til og skru sammen hardwaren jeg har i skuffer og skap.

 

EDIT:

Riktignok vil 611 presse dem litt hardere enn 925 WUene, men bedre verktøy for tøff folding får man ikke. Se en gang til om du ikke tror det... jeg tror det nesten ikke selv.

post-38451-1286909661,5885_thumb.png

 

EDIT2:

Jeg setter i det andre kortet nå som monteres i PCIe4x på P35 HKet så ser jeg hvordan det fungerer (burde gå smertefritt). Så skal begge få kjøre på 800/1600 over natta før jeg klokker og tweaker noe mer.

 

mamma mia...

 

EDIT3

Disse kortene går som varmt hvetebrød fra komplett.no. Det kom inn minst 25stk (om det ikke var fler) og i løpet av få timer var det 13 stk når jeg bestilte og nå er de tomme igjen. Komplett - kjøp så mye dere kan! De rekker omtrent ikke å få dem på lager før dem er ute igjen og slik har det vært siden de kom i sortimentet.

post-38451-1286911905,4045_thumb.png

Eneste som er nedtur nå er at jeg ikke har lyst til å montere GTX 285 kortet for folding igjen. Jeg tror jeg rett og slett prøver å selge det for å kjøpe flere EVGA GTX 460 SC! Selger det dritbillig *ler*

 

Bytter gjerne "CLUB3D GTX 285 1024MB" mot "EVGA GTX 460 768MB SC" - anyone? Kan få med et "Asus 8800GT 512MB TOP" på kjøpet haha. Nei, jepp, GTX 285 puttes på bruktmarkedet ASAP... at jeg ikke har gjort det for lenge siden, det har bare ligget uvirksomt i orginalesken i snart 1 år (money money money)

 

*ikke ta dette som en salgsannonse, ikke slik ment, jeg skal legge det/de ut på bruktmarkedet*

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det virker altså som om kortene etter klokkingen har blitt i stand til å ta imot større pakker (50000 nå kontra 25000 tidligere).

Ah, da forstår jeg hva slags størrelse du snakket om, increments på WUen. Sikker på at du ikke bare har endret configonly fra small til normal eller noe? :) Eller lagt på -advmethods? :hmm: uansett interessant.

Ja, jeg er 120% sikker på at jeg ikke har endret selv den minste ting. Kun klokket opp begge kortene mine, som er henholdsvis et Gigabyte GF8800GT og MSI GF275GTX TwinFrozr.

Lenke til kommentar

Det kan være at det bare er en normal eller igangsatt variasjon i WUer fra SF. Jeg har ikke fulgt så nøye med på akkurat det. Det eneste stedet jeg fulgte med på akkurat de detaljene var når jeg gikk fra vanlig SMP til Big som hadde 250.000 i de første WUene jeg fikk.

 

Akkurat nå er jeg litt i lykkerus over EVGA og er ikke helt med på andre ting, beklager :p

 

EDIT:

Sabla bruktmarked. Publiserte først annonse som manglet litt viktig info, forsøkte å trekke den tilbake for å legge ut ny annonse og etter det har det vært umulig å få ut en annonse.

 

Jaja...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja theo jeg sa jo at de var bra, jeg kjøpte først 2 stk til neste 1900kr. Noen dager senere gikk de ned i pris.

Så da jeg fant ut at de var sååååååååååstille bestemte jeg meg for 9 til, og har ikke angret på det.

Om ikke jeg husker feil så mister du ikke garantien på enkelte av evga sine kort om du overklokke.

Men hvorfor har du økt volten? Jeg har ikke gjort det, kjører mine på 805/1610. Målet er 810/1620.

Høyere kommer jeg nok ikke til å kjøre, jeg skal jo spare strøm.

 

Theo: Det var 50stk de fikk inn sist, det var for ca 15 dager siden.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Theo- Gratulerer med kortene du har fått deg ! :)

 

Kjetil lura- Jeg visste ikke at du hadde så mange av dem, den bestillingen med 9 stk må ha vært morro å åpne!

 

Kjører nå begge Gtx 480ène på 865/1730/1900 :)

 

Ikke bråker den som ett uvær heller lengre, alt som måtte til var å åpne ventila i veggen mer.

 

Nå ligger kortene på 92* på nr1, og 76* på nr 2.

 

PPD på begge kortene er: 17510,4 hele tiden utenom når en av gpuene får tunge oppgaver for da synker den til 8294,4 ppd.

 

Høyere Oc fører til at jeg får UNSTABLE_MACHINE uansett så jeg dropper det, får tross alt god ppd nå.

 

Jeg ligger nå på 10. av top foldere :D

 

http://www.xcpus.com/Folding/FoldingTeamSummary.aspx?teamID=37651&page=1&sort=4&sortDirection=1

 

Hvor stille er egentlig gtx 460ène ? Bråker de mer enn en cpu vifte , når de folder?

Lenke til kommentar

Klementino: Har du prøvd gtx 295/285/260? Skal vi se? Forskjellen er en gammel diesel mot en v8 bensin motor. Dieselen bråker, v8 gjør det ikke. den maler som en katt.

Angående cpu vifte og dine 480kort, 480 kortet ditt bråker, det gjør ikke cpu viften.

Jeg har foldet for hardware no siden 2004, jeg har aldri prøvd ett skjermkort som er så stille som gtx 460 kortene er. Punktum.

Lenke til kommentar

Klementino:

Jegg, er bare slik enkle basistiltak som skal til. Har veggluka her også oppe på hjemmekontoret (9kvm) ellers blir det altfor varmt selv med døra oppe inn i huset.

 

Kjetil:

Ah, det var 25 igjen dagen før jeg bestilte, 13 når jeg bestilte og 0 dagen etter når jeg fikk kortene.

 

Har jeg økt volten? :hmm:

Den står slik som default når jeg starter MSI afterburner. 1.0120v eller hva det var. Er stock volt lavere på disse kortene? Kanskje jeg skal bruke EVGA Precision i stedet for å klokke disse og styre viftene. (hvis den er like god å bruke).

 

Men etter mer ghettomod med damenylonstrømper, ducttape osv. for å lage "custom" støvfiltre i den andre kassa er den nå oppe og kjører og klar for test gjennom natten.

 

Her er de 2 maskinene jeg nå har kjørende på hjemmekontoret:

post-38451-1286930283,0531_thumb.png

Nå alt var på plass steg tempen på øverste kortet til rundt 60C og da begynner jeg å høre viftene gå på kortene (58%), men det er jo stille ift. GTX480 på 55%+.

 

 

EDIT:

EVGA GTX460 har litt høyre frekvens på viftelyden enn POV GTX480 så det er litt opptil hva man synes er behagelig eller ei. Akkurat nå har 460 kortene mine kommet inn i en synkron "svingefrekvens" på lyden som jeg legger godt merke til :hmm:.

 

Faktisk hører jeg GTX460 kortene bedre enn GTX480 akkurat nå, tror jeg må sette en async vifteprofil på dem da jeg tenker det forsterker lyden at de svinger på omtrentlig samme frekvens.

 

NB! Selv om lyden er høyfrekvent er den forholdsvis lav og svak i volum. Men nå er det natta på denne "sjuklingen", så skal de få kjøre til i morgen formiddag før jeg gjør noe mer.

 

EDIT2:

Verdt å legge merke til at med kun 1 EVGA GTX 460 kort i kassa så var det ikke hørbart what so ever på mitt rom. Med 2 i samme kasse ble det en helt annen frekvenslyd på viftene. Mulig det er litt resonans og andre godsaker som hjelper til her. Men den lyden var litt mer stikkende i mine ører enn GTX 480 som bare suser.

 

Siste bildet før senga.

post-38451-1286931720,601_thumb.png

57k PPD på 3 skjermkort og en vanlig SMP.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Godt å se Billy Pilgrim tilbake i heftig aksjon :thumbup:.

 

460 kortene har ligget på 65 og 56C i natt, som ikke er spesielt varmt i mine øyne. Min W3520 har vært oppe i hele 91C på det varmeste i natt *host* og 480 kortet suller rundt 77-81C (avhengig av WU).

 

Da blir det litt tuning og tweaking i dag for å se om jeg kan få ned volt og div, samt at jeg gjerne kjører 460 kortene litt varmere for å få ned den høyfrekvente lyden i viftene med 2 kort i samme kasse.

 

Hvis jeg ikke får tunet alt til tilfredstillende nivå blir det å ta med det ene 460 kortet til en annen kasse, for med kun et kort i kassa var de fabelaktige på lyd. Ellers har PPD stabilisert seg på 52k PPD. Mulig jeg setter i gang med BigAdv på W3520 som skal gi ytterligere 15-20k PPD.

 

Ellers sammenligning mellom EVGA og den andre nevnte:

http://www.overclock.net/nvidia/792717-evga-gtx-460-superclocked-1gb-edition.html

Temperatures:

 

This is definitely louder than the gigabyte model. I tested a little differently, but the difference is still noticeable. Nothing scientific here, just using my ear. With the gigabyte version, my CPU fan (hyper 212+ fan) was set at 62.5%. It's my loudest component on my tower even at 62.5% (which is why I set it lower, my temps are great on my CPU anyway). I have 3x 120mm 3x 140mm fans all running 100%. Testing with MSI afterburner, I set the fan on the card at 100% to check how loud it was. Definitely noticeably louder than the hyper 212+. From there, I put the fan speed lower to check at what speed did I hear it over the hyper 212+. This happened at 65%. Card ranges from 20-100% fan speed.

 

With the EVGA card, it's a little harder to tell now since I was so used to my temporary card being so loud I can't exactly say the comparison... being a little lazy here. But right now, I can say can notice it at pretty much comparable to the CPU cooler at 62.5% and gpu at 40%. 45% it starts overtaking the cpu cooler. Card ranges from 40%-80% fan speed.

 

Overclocking:

 

Even though there were higher temperatures with the EVGA card, I was able to reach a higher overclock than the gigabyte model. Basically, the gigabyte could not run 3dmark vantage at 900/1800/1800. The EVGA runs it with no problems at all (900/1800/1900), topping out at 80C. That is, however, the highest OC I can achieve with no/minimal artifacting on 3DMark Vantage.

 

Computer specs:

Processor: AMD Phenom II X2 555 Black Edition OC'ed to 4100MHz (200x20.5)

RAM: G.Skill Ripjaw Series 2x2GB DDR3 RAM 1600MHz PC12800 running @ 1333MHz

Motherboard: MSI 870A-G54 AM3

Tower: Cooler Master 690 II Advanced with additional 120mm intake side fan, intake 120mm bottom fan, and top 140mm exhaust fan.

Video Card: EVGA GTX 460 1GB

 

Programs used/attempted:

MSI Afterburner

EVGA Precision

FurMark

MSI Kombustor

HWMonitor

GPU-Z

3DMark Vantage

 

MSI Afterburner was easier to manage than EVGA's precision. While the skin is nice on the precision, I didn't like the GUI, even though both are nearly identical, it's harder to find and tinker with things on EVGA. I might test more later with other EVGA software.

 

FurMark/Kombustor, stressing.

HWMonitor/GPU-Z monitors.

 

3DMark Vantage Benchmarks

I ran 3Dmark vantage on performance settings. Took me a couple hours of testing because I mixed results and decided to stay on performance settings (I set extreme).

 

Stock Clocks: 763/1526/1900 @ 950mV

Stable OC at stock voltage: 820/1640/1900 @ 950mV

Max stable OC: 900/1800/1900 @ 1087mV

 

As you can see, I did not bother with memory clocks. Also, I couldn't set it the memory any lower than 1900 (wanted to set it at reference 1800).

 

Stock Clocks 763/1526/1900 @ 950mV, max temps 66C:

Overclocked 820/1640/1900 @ 950mV, max temp 67C:

Overclocked at 900/1800/1900 @ 1087mV, max temp 80C:

Overclocked at 900/1800/1900 @ 1087mV, CPU third core unlocked, 4100MHz, max temp 80C:

 

Ergo virker det som jeg kan gå langt ned på både volt og viftehastighet, noe som skal prøves ASAP. Ellers greit å vite at Gigabyte sin overclocked faktisk er ennå stillere enn EVGA mens sistnevnte kjører stabilt på 900/1800 (dog hinsides volt). Riktignok er det 1GB versjonen av EVGA Superclocked som testes her og det sies at 768MB versjonen er ennå mer klokkevennlig etc.

 

Jeg må alikevel si at følgende er litt :hmm:

The EVGA pros weighed heavily in its favor in this case. It was:

About 30$ cheaper (taxes, coupons)

It has a lifetime warranty and I assume better customer service, having dealt with gigabyte and MSI

90 day step up, but I don't think I'll use

(meh) custom software

An appropriate mini-hdmi to hdmi adapter

External Exhaust will be advantageous for SLI (future plans)

 

BUT it does have its flaws as a single card because of the non reference cooling. The non reference cooler is just not as efficient as open faced reference coolers. It is both significantly louder and hotter than reference cards.

Det kan bety at hvis du ikke CPU folder i samme kasse og har grei exhaust i kassa så kan det lønne seg med de mer effektive åpne kjølerne fremfor disse som dytter luften ut.

 

Derimot foretrekker jeg å få luften ut av kassa. Skal nå teste MSI Afterburner og Precision og se hva annet jeg får til.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Theo- Ser bra ut dette !

 

Om du ikke finner ut hvordan du fjerner den høyfrekvente resonansen, så kan du åpne Msi Afterburner og lage din egen vifteprofil per kort ( du ser i settings ).

Så kan du sette det ene kortet litt lavere enn det andre, slik at de ikke kjører på samme frekvens/rpm.

 

Jeg vil også anbefale å klokke Gtx 480èn, jeg får ca 1,5- 2000 mer ppd etter de er klokket, men her må du se frem hva dine kort tåler. Du kan også ta å stille opp volten, 1.1 V funker fabelaktig :)

Lenke til kommentar

Klementino:

Jeg har allerede brukt MSI Afterburner til å lage custom vifteprofiler både på disse og en del andre kort. Og det viste seg at viften på det kjøligere kortet gikk 10% poeng lavere, så det var ikke årsaken.

 

Hvilke klokk har du kjørende med 1100mV?

 

Alle:

NB! Dette var smått frustrerende. Jeg har testet v2.0.0 av både Afterburner og Precision men ingen av dem lar meg stille volten under 1012mV for dette kortet. Det virker som den ikke lar seg stille lavere. Frustrerende. i Idle (eks. på kort 2) går kortet selv ned til 875mV, så det virker som om 1012mV er en innprogrammert SC sperre i Bios el.

 

Ellers er MSI Afterburner et vesentlig bedre program enn Precision i mine øyne selv om de er basert på samme lestog funksjonalitet i stor grad. I Precision GTX460 får jeg ikke en gang mulighet til å stille volt og den er generelt mindre praktisk i mine øyne.

 

Merkverdig at man ikke kan stille spenningen ned mot 950mV på disse :hmm:.

 

EDIT:

Minneklokken lar seg heller ikke justere ned fra 1900 til 1800, den spretter bare opp igjen til 1900. Det var da som hehe.

 

Vel da gir jeg opp å tune ting nedover (gidder ikke drive med bios modding per nå), men gjør et forsøk på ny klokking og folding ved å la vifteprofilene kjøre etter bios instillingene fremfor mine custom profiler for å se hva det gir.

 

EDIT2:

En liten notis fra gårsdagens klokkeforsøk. Foldingen feilet på 888MhZ med 1087mV. Den høyeste stabile jeg fikk der var 878-882Mhz med 1087mV.

 

EDIT3:

Det er ved rundt 52% på viftene at denne litt gnagende ulelyden begynner å fremtre og den er med hele veien opp. Ved rundt 68% blir den merkbart høyere i volum (slik at jeg ikke orker den).

 

Drar jeg opp viften på kun ene kortet er det så og si lydstille opptil 55% med kun en veldig lav ulelyd som ikke er sjenerende i særlig grad. Alt under 55 og 52% på viften er fabelaktig lydmessig.

 

Konklusjon:

Mitt POV GTX 480 oppleves faktisk som vesentlig mindre plagsomt enn disse 460 kortene. 480 kortet blir mye varmere og har en del mer suselyd men den er så lavfrekvent at den ikke er plagsom i det hele tatt. 460 kortene har en vesentlig mer karakteristisk lyd som gjør at alt over rundt 50% på viftene skaper en gnagende ulelyd som rett og slett var slitsom.

 

Jeg foretrekker uten tvil blåselyden til GTX 480. Jeg beholder 460 kortene men kommer til å holde de på statisk 50% på viftene om ikke biosprofilen kjører grei viftelyd.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har du unlocked "unlock voltage control" da ?

Du bør også unlocke " force constant voltage".

 

Om du fortsatt ikke klarer å få den nedover 950 mV, så er det nok en sjanse for at de er sperret for at de ikke skal få for lite strøm.

 

EDIT Det var da snodig, tror ikke programmet er helt med deg i dag.

 

EDIT 2 med 1100mV så kjører jeg foreløpig:

Core: 865 Mhz

Shader: 1730 Mhz

Memory: 1900 Mhz

 

Jeg skal fintune den litt mer senere, for det ser ut som om det ene skjermkortet ikke liker noen tyngre WUèr.

 

EDIT 3 Du kan teste å se hva temperaturen blir om du nekter kortene å gå over 52% maks? kortene dine er jo ganske så kjølige.

 

EDIT 4 Jeg får fin tune kortene nå, så blir nok noen ppd mindre enn normalt idag om dette tar lang tid.

Endret av Klementino
Lenke til kommentar

Selvfølgelig har jeg "unlock voltage control" ellers kunne jeg ikke beveget på baren eller stille den opp. ;)

 

Og jepp, jeg tror også den er sperret fra manuell justering nedover med tanke på at det er en SC utgave. Riktignok driver den å justerer seg ned selv ved lavere belastning, eks. til 950mv og helt ned mot 875mv. Titter litt mer på viftene og kan evt. lage en profil som flater ut på 50% hvis jeg ikke blir fornøyd med bios-auto som jeg prøver først nå. Om kortene skulle gå opp mot 80C gjør meg ingenting.

 

Når det gjelder klokking/watt vs. folding PPD så synes jeg "sweetspot" på disse er den samme som på GTX 480. 800/1600 + minnet nedover hvis mulig og still volt ned eller la den stå stock. Man tjener ikke så mye PPD på å klokke høyt men man drar derimot mye mer strøm. Riktignok er 480 mye mer markant på dette men virker som en grei felles "sweetspot".

 

EDIT:

Ved første test med folding på begge kortene og bios-auto vifteprofil er den mye bedre. Kortene ligger på 64/56C og viftene på 44/36% som er helt topp på lyd.

 

Holder det seg slik så bevares det ekstremt imponerende inntrykket jeg fikk i går før lyden ble merkbar. :thumbup:

 

EDIT2:

Uansett hva lyden måtte ha av karakter over 50-55% er det noen av de beste foldingkortene jeg har vært borti. Og under 50% er det også de mest komfortable foldingkortene jeg kan ha i samme lille rom som jeg befinner meg og aldri opplevd maken.

 

 

EVGA GTX 460 SC 768MB - SÆRDELES ANBEFALT / LØP OG KJØP!

As we speak ligger de på 68/60C og 48/41%. Romtemp på toppen av kabinettet er da 19.8C. Dette med C912 WUer på begge kort. 611 vil kjøre de noe varmere mens C925 vil kjøre de kjøligere.

 

Kabinettet disse to kortene befinner seg i er forøvrig et forholdsvis "dårlig"/"middels bra" Coolermaster Centurion 534 (om jeg ikke husker navnet feil) og ingenting i det er optimalisert på noen måte og i tillegg til 1 intake/exhaust vifte har jeg 1 dårlig og ganske så "plastic fantastic supertirsdag" 140mm vifte i sidedøren med custom nylonstrømpe støvfilter som blåser luft inn (overtrykk).

 

Ellers er kabinettet ganske så fullstappet av både utstyr og kabler overalt så selve bygget kan tweakes ganske så mye og jeg skal bla. fjerne 4 harddisker med medfølgende kabler i løpet av helgen (bare flytte data etc. først). Så her er det betydelige rom for forbedringer.

 

Kjører man kortene i et bedre kabinett enn mitt vil man garantert få ennå bedre resultat enn meg.

 

PS!

Er man veldig følsom på lyd begynner "ulingen" å bli hørbar i noen vinkler ved 49%. (Har alt annet avslått mens jeg tester dette.

 

Et statusbilde:

post-38451-1286968093,7199_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg vet at når man overklokker så får man ikke like god ppd/w, men jeg bruker pc`n til andre ting også som spilling , og der merker man en god del forskjell.

 

Den 2` gtx 480èn min underklokkes virkelig mye når den er idle

 

Core: 51 Mhz

Shader: 101 Mhz

Memory: 135 Mhz

temperatur: 43*c

 

EDIT Skikkelig fin temp du har der med tanke på viftehastighet! ;)

Vil de fortsatt ikke overklokkes?

 

Theo, angående kjøling og kabinett så har jeg ikke noe jeg skulle sagt, selv har jeg Ace java som jeg kjøpte på komplett.no .

Grunnen er at jeg aldri har sett vitsen i å legge så mye vekt på kabinettet, som bare skal se stilrent ut og beskytte delene.

 

Det har tross alt grei/bra kjøling når det er en vifte på 120mm som blåser inn forran, 2 stk 140 mm ved siden, en 120 mm bak, og psuen.

Endret av Klementino
Lenke til kommentar

Begge 460 kortene mine har vært klokkevillige hele tiden og overklokkes helt fint opp til 900/1800 (3dmark stabil), men det er jeg som ikke vil kjøre dem på mer enn 800/1600. Disse skal kun folde per i dag og da ser jeg ikke ppd/watt nytten av å gå høyere.

 

GTX 460 går også ned til rundt 50/100Mhz når de ikke brukes. Da ligger mine kort på maks 29C.

 

 

 

EDIT:

Det er fristende å custombygge småkasser basert på hovedkortbrett størrelse og kjøre forholdsvis rimelige hovedkort med plass til 4 skjermkort, 3GB minne, billig CPU og en kapabel strømforsynig og 4stk av disse EVGA kortene med GPU3. De kunne kjørt på WinXP (gamle, ubrukte fulle lisenser) om det gjorde saken ennå rimeligere. (Linux er for kronglete med multigpu folding)

 

Det ville gitt 52-60k PPD per vesle kasse med 4 slike kort.

Det er nesten så jeg har lyst til å forsøke å jobbe med å finne en sponsor på dette.

 

Muligens kunne man også kjørt BigAdv i samme kassa om man gikk for en av de rimelige 4C/8T Intel som finnes eller muligens en AM3/AM3+ hexacore i hver. Da ville man fått rundt 90-100k+ PPD fra hver lille boks uten å dra altfor mye strøm fra hver av dem.

 

EDIT2:

Komplett? Da kunne disse foldet under F@H brukernavnet "www.komplett.no" på vårt lag 37651. Men jeg tror ikke jeg har energien og overskuddet til å forsøke å selge inn dette til ledelsen hos Komplett.no men jeg vet det kunne hatt betydelig markedsmessig verdi for dem. Derimot bygget, driften og vedlikeholdet hadde jeg gjort med entusiasme og glede. Jeg ville satt dem opp her og kjørt dem noen dager i drift og flyttet de over til utvalgte lokaler hos eks. komplett med fjerndrift (strømutgifter). Hmm tanken er god og forlokkende.

 

EDIT3:

Forøvrig er SSDen Intel X25V 40GB midt i blinken for dere som kjører massemulitgpu folding ute i kulda. Harddisker liker seg best i 28+ driftstemperatur mens disse billigste SSDene er ypperlig for maskiner som kjøles i uteluft. Generelt sett ypperlig for alle foldingbokser.

 

Jeg kommer til å fjerne alle de 5 HDDene som er i 2x460 kassa mi og slenge inn en liten 2,5" V40 SSD. Det kombinert med å røske ut DVD spilleren og bytte CPUen til en vesentlig kjøligere E4300 (men alikevel GPU3 kapabel CPU) så tror jeg at jeg får en rimelig behagelig foldingkasse.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...