Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke ille temp på [email protected] (D0 vil jeg tro) med P6701. Den har kjørt noen timer der skulle jeg tro. Kontrollmåler du med CoreTemp? Det kan variere så mye som 10+C med forskjellige programmer. Derfor sjekker jeg med både CoreTemp og RealTemp for nyere Intel CPUer. Er døren av eller på i kassa?

post-38451-1286871187,3635_thumb.png

Min heiteste ligger på 84C as we speak og steg fra 81C etter jeg satt meg ned på hjemmekontoret. Synes ikke jeg fikk noe vesentlig bedre temp på 3.8 så jeg kjører liksågodt 4GHz som jeg har gjort i over et år 24/7. (CPU lasten er pga. -SMP 7)

 

Sleng gjerne med et par CPU-Z skjermbilder også -alias- :)

post-38451-1286869920,6998_thumb.png

Som man ser har jeg gitt min litt ekstra vcore for å være sikker på stabiliteten når jeg startet med SMP igjen, vil tune den nedover etterhvert. Den har vært ekstremt villig på lav vcore tidligere så jeg regner med å ha en del slingringsmonn. (samt mulighet for å dille med andre parametere hvor alt nå står på auto)

post-38451-1286870022,0684_thumb.png

Minnet derimot klokker jeg ikke i det hele tatt, det er 12GB value RAM jeg kjøpte for 1.995,- i januar 2009 og som har kjørt siden mars samme år. Jeg synes LGA1366 har så enorm minnebåndbredde at det er liten vits.

 

Det er mulig dette blir byttet ut med 24GB ECC (Som P6T6 støtter) etterhvert samt en Hexacore. Sistnevnte kommer vel først.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ikke ille temp på [email protected] (D0 vil jeg tro) med P6701. Den har kjørt noen timer der skulle jeg tro. Kontrollmåler du med CoreTemp? Er døren av eller på i kassa?

Maskinen står inne i romtemperatur 22 - 23 grader, døra av (fordi jeg ikke har dør til dette kabinettet). Det er en C0/C1 og den kjører kun med 3.66GHz. Det var denne som trynte en P2685 nylig, så jeg slapp den ned fra 3,7GHz for å se om den ble stabil. Tidligere sto denne i garasjen i et mye kjøligere miljlø. Når bildet ble tatt var den passert 20%. Har ikke kontrollmålt, men skal gjøre det.

CPU-Z

post-53451-1286871523,2332_thumb.jpg

 

Edit:

De riggene jeg har med D0 kjører nå på 4,0GHz og holder temperaturer på henholdsvis 78C (inne) og 68C i garasjen. I garasjen står også en C0/C1 som kjører 3,7GHz, temp 66C. Alle riggene kjører også ett eller to skjermkort som folder.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Suverent -alias- :) Fint prosjekt for å se variasjoner ift. fah smp prosjekter.

 

(jeg skal ikke blande meg inn i klokkingen da det varierer for hver eneste CPU og hvert eneste system++)

 

Rayline:

Mulig febern har tatt meg litt men hva mener du med 25 og 50k? At du fikk 25k PPD på to kort før klokk og 50k PPD på samme 2 kort etter klokk? Inkludert nye WUer såklart :)

 

Klokk før og etter samt WU før og etter?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller trenger man ikke lenger benytte MPICH eller DEINO med SMP?

:thumbup:

 

Kjører en liten test på SMP2 med -SMP 8 (-SMP), detta kan bli heite saker.

post-38451-1286872851,2943_thumb.png

Så langt med full last på SMP2 har GPU3 P10964/C925 i samme kassa kun falt fra 15970PPD til 15360PPD (målt med last frame).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

ei57:

Støtter noen av klokkeprogrammene kommandolinje orientert profillasting? I såfall har jeg en ide på hvordan vi kan laste forskjellige klokkeprofiler utfra hvilke prosjekter GPU3 mottar :) Desverre er jeg ingen GUI programmerer lenger så det må bli scripting.

 

Jeg tror det mikses mer nå fordi de andre har blitt sluppet ut fra -advmethods til vanlig fah.

 

EDIT:

Its getting hot in here..

post-38451-1286873659,4647_thumb.png

 

Woops, kom til å tenke på at den stabelen med aviser som ligger ovenpå deler av Coolermaster S kabinettet hindret litt utlufting fra de 2 exhaust aluviftene jeg har i toppen av kassa. Dog ikke mye siden avisene lå lenger frem. Men det er "grillrist" i hele toppen så jeg fjernet bunken med papirreklame og aviser som skal i søpla og ser om tempen bedrer seg. (tempen sank raskt med en hel grad)

 

EDIT2:

Men det kjedelige med dette eksperimentet er at SMP2 PPD sank med omtrent 7% når jeg kjører SMP-8 vs SMP-7 sammen med GPU3, ergo sank både SMP2 og GPU3 PPD så det blir tilbake til -SMP 7.

 

Det betyr at BigAdv som kjører med 8 tråder har rom for en del tuning om den kjører sammen med GPU2/GPU3. (orker ikke gi meg i kast med det nå da jeg vil kjøre et enkelt oppsett fremfor masse affinity og variabler med div. utslag).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Er det bare meg eller trenger man ikke lenger benytte MPICH eller DEINO med SMP?

 

Nei, DEINO og MPICH er forlatt nå. Du trenger bare droppe exe fila i C:\FAH og kjøre med siste versjon som jeg mener er 6.30 for SMP2

 

Klipp fra FAQ: '

With the release of the mutli-threaded a3 fahcore and work units, and the retirement of the a1 and a2 work unit projects, the MPICH or Deino portion of the SMP client installation is no longer needed. As a result, the client installer and the install.bat have been dropped from the install process. This also removes the requirement to use a Windows user account with a password, although it's always a good idea to use a password.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det var knalldigg. Bare tut og kjør nå :)

 

Da kan vi ennå enklere lage ferdig konfigurerte SMP pakker som vi legger i førstepost. Så vil de automatisk starte å folde SMP for vårt lag med eks. en felles gjestebruker som vi kaller "smp37651". Inntil de selv ønsker å konfigurere opp ting på egenhånd. Et lite selvutpakkende arkiv med en install.bat som tar hensyn til OS variasjoner osv.

 

Tanken var å legge slike "kom fort i gang" pakker under denne seksjonen i førsteposten.

post-38451-1286874889,446_thumb.png

 

install.bat kan også gi valgene med hvorvidt du ønsker "startup folder", "service", "login scheduled" eller "manuell" start. Dog en ting av gangen.

 

 

EDIT:

Har gjort klar en klient jeg kan lage en install rutine og pakke for.

 

Menyvalgene er tenkt slik, se bilde under, så brukeren har mulighet til å enkelt velge hvilken belastning de vil kjøre på systemet til enhver tid. Husk at -SMP 2 fordeler seg 50% CPU messig over alle kjerner på eks. en Quad uten HT, 75% last med -SMP 3 osv.

post-38451-1286880110,2628_thumb.png

På denne måten kan brukeren enkelt bestemme hva slags last han/hun ønsker og pakken er fleksibel ift. om brukeren har dualcore eller 10-kjerne. Denne standardpakken kjører uten -advmethods og er satt opp for maskiner ned mot 3GB minne som det er en del av der ute.

 

Jeg kan også lage en undermenymappe til som kalles "Tools" og i denne finner man ikoner/script for å "resette" (dvs. rydde opp og starte på nytt), sendall, sjekke/fikse køen osv.

 

Vi kan enkelt lage noe av samme opplegg med GPU2 og GPU3.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

I mangel av et bedre ord, fantastisk!:thumbup:

 

Jeg fant forresten feilen som skaper ustabilitet for rigg4 hos meg. Det må være PSU som er en litt eldre OCZ 600Watt, som blir for små til kombinasjonen i7 920 + GTX275 hvis begge overklokkes. Skal bytte den med en MIST 1000W når jeg slår av GPU(ene).

 

Jeg så en test på nett av GTX275 og OC under load trekker kortet mengder av strøm, samlet drar nok kombinasjonen over 500Watt og da må det gå galt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hvorfor får CPU'n så lav PPD(vedlagt bilde)? Det samme problemet er også på laptoppene (C2D P8600 @ 208PPD).

 

Jeg har satt på en PS3, min egen marskin(CPU+GPU), to av de nevnte laptoppene (CPU+Quadro NVS160 GPU) og en marskin med x4 965 + 4890. Men på brukerstatistikken står det bare 3 klienter, burde det ikke vært 9?

post-119224-1286889993,3567_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Rayline:

Mulig febern har tatt meg litt men hva mener du med 25 og 50k? At du fikk 25k PPD på to kort før klokk og 50k PPD på samme 2 kort etter klokk? Inkludert nye WUer såklart :)

 

Klokk før og etter samt WU før og etter?

Vel, jeg kjører jo ikke noe advmethods - kjører kun den vanlige GPU- klienten som legger seg i systray. I folding- ikonet som ligger i systray kan man se at kortet kjører: GPU-F@H: Working 7600/25000 f.eks. (det er altså en 25000- pakke). Etter klokkingen av kortene mine vises nå: GPU-F@H: Working 7500/50000 f.eks. (altså en 50000- pakke). Det var det jeg siktet til.

 

Det virker altså som om kortene etter klokkingen har blitt i stand til å ta imot større pakker (50000 nå kontra 25000 tidligere).

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Hvorfor får CPU'n så lav PPD(vedlagt bilde)? Det samme problemet er også på laptoppene (C2D P8600 @ 208PPD).Jeg har satt på en PS3, min egen marskin(CPU+GPU), to av de nevnte laptoppene (CPU+Quadro NVS160 GPU) og en marskin med x4 965 + 4890. Men på brukerstatistikken står det bare 3 klienter, burde det ikke vært 9?

 

Husk at du må bruke HFM.NET for å se bonuspoeng pr. klient lokalt. PS3 kan ikke vises i noen lokal klientviewer. Hos Stanford skal du kunne telle Active clients slik http://fah-web.stanf...sername=-alias- Her ser du at jeg har 23 aktive klienter. Sjekk at du har lagt inn korrekt Team-nummer for Hardware.no som er 37651 og ditt eget nick riktig på alle klientene i client.cfg Og at du ikke bruker samme ID hvis du har flere klienter på samme maskin. Hver klient må også ha lastet opp en WU før den enkelte blir registrert. Standard CPU-klient har veldig lav PPD. Hvis du har en rask 2-kjerne eller Quad så kan du kjøre SMP klienter med CPU som gir vesentlig bedre PPD. Dette kan du lese om i første post her.

 

Ellers så må du selv legge inn klientene i enten HFM.NET eller en annen klientviewer for å se dem lokalt.

 

Edit: Jeg finner ikke lars_era på Stanford Folding@Home, men du bruker kanskje et annet nick?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Sorry jeg så ikke den. Du har ingen kontroll over hvilke SMP-klienter du får, noen gir bra uttelling,noen mindre bra.

Har du kjørt 10 WUer med passkey, det må du for å få evt får bonuspoeng.

 

Beste jeg har hatt på en P2633 er 735,88 PPD med en Amd 9950 firekjerne.

 

Ser du er registrert med fire klienter nå, så de kommer nok etterhvert http://fah-web.stanf...sername=Larsera

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...