Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS: Er du med å folder da NgZ?

Neh, tenkte å sette på en GTX275, men de har jo ikke laget GPU-klienter til linux. En E6600 er vel neppe verdt mange PPD, selv på 3,4Ghz.

 

 

Er det ikke bare en stabel med U2 som har ett bord på seg?

Det er en del andre bilder på siden og. ;)
Lenke til kommentar

Har man noen eksakte mål på strømbesparelser ift. PPD?

Ja har måler på riggene. En rigg med i7 920 OC til 3,9GHz folder big +GPU GTS250 bruker / varierer mellom 382 - 416W ved 100% load. Slår jeg av GPU-foldingen faller forbruket til å variere mellom 270 - 320Watt. Grovt regnet blir forbruket med bare big ca. 300Watt så jeg sparer 100Watt for hver. Kjører jeg 4 slike snakker vi 1200Watt for folding som varierer mellom 90K - 130K, avhengig av type WU de får. Ser at SF nå sender ut bigadv jevnere enn før så jeg er optimist. Jeg vil nok tro at 100K+ er realistisk som gjennomsnitt. Med 6 x GPU fordelt på disse riggene gir 4 x big over 90K i snitt i dag.

 

Jeg har vært oppe i 31K for P2686 og P2692med GPU-folding på samme rigg. Slår jeg av GPU er jeg spent på hva den gir, men 33 - 35K burde være innefor rekkevidde som topp. Selv trege P2684 klatret over 20K med GPU aktiv etter at jeg klokket CPU opp +200, så jeg regner med min 22 - 23K selv der. Hva dette blir over noe tid i PPD/Watt gjenstår å se, men jeg tror ikke noen andre klienter klarer det noe rimeligere i drift. Og setter jeg inn 8800GS som idle GPU i stedet for GTS250 sparer jeg noen Watt til.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Har man noen eksakte mål på strømbesparelser ift. PPD?

Ja har måler på riggene. En rigg med i7 920 OC til 3,9GHz folder big +GPU GTS250 bruker / varierer mellom 382 - 416W ved 100% load. Slår jeg av GPU-foldingen faller forbruket til å variere mellom 270 - 320Watt. Grovt regnet blir forbruket med bare big ca. 300Watt så jeg sparer 100Watt for hver. Kjører jeg 4 slike snakker vi 1200Watt for folding som varierer mellom 90K - 130K, avhengig av type WU de får. Ser at SF nå sender ut bigadv jevnere enn før så jeg er optimist. Jeg vil nok tro at 100K+ er realistisk som gjennomsnitt. Med 6 x GPU fordelt på disse riggene gir 4 x big over 90K i snitt i dag.

 

Jeg har vært oppe i 31K for P2686 og P2692med GPU-folding på samme rigg. Slår jeg av GPU er jeg spent på hva den gir, men 33 - 35K burde være innefor rekkevidde som topp. Selv trege P2684 klatret over 20K med GPU aktiv etter at jeg klokket CPU opp +200, så jeg regner med min 22 - 23K selv der. Hva dette blir over noe tid i PPD/Watt gjenstår å se, men jeg tror ikke noen andre klienter klarer det noe rimeligere i drift. Og setter jeg inn 8800GS som idle GPU i stedet for GTS250 sparer jeg noen Watt til.

 

Hadde jeg hatt penger skulle jeg lett pensjonert g92'ene mine og gått for CPU-folding :p Sparer uhorvelige mengder støy, og får mer ppd/watt også (som er begrensningen her, kjører allerede 1850w, og dete kan godt være jeg må kutte det ned om jeg får en nabo som skal ha sin del av kursen...)

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Kom nettopp hjem til ett rom som sikkert ligger godt over temperaturen på en strand i syden når sola skinner for full rulle.

 

ene skjermkortet lå på 105*c, og det andre på 87*c.

 

har nå skrudd av folding på Gpu 1, fortsetter når jeg har innstallert 2 vifter i dataen.

 

Kan trøste meg med at det sto/ står en bordvifte som blåser inn i pcn som hindret at de ble enda varmere i hvert fall..

 

Uff, utenom ppd så har jeg bare negative erfaringer å bruke gtx 480 til folding.

Lenke til kommentar

Ja theo jeg har? Har 2 målere, den ene viste over 900W før jeg byttet ut kortene mine. Den andre viste ca 700. Nå er de på ca 700 og 600. Hva de to i stuen bruker nå vet jeg ikke.

Produsere litt mere på mindre strøm ca 112000 PPD i HFM nå jeg skriver dette.

Men hva slags kort fjernet du og hvor mange i hver av disse?

 

Klementino:

Rart at kortene dine blir så varme, har du godt mellomrom med dem? bra kjøling i kassa? Døra oppe til rommet maskinen står i osv?

Lenke til kommentar

War- Tydligvis ikke, før i dag når jeg sjekka så gikk temperaturen ned rundt 5-7* med bordvifta.

 

Theo- Det er en slot mellom kortene, jeg tenker å Mekke til ett eller annet i den sloten som sprerrer varnegang mellom de 2 kortene.

Døra er ikke åpen for da klager de andre i huset over støyen.

 

Men får se i morgen hva jeg kan gjøre, vet noen omm et eller annet material som er en svært dårlig varmeleder? ( tre? )

Lenke til kommentar

Theo- Det eneste av elektriske ting som stod på når den foldet var dataen og en strømmåler, så ikke noe annet.

 

Uansett, hvem har behov for en varmeovn i det rommet man folder i ? :hmm:

 

Hvor mange timer bak oss ligger serverne som vi leverer inn Wuèr til?

Om de ligger i Stanford university så vil det si 9-10 timer bak oss?

Endret av Klementino
Lenke til kommentar

Kjetil:

Ok, så med 2x260 til 2x460 gikk du fra 900W til 700W fra veggen og fra 295 til 2x460 gikk du fra 700W til 600W fra veggen med full belastning.

 

:thumbup:

 

 

Vel, vel, ok, *mumle*. Da ble det 2stk EVGA GTX460/768/SC på meg også (kommer i dag). Vil da prøve å kjøre 480/285 i samme kasse og 460/460 i en annen kassse. 480/285 i samme kasse blir å kjøre GPU2/285 og GPU3/480 for å unngå bugs med denne kombinasjonen. Samtidig vil jeg da benytte 285 kortet som et dedikert PhysX kort når jeg spiller eller la det folde når spillet ikke støtter det.

 

Blir spennende å se om jeg får særlig OC rom med en Mist 600W for 2x460. Om jeg i tillegg bytter CPUen fra en underklokket X3220 til en E4300 skulle jeg nok ligge innenfor.

 

Muligens blir det også en 8800GT i en tredje kasse på en annen lokasjon, får se.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Synes jeg får det samme "mølet" hele tiden. 611/480 og 353/285.

 

Ja det er mørke varme tider på CPU-siden også, og akkurat nå har jeg 4 stk. P6701 gående. Det er nesten helt ekstremt hvor mange av disse vanvittige trege WUene som trykkes ut fra Stanford for tiden. Eneste fordelen er jo at de varmer godt.:whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...