Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trykk på Måneder, er det ikke 2,4 mill da for ett år siden?

Eller bare ser det sånn ut?

 

Da ser man vel egentlig den månedtlige produksjonen og ikke den daglige. Jeg har kikket innom oversikten sånn jevnlig de siste 3 årene, og jeg tror aldri vi har hatt 1 mill PPD nei.

 

Velkommen tilbake som aktiv folder Smirnoff.

 

Jo takker, jeg skal prøve å få opp tallene mine, jeg må bare prøve å konsolidere ting til noen få maskiner, så det ikke står mange og gjør lite arbeid hver for seg på en gang. Det blir som nevnt før, ikke så kostnadseffektivt for meg, hehe. Nå som GTX460-korta er i salg og klarer unna mye arbeid på lite strømforbruk, så må jeg nok lukte på fler av dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, alias da. Vi kan ikke vente til det kommer noe bedre, da vil vi aldri oppgradere maskinene våre.

Jeg bestemte meg lenge før fermi kortene kom at jeg ville gå for gtx 460. Grunnen er strømforbruket og at de lå på ca sammme ppd som gtx 285.

Gtx 285 har ca 182W, gtx 460 har ca 150W.

 

Om ett års tid så vil jeg kanskje oppgradere igjen?

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Det lar seg vel finne ut av på egenhånd vel War? En oppegående kar som deg og HFM.NET sine muligheter tror jeg det er fort gjort.

 

For ca. et par år siden brukte jeg en egenmekket "via ftp" scriptbasert løsning kombinert med gamle fahmon på en sentral maskin som viste meg status for alle foldingmaskiner rundt om kring i "verden" som jeg hadde gående. Jeg hadde vel på det meste oppimot 30 maskiner (SMP) jobbende i varierende grad i døgnet.

 

Foreslår å sette dine kreative evner til verks.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er ikke mangel på kreativitet, men tid.

Har 21000 sider med Backuppc, mysql,visual basic, java,linux,solaris, ajax og apache vhost som må leses denne uka, men jeg skal nok finne ut av PPDen også.

 

Trenger en 775 cpu til 2x 460 kort, håper en 5xxx intel til 500kr holder.

Fant en i søpla.

Lenke til kommentar
Hehe, alias da. Vi kan ikke vente til det kommer noe bedre, da vil vi aldri oppgradere maskinene våre.

 

Mente det ikke direkte slik, ordla meg nok noe klossete der. Det jeg mente å få fram var at Nvidia verden er varslet å gå veldig fort framover de neste 2 årene rent teknologisk med hensyn til generell ytelse for skjermkort. Vi trodde jo en stund at Fermi-kortene ville folde mye bedre enn de faktisk gjør. På nettet ble det framsatt påstander om 30 - 40K PPD for de beste, men slik gikk det jo ikke, og det gjør det vel neppe med Kepler (varslet å være 3, kanskje 4 x raskere enn Fermi) i 2011 eller Maxwell (varslet å bli 40 x raskere enn Fermi) i 2013 heller. Den forventede generelle økningen i ytelse kan ikke direkte overføres til samme ytelse i folding. Uansett, slik har det jo alltid vært siden foldingens morgen for å si det slik. Nei, jeg venter heller ikke på neste generasjon GPU direkte, men ville nok helst handlet Fermi jeg også nå, men har faktisk ikke råd i inneværende år etter fornyingen av flere hovedkort.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Akkurat nå står det et 9600GT og folder, men det klarer kanskje bare lusne 2900PPD i gjennomsnitt, bytter det ut med GTX460-kortet foreløpig, det blir jo en stor forbedring med mer enn 3x ytelse, selvfølgelig i bytte mot 85% økning i strømforbruk (regner da ca. 80W for 9600GT-kortet), men vinninga går ikke opp i spinninga.

Lenke til kommentar

Smirnoff; Det kortet du har bruker ca 95W, gtx 460 bruker ca 150W.

 

Tjo. TDP for 9600GT er 95W, men TDP er vel i grunnen ikke det samme som effektforbruket til brikken. I alle fall er det inntrykket jeg har fått. Det er mer en pekepinn til produsenten av kortet til hvor effektiv en kjøleløsning brukt sammen med brikken skal være.

Lenke til kommentar

Jeg tok Theo343 sitt kvasse tips om å finne ut av ting selv.

Resultatet ble en 10min idedugnad og resultatet ble slik vist som 2 løsninger.

3 maskiner på internet:

La på en 10 min asynk på klientene så jeg ikke skal spamme nettet mitt.

 

 

post-64596-1286479695,6847_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

40 ganger ytelsen er bare vrøvl, det anntas å bli 4-10 ganger ytelse i løpet av 3 år.

 

Det hørtes mer normalt ut ja, men vi får se, spennende blir det uansett. Man må jo anta at strømforbruket går ytterligere ned.

Det blir meget spennende å se de to neste generasjonene. :) Det loves jo ytelsesløft utenom det vanlige.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Resultatet ble en 10min idedugnad og resultatet ble slik vist som 2 løsninger. 3 maskiner på internet:

Denne løsningen er jo ikke noe nytt, men er HFM.NET sin egen web-løsning, og kan nås fra hvor som helst bare man åpner maskinen mot internett. Viste til den for flere uker siden her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688&view=findpost&p=16131555

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...