Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med å holde PPD lokalt over 170K stabilt, av og til er det helt nede i 140K. Potensialet er ganske mye høyere, omkring 205 - 210K, men på grunn av at svært få bigadv blir delt ut mister man mye ved å stort sett kjøre standard SMP. For å kompensere noe har jeg klokket opp samtlige i7-rigger med +200MHz, noe som endte med 3.8GHz på de med D0 og 3.7 på C0/C1 utgavene av 920. I snitt øker PPD på disse derav med ca. 10 - 14% avhengig av WU de får. Siden alle står uten skjerm skjer OC via Logmein og med TurboV som verktøy. Dessverre så øker strømforbruket mer enn gevinsten men det får så være inntil videre.

 

Er spent på om de overlever natta eller at noen står med blåskjerm i morgen. Til nå har de kjørt 2 - 4 timer så det ser lovende ut, men man vet ikke sikkert før etter flere døgn så det blir spennende i morgen.

 

Blir å kjøre som det er nå ut oktober så får jeg se hvordan strømprisen er og om jeg finner en bra fastprisavtale for ett år fram i tid. Finner jeg ikke det så blir det nok en betydelig reduksjon, kanskje ned mot 100 eller 60K hvis mangelen på big vedvarer.

 

Målet for september var å klare 6mill PPD, men jeg klarte bare 5,358,394 så det ble en liten nedtur. Klarer jeg det samme i oktober skal jeg være glad slik WU-situasjonen er nå, men ting kan jo endre seg så vi får se.

 

Strømforbruket for september ble omlag som ventet på 3200KWh, hvor foldingen sto for 2300. Jeg antar at oktober blir noe liknende, kanskje noe høyere på grunn av at det blir kaldere og at jeg har klokket noe opp. Flytter jeg en maskin til inn så kompenserer det kanskje slik at forbruket holder seg på samme nivå.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Vudere å kjøpe flere gtx 460, fikk mail fra lyse at strømen er nå 51.xx øre. 9 evga koster 13400 hos komplett. Så får se hvor mangen jeg kjøper i morgen?

Det var jævlig dyr strøm, unnskyld ordbruken, men 51 øre er veldig dyrt etter min målestokk. Jeg betaler nå ca. 32 øre i en fastprisavtale som går ut den 31 oktober, men har rent midlertidig inngått avtale om garantikraft som er spot + 1,21 øre fra nevnte dato som ikke skal overstige 42 øre. Sjekk ut denne siden for billig strøm: http://www.kraftinor.no/ Ellers, lykke til med innkjøp av nye skjermkort, selv har jeg ikke råd til mer hardware i år og neppe til neste år heller. Fornyet foldingen her med over 20.000 her i vår som ble fire nye X58 hovedkort med tilbehør. Bommet nok litt med hensyn til bigadv som ikke ble det jeg tenkte, men det kan kanskje endre seg ennå. Neste år kommer det nye skjermkort som yter firegangen av de beste i dag sies det fra de som vet så vi får se. Et spennende år blir det i hvertfall skal du se.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Fant en helt suveren sak hos EOC som gir statistikk for hver eneste dag siden man startet å folde, antall WU, PPD og teamrank legges ut i en lettleselig tabell. Kjør denne strengen og voila har du full oversikt over alle dager i ditt eget foldingliv, link:

 

http://folding.extre...sv.php?u=408213

 

Bytt ut mitt user number med ditt eget!

 

Det samme kan gjøres for hardwareteamet: http://folding.extre...csv.php?t=37651

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Alt er jo relativt da, men bak hver dato står stat for samme døgn, finn datoen du er ute etter så er det bare å lese rett fram av tallene bak før neste dato. Sikkert fin også for de som liker å lage sine egne statistikker for eksempel ved å ta det hele inn i et regneark eller en database.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Etter å ha klokket opp alle fire i7 920 leverer de varene slik planen var. Til sammen leverer nå fire bigadv over 105K PPD, og det selv om en av dem kjører P2684. Samtlige av de fire kjører i tillegg en eller fler GPU-klienter. Tilfeldig eller ikke men etter å ha klokket opp samtlige 200MHz på toppen av hva de var klokket tidligere, så kom det plutselig bare bigadv fra Stanford. Jeg antar at hvis jeg stopper GPU-klientene på disse fire vil PPD øke til godt over 30K på de som ikke kjører P2684.

post-53451-1286226719,7549_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...