Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tviler på at det er en god ide, men går det å kjøre bigadv med to GPUer, kanskje med noe affinity for å unngå krangling om ressurser?

 

Kjører 4 rigger med bigadv i kombinasjon med GPU, 2 med 1xGPU og 2 med 2xGPU. PPD for big går selvsagt noe ned, men i sum så tjener man PPD på det. Hvis man regner inn strømforbruket blir ikke regnestykket like positivt. Når min tilgang på "billig strøm" er over i månedskiftet oktober / november blir nok alle mine GPU-klienter slått av. Regner da med å kunne produsere mellom 80 - 120K bare med bigadv på fire maskiner med et forbruk på ca. 1200 Watt. I dag går det med 3200 Watt til å produsere 180K PPD i snitt. I bildet under kjører flg.

SMP1 sammen med 1 stk. MSI250GTS SMP2 sammen med 2 stk. AsusGTS250

SMP3 sammen med 1 stk. MSI250GTS+1 stk. 8800Ultra

SMP4 sammen med Asus275GTX

post-53451-1285875887,2135_thumb.jpg

Jeg kjører alle klienter med default innstillinger.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nå er det ikke lenge før Amd slipper HD6xxx-kort, noe som vil presse prisene på eksisterende skjermkort.

 

Til neste år kommer neste generasjon Intel CPU'er og nye kort fra Nvidia. Sistnevnte kommer i 28nm og vil gi adskillig bedre ytelse enn gtx 4xx, både absolutt og per watt. Det blir litt dumt å svi av mye penger på ny HW nå.

Lenke til kommentar

Jeg ser ann litt andre ting før jeg iverksetter CPU, jeg kan ikke la den jobbe 24/7 uansett akkurat nå. Avventer også 8800GT siden jeg ikke har tid til å få den stabil før jeg skal på høstferie.

 

GTX285+480 bør nå være dønn stabil med mindre vi skulle få en del dårlige WUer i slengen og maks EUE 24 timers pause. (har inntrykk av at de i noen få tilfeller bruker den slags teknikker bevist for å stoppe en del klienter og minske lasten mot AS og CS når det oppstår spesielle situasjoner)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Har fått P6701 på cpu jeg og, men griner ikke av det, lar den bare jobbe :)

Vel, med 3.2KWh i forbruk til foldingen så må det være lov å ønske seg noe annet enn de absolutt tyngste WUene. Når man folder over ett visst nivå så tar konkurransen litt over også hvis du skjønner hva jeg mener. :D

Lenke til kommentar

Fantastisk, fortsetter dette så nærmer vi oss en mill PPD samlet. Hva heter kengurubarnet (hvis det er en ny type), og må man sette spesielle brytere for å få den? Ser på server stats at det er kun 2 servere som leverer SMP. Bigadv har jeg ikke sett på flere dager nå, har kun en gående (P2684 selvsagt) som føder i morgen ved midnatt norsk tid. Er nå nede i omkring 140K PPD lokalt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det er ingen nye prosjekt, men heller snakk om litt kraftigere HW i bunn.

 

Jeg skal vel ikke klage, siden jeg har en 2692 og en 2684 gående. Før det var det to 2684 pluss noen vanlige smp'er. Venter fortsatt at SF skal få opp ny(e) server(e) for smp, slik at det blir mer bigadv. Tror nok at overgangen til big i Windows har tatt dem litt på senga.

Lenke til kommentar

Ser at denne ble lagt ut idag - F@H 10 år!

 

October 01, 2010

Folding@home 10th anniversary

It’s with great pleasure that I announce that today is Folding@home’s official tenth anniversary. It’s been an amazing 10 years, especially in terms of what we’ve collectively been able to do, and my team and I are grateful for all the contributions by millions of people that has made this possible. If you’re curious to see what we’ve done so far, please check out our Results section or Diseases FAQ. In particular, we're very excited about recent work on protein folding, which could radically reshape how people think about folding (leading to recent awards).

 

Behind the scenes, we’ve been planning some 10 year celebration activities, including a new client, better client software feedback of what’s going on, some new client surprises through new collaborations, new backend software, and enhanced science via new cores. We’re also pushing to support more hardware, such as new support for OpenCL on ATI hardware (an ATI OpenMM/OpenCL core16 is in internal testing, although it requires the v7 client).

 

One key big picture goal for this year is our push to try to make FAH much easier, interesting, and fun to use by donors. With a new server backend soon to be in place, we should be ready to scale to much higher levels and we’re excited about what we can do with the combination of a new client that’s easier to run, much more stable backend, and new science in cores A3, A4, 15, and 16.

 

Finally, amongst some of the surprises are new initiatives that I hope will change how people think about distributed computing. That’s clearly a lot to hope for, but that’s our goal. Sorry for being so coy about this now, but I wanted to let people know there’s a lot going on behind the scenes and we’ll be talking about this more as we announce these initiatives throughout the year.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...